Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:10:53 GMT

380 طرح قابل واگذاری در ساوه وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۱۸۹۴

380 طرح قابل واگذاری در ساوه وجود دارد

ساوه - ایرنا- فرماندار ساوه گفت: 380 طرح مختلف بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی قابل واگذاری به بخش خصوصی است.

« محمد بهاروند» روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ساوه در بارگاه امامزاده سید اسحاق (ع) افزود: حوزه ورزش و جوانان با 300 طرح دارای بیشترین ظرفیت برای خصوصی سازی است.
وی اظهار داشت: بر اساس قانون بودجه کشور در سال 97، بخشی از طرح های نیمه تمام یا در دست اقدام باید به بخش خصوصی واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهاروند افزود: باید مزایای واگذاری این طرح ها برای متقاضیان بخش خصوصی به صورت شفاف بیان شود و مسئولان شهرستانی نیز در راستای تحقق این امر تلاش کنند.
معاون استاندار مرکزی گفت: بر اساس تبصره پنجم قانون بودجه، این امکان برای دولت فراهم است که طلب های قطعی خود را با بدهی های قطعی تسویه کند.
وی در خصوص برگزاری اجلاسیه شهدای کارگری استان مرکزی به میزبانی شهرستان ساوه،‌ گفت: این شهرستان بعد از اراک دارای بیشترین شهدای کارگری در دوران دفاع مقدس است؛‌ به همین منظور باید همه ارگان ها برای برگزاری باشکوه مراسم تلاش مضاعفی داشته باشند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه نیز گفت: افزون بر 600 موقوفه در این شهرستان وجود دارد که متشکل از بخش های متصرفی و غیر متصرفی است.
حجت الاسلام سید محمد باقر طباطبایی ادامه داد: از این تعداد موقوفه، حدود 70 مورد دارای متولی و بیش از 260 موقوفه نیز به صورت منفعتی (دارای درآمد) و 335 موقوفه هم به شیوه انتفاعی مدیریت می شوند و 251 باب مسجد و 46 باب حسینیه وقفی در این شهرستان وجود دارد.
وی ادامه داد: امسال بالغ بر 20 میلیارد ریال حکم قضایی ملکی که اغلب آنها در مرکز شهر قرار دارند،‌ به نفع اداره اوقاف و امور خیریه ساوه صادر و 6 سند ثبتی نیز برای املاک موقوفه نیز اخذ شد.
طباطبایی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون در حوزه فرهنگی بیش از 100 برنامه اجرا و 170 بسته حمایتی نیز بین دانش آموزان بی بضاعت ساوه توزیع شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ساوه بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری یکی از عوامل مهم در حوزه اقتصاد مقاومتی، موقوفات است که می تواند برای فقرا گره گشا باشد.
به گفته وی در آینده نزدیک مجوز برای وقف مشارکتی دریافت و نیازهای شهرستان مشخص می شود که در این صورت هر فردی می تواند با اعطای مبلغی، واقف باشد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساوه نیز اظهار کرد: کنگره فرماندهان و 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی در اوایل اردیبهشت سال 98 برگزار می شود که ساوه به عنوان میزبان اجلاسیه شهدای کارگری این کنگره تعیین شده است.
سرهنگ پاسدار علی رسولی افزود: 32 برنامه مانند چاپ کتاب، مسابقات فرهنگی و ورزشی، جمع آوری آثار شهدا برای این کنگره تدارک شده است.
وی ادامه داد: برای این کنگره، 9 اجلاسیه همانند اجلاسیه های شهدای بانوان استان مرکزی، شهدای محلات، بسیج ورزشکاران و اجلاسیه شهدای کارگری پیش بینی شده است.
رسولی گفت: به زودی احکام روسای کمیته های منتخب این اجلاسیه از سوی فرماندار ساوه صادر می شود.
سرهنگ رسولی افزود: تیم هایی از مسئولان شهرستان ساوه برای سرکشی از خانواده های شهدای کارگری در ایام برگزاری این احلاسیه تشکیل خواهد شد تا به نحو شایسته ای از این خانواده ها تقدیر شود.
وی گفت: در این اجلاسیه که قرار است روز هفدهم بهمن امسال و همزمان با ایام دهه فجر برگزار شود، مهمانانی از خانواده های شهدای کارگری سایر شهرستان های استان مرکزی حضور خواهند داشت.
رسولی گفت: ساخت تندیس شهدا و نامگذاری خیابان ها به نام شهدای کارگری نیز در دستور کار است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان ساوه همچنین با یادآوری هفته بسیج، اظهار کرد: هر کسی که دلش برای انقلاب و اسلام می تپد، بسیجی است.
ساوه با 285 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان مرکزی است.
9921/6539/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت طرح هاي عمراني ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر

فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان لنده گفت: کار نصب تمثال شهدا در بلوارهای ورودی شهر به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، روح‌الله ویسی پور، عصر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ در حاشیه نصب تمثال شهدا در معابر شهر لنده، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مطابق وعده‌ای که به مردم و خانواده‌های معظم شهدای شهرستان لنده برای نصب تابلو تمثال شهدا داده بودیم این مهم امروز تحقق پیدا کرده‌است.

وی افزود: این تابلوها از جنس فلز و کوره پخت هستند که در تمامی شرایط آب‌وهوایی مقاوم هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده گفت: علاوه بر نصب تابلو شهدا در ورودی شهر بحث تابلوهای کوچک شهدا در بلوارها نیز به همت کنگره شهدای استان آماده و به‌زودی در این بلوارها نیز نصب می‌شود.

وی تصریح کرد: تمام اقدامات و جلسات کمیته‌های مختلف اجلاسیه شهدای شهرستان و کنگره شهدای استان نیز در حال اجرا هستند.

ویسی‌پور خاطرنشان کرد: در بحث نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهر ستاد کنگره شهدای استان، اداره برق، شهرداری و شورای اسلامی شهر، بنیادشهید و فرمانداری همکاری و همراهی لازم را داشتند.

کد خبر 745561

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران در استان بوشهر انجام شود
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • نصب تابلو تمثال شهدا در ورودی شهرلنده
  • ۱۵ میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای تاریخی آوه ساوه تخصیص یافت
  • واگذاری زمین به خانواده شهدا و ایثارگران انجام شود
  • مزین شدن مبادی ورودی شهر «لنده» به تصویر شهدا+ تصاویر
  • جشن بزرگ کارگری در میبد