Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، شهر سامرا در آستانه شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) میزبان عاشقان و زائران حرمین امامین عسکریین (ع) است و جمعی از زائران و مجاروان به منظور زیارت به این شهر مقدس مشرف شدند.

در این روزها شهر سامرا مملو از جمعیت است و خیران و افراد بومی این شهر با نذری‌های مختلف از زائران پذیرایی می‌کنند و محافل عزاداری و مدیحه‌سرایی نیز برپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر در حالی است که در سال‌های گذشته به دلیل حملات تروریستی داعش در سامرا و عدم وجود امنیت لازم، زائران به سامرا کمتر مشرف می‌شدند و با مسائل امنیتی مواجه بودند اما اکنون به برکت خون شهدا و تلاش رزمندگان و نیروهای نظامی و مردمی، شهر سامرا در امنیت کامل است و آرامش خوبی در این مکان مقدس برپا است. البته هنوز جای گلوله‌ها و حملات تروریستی تکفیری‌ها و داعش نه تنها در اطراف حرم، در خیابان‌های این شهر دیده می‌شود.

امروز در آستانه شهادت حضرت امام حسن عسکری (ع) پدر حضرت مهدی (عج) شهر سامرا متفاوت‌تر از روزهای گذشته است و زائران با کوله‌باری از غم به سوی حرمین مطهر می‌روند و به زیارت می‌پردازند و در مراسم دعاخوانی و مرثیه‌سرایی شرکت می‌کنند.

در حرم امامین عسکریین (ع) علاوه بر حرم مطهر امام حسن عسکری (ع) و امام هادی (ع)، مرقد نرجس خاتون همسر امام حسن عسکری(ع) و مادر امام زمان(عج) و  حکیمه خاتون دختر امام جواد(ع) نیز قرار دارد که زائران پس از تشرف به حرمین امامین عسکریین (ع) به سرداب این حرم مطهر مشرف شده و به زیارت این دو بانو می‌پردازند.

در ادامه تصاویری از حضور پرشور زائران در حرمین امامین عسکریین (ع) را مشاهده می‌کنید؛

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای شاهرود در آستانه فرا رسیدن بهار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ در روزهای پایانی سال مردم شاهرود هم به شوق رسیدن عید نوروز  حال و هوا بهاری گرفتند ،  برپایی بازارهای محلی و جمعه بازار باعث می شود مردم خرید شب عید خودشان را مستقیم و بدون واسطه انجام بدهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حال و هوای مشهد در آستانه سال جدید
  • حال و هوای بازار شهرستان فلارد در آستانه سال نو
  • حال و هوای شهر قم در آستانه نوروز 
  • حال و هوای بازار خرم آباد در آستانه عید نوروز
  • عکس/ حال و هوای بازار زنجان در آستانه سال جدید
  • حال و هوای بازار استان در آستانه سال نو
  • حال و هوای همدان در آستانه عید نوروز
  • حال و هوای بازار همدان در آستانه عید نوروز
  • حال و هوای شاهرود در آستانه فرا رسیدن بهار
  • اهدا ۱۷ سری جهیزیه به نوعروسان نوشهری