Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، محمد عبدالملکی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان امروز، 23 آبان‌ماه در مراسم تجلیل از فعالان حوزه کتاب استان اظهار کرد: هر ساله از 24 آبان‌ماه تا یکم آذرماه با نام هفته کتاب نامگذاری شده است که برنامه‌های متنوعی در این هفته برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هدف اصلی از برگزاری هفته کتاب ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است، افزود: شعار امسال هفته کتاب «حال خوش کتاب» است در این راستا ما باید با برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این هفته این حال خوش را به مردم منتقل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالملکی بیان کرد: این حال خوش زمانی ایجاد می‌شود که کودکانمان با کتاب مأنوس شوند و تعداد کتابخانه‌ها به تعداد سوپر مارکت‌های سطح شهر برسد تا دسترسی مردم به کتاب آسان شود.
وی بیان کرد: تربیت کودکان کتابخوان زمینه ساز آینده روشن و درخشان هم برای فرد و هم برای جامعه است چرا که فرد کتابخوان در مقابله با تمام وقایع جامعه یک دید علمی خواهد داشت.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از اجرای 120 برنامه متنوع فرهنگی در بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: کتابخانه‌های ما امروز فقط مکانی برای امانت دادن کتاب نیست.
وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های استان گفت: نقد کتاب، رونمایی از کتاب‌های جدید، قصه‌گویی، جمع‌خوانی کتاب، آموزش قصه‌گویی برای بزرگسالان از جمله برنامه‌های فرهنگی اجرایی در کتابخانه‌های استان کردستان در طول سال است.
عبدالملکی با اشاره به اینکه ما در حوزه نقد کتاب بسیار ضعیف هستیم، یادآور شد: در این راستا نقد کتاب را به‌طور ویژه‌ای در استان برگزار می‌کنیم تا نقد کتاب مولفان استان را داشته باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ یاسر تقوی گفت: همزمان با هفته معلم و در دومین نشست هم اندیشی «از مدرسه تا کتابخانه»، از ۱۲ نفر از معلمان مروج فرهنگ کتابخوانی مدارس گیلان و ۱۳ برگزیده دومین دوره جشنواره ملی «نشان هدهد سفید» در اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان در رشت قدردانی شد.

وی با اشاره به استقبال آموزگاران و دانش اموزان عضو کتابخانه‌های عمومی گیلان از این نشست، افزود: در این نشست ضمن معرفی کتاب‌هایی از سوی آموزگاران، در خصوص مشکلات، راهکار‌ها و اقدامات متنوع و مشترک کتابخانه‌های عمومی مدارس بحث و تبادل نظر شد.

دومین دوسالانه «نشان هدهد سفید» با ارائه فهرست ۳۰۰ عنوان کتاب پرمخاطب بخش کودک و نوجوانِ کتابخانه‌های عمومی و اعلام بخش‌های آن از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از خرداد تا شهریور سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

دیگر خبرها

  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم