Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@06:07:39 GMT

افزایش کشت زعفران در استان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۲۳۶۷

افزایش کشت زعفران در استان کرمان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان عباس سعیدی؛ رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: یکی از مشکلات کرمان کشت گونه‌های آب بر است و در همین راستا اصلاح الگوی کشت و حذف گونه‌های آب بر در دستور کار قرار گرفته است و در مقابل ترویج کشت محصولات اقتصادی که آب کمتری نیاز دارند در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هم اکنون کار برداشت از مزارع زعفران در کرمان آغاز شده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته کیفیت این محصول در کرمان مطلوب است.

سعیدی بیان کرد: هزار و ۲۰۰ هکتار مزرعه زعفران در شمال استان کرمان وجود دارد و پیش بینی ما برداشت ۵ تن زعفران در استان است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به برداشت و عملکرد مطلوب در کرمان کشاورزان از کشت این محصول استقبال کرده اند.

وی بیان کرد: کرمان با توجه به کاهش شدید منابع آبی باید به سمت اصلاح الگوی کشت حرکت کند و تسهیلات مناسبی نیز در این زمینه در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وی زرند به خصوص دشت خاک را از مهمترین مناطق زعفران خیز استان کرمان دانست و اظهارداشت: برداشت زعفران تا اواخر آذرماه در کرمان ادامه دارد.
انتهای پیام/ح

افزایش تولید طلای سرخ در دیار کریمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زعفران کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور جایگزین می‌شوند

صبح روز یکشنبه مورخ ۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، شرکت کرمان موتور با امضای موافقت نامه ای با سازمان تاکسیرانی شهر تهران با حضور شادی مالکی سرپرست این سازمان و سامان فیروزی مدیرعامل شرکت کرمان موتور ، متعهد به اختصاص هزار دستگاه تاکسی برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهر تهران شد.

بر اساس این موافقت نامه، تاکسی های برقی جایگزین تاکسی های فرسوده پایتخت خواهند شد. بر همین اساس فراخوانی صادر خواهد شد و تاکسیرانان عزیز مشمول این طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، با مراجعه به شرکت کرمان موتور می توانند در این طرح جایگزینی ثبت نام نمایند.

شرکت کرمان موتور در راستای ارائه خدمات پس از فروش به تاکسی های برقی تهران، در گام اول یک مرکز تخصصی ویژه برای این خودرو های برقی اختصاص داده و تجهیز نموده است. همچنین در راستای آسودگی خاطر بیشتر رانندگان، باتری های این خودروها مشمول گارانتی ۲۰۰ هزار کیلومتر یا ۵ ساله نیز می شوند. بنابراین نگرانی بابت خدمات پس از فروش‌ وجود نخواهد داشت.

در ادامه سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور بیان کرد : با توجه به ضرورتی که حرکت به سمت برقی سازی ناوگان عمومی و خودروهای شخصی در کشور حس می شود، اولین شرکتی که خودروهای برقی را در تیراژ انبوه وارد کشور کرد، کرمان موتور بود. خودرویی که تاییدیه های لازم را از مراجع مربوطه اخذ کرده و مجوز پلاک ملی آن صادر شده است و در حال طی مراحل اخذ پلاک تاکسی می باشد و از سه ماه آینده تولید انبوه آن در کارخانه شرکت کرمان موتور آغاز می شود.

 

دیگر خبرها

  • افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی
  • چغندرکاران خوزستانی زودتر محصول خود را برداشت کنند
  • متوسط برداشت زعفران در هر هکتار ۳.۲ کیلو است
  • شدت بارندگی جنوب کرمان در ساعات عصر بیشتر می‌شود
  • ممنوعیت برداشت گیاهان مرتعی و دارویی در کرمان 
  • تاکسی‌های فرسوده تهران با تاکسی‌های برقی کرمان موتور جایگزین می‌شوند
  • آغاز برداشت سیر از مزارع شهداد
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاه مرتعی و دارویی در استان کرمان
  • ممنوعیت برداشت هر گونه گیاهان مرتعی و دارویی در استان کرمان
  • نشان طلا سهم دانشیار دانشگاه شهید باهنر کرمان