Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-24@18:42:59 GMT

اختلاف واعظی و جهانگیری برای انتخاب ۱۴ استاندار

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۲۴۰۲

اختلاف واعظی و جهانگیری برای انتخاب ۱۴ استاندار

  انتخاب استانداران وارد حساس‌ترین روز‌های خود شده است. آمار اولیه از بازنشستگی دوازده استاندار خبر می‌داد، اما خبر‌های موثق حاکی از آن است که چهارده استاندار دولت روحانی باید همین روز‌ها از مسئولیت خود کنار بروند.

به گزارش رویداد 24، در بعضی گمانه‌زنی‌ها تعداد این استانداران تا نوزده نفر هم ذکر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط حال تلاش گروه‌ها و جریان‌های سیاسی ملی و شهرستانی برای انتخاب استانداران جدید، وارد مراحل حساسی شده است.

پیش از این گفته شده بود قرار نیست تغییرات زیادی در استان‌های مختلف داده شود و به همین دلیل تنها معاونان استاندار به جای استانداران بازنشسته منصوب می‌شوند، اما شنیده‌ها حاکی است که تغییرات فراتر از جایگزینی استانداران خواهد بود. گویا چهارگانه لاریجانی، رحمانی فضلی، واعظی و جهانگیری بیشترین تاثیر را در انتخاب استانداران جدید خواهند داشت و با توجه به نفوذ علی لاریجانی بر رحمانی فضلی به نظر می‌رسد وزیر کشور که باید بیشترین دخالت را در انتصاب استانداران داشته باشد، در حال حاضر کمترین اثرگذاری را دارد.

علی لاریجانی و رحمانی فضلی
در ابتدای دولت روحانی، عموما استانداران با مشورت نمایندگان استان در مجلس انتخاب می‌شدند. اگر رحمانی فضلی همین رویه را حفظ کند، تهران، یزد، فارس، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی باید منتظر استانداران اصلاح طلب‌تری باشند. البته این همه ماجرا نیست و عوامل دیگر نیز در انتخاب استانداران موثر است؛ از جمله نقش علی لاریجانی رئیس مجلس که از طریق رحمانی فضلی، قصد دارد نیرو‌های نزدیک به خود را در مجلس حفظ کند.

رحمانی فضلی در این مدت کاملا سعی کرده رابطه نزدیک خود را با لاریجانی حفظ کند و تنها وزیری است که اطمینان دارد در صورت رئیس جمهور شدن لاریجانی، در صندلی خود ابقا خواهد شد.

محمود واعظی و اختلاف با جهانگیری
یکی دیگر از چهره‌های پشت پرده انتصابات، محمود واعظی است. مرد خستگی ناپذیر دولت که علاقه زیادی دارد تا نزدیکان او در مسئولیت‌های دولتی قرار بگیرد. این حس را البته معاون اول رئیس جمهور هم دارد. اخباری در چند ماه گذشته منتشر شده که اسحاق جهانگیری و محمود واعظی اختلاف جدی برای انتخاب شهردار دارند.

مراجع رسمی این شایعات را تایید نکرده‌اند، روز یکشنبه این هفته قرار بود استانداران انتخاب شوند و این کار به دلایلی مبهم و نامعلوم که معمولا هم هیچگاه اعلام نمی‌شود، به تعویق افتاد. برخی منابع آگاه در دولت گفته‌اند دلیل عدم انتخاب استانداران اختلافی بوده که میان جهانگیری و واعظی وجود داشته است.

آنگونه که منابع آگاه خبر داده‌اند محمود واعظی تلاش می‌کند به گزینه‌هایی مشترکی با علی لاریجانی برسند؛ این در حالی است که اسحاق جهانگیری در پی آن است که به جای گزینه‌های لاریجانی و واعظی، استانداران اصلاح‌طلب را به دولت وارد کند و منشا اختلاف واعظی و جهانگیری در همین مسئله است.

این اختلافات در حالی است که نزدیک به شش ماه است استان کرمان استاندار ندارد. پس از خروج رزم حسینی از استانداری کرمان که با حاشیه‌های بسیاری همراه بود، تکلیف استانداری بعدی این استان مشخص نشد. این استان همزمان استان اسحاق جهانگیری و قاسم سلیمانی محسوب می‌شود و انتخاب استاندار برای آن به خاطر دیدگاه‌های متفاوت تصمیم‌گیران به تعویق افتاده است.

استانداران استان‌های دیگر مثل خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی و تهران نیز استانداران با اطمینان از پایان دوران مسئولیت، حضور کمرنگ‌تری در برنامه‌های استانی دارند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: واعظی جهانگیری استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران حجاب و عفاف را از ارزش‌های اسلامی، دینی وملی یاد کرد و گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت عفاف و حجاب مشهور و معروف بوده‌اند.

وی با عنوان اینکه اجرای عفاف و حجاب یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند، گفت: اندکی از بانوان ممکن است در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند و با تذکر باید به این ارزش ملی و قانونی و اسلامی احترام گذارند.

وی با اظهار اینکه نیروی انتظامی با رعایت کرامت انسانی و اخلاقی در حال اجرای طرح است، گفت: قالب بانوان به این تذکر توجه دارند و اگر موارد معدودی توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود.

وحیدی از نیروی فراجا که با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است، تقدیر کرد و حمایت مردم از طرح فراجا را قابل تقدیر دانست.

وزیر کشور همچنین با اظهار اینکه برای دور دوم انتخابات نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است، گفت: در این دوره تمامی فرایندها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به تغییر استانداران لرستان و مازندران گفت: برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم و با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی ساحل در استان‌های شمالی نظیر مازندران گفت: بهسازی نوار ساحلی آزادشده از سوی شهرداری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی برای شرکت در مراسم معارفه استاندار به مازندران سفر کرده است.

کد خبر 6086624

دیگر خبرها

  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب
  • شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت سیزدهم است
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت
  • مبارزه با فساد شعار اساسی دولت است/ توفیق دیپلماسی اقتصادی
  • امنیت سرمایه گذاری نیاز کشور است
  • مرمت با کاهگل عامل ریزش دیوار دومین بنای خشتی و گلی ایران
  • یوسف نوری استاندار مازندران شد/ انتخاب شفقت به عنوان استاندار لرستان