Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@06:17:24 GMT

نحوه شناسایی افراد برای دریافت بسته حمایتی درست نیست

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۲۴۹۹

نحوه شناسایی افراد برای دریافت بسته حمایتی درست نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید در نحوه پرداخت بسته های حمایتی دقت بیشتری صورت گیرد و شامل حال همه افراد نیازمند شود، اینکه به کارمندان بسته های حمایتی داده شود اما به قشرهایی با درآمد پایین که جایی ثبت نمی شود پرداخت نشود فقط به خاطر اینکه نامشان جایی ثبت نشده است ظلم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی  در خصوص بسته حمایتی دولت در گفتگو با خبرنگار قم فردا اظهار داشت: متأسفانه دولت در خصوص نحوه شناسایی افرادی که مستحق دریافت بسته حمایتی هستند جزئیاتی اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بحث اصلی این است که  دوره قبل که دولت سبد کالا توزیع کرد به درستی توزیع نشد من شخصاً از یکی از اساتید دانشگاه شنیدم که گفت سبد کالا به وی تعلق گرفته است اما به رفتگر دانشگاه تعلق نگرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: این نحوه شناسایی و پرداخت سبد کالا و بسته حمایتی حقیقتاً اشکال دارد باید افراد نیازمند این بسته های حمایتی به درستی شناسایی شوند.

موسوی لارگانی بیان داشت: یک عده کارگر هستند که به صورت دستی حقوق دریافت می کنند و بیمه هم ندارند برخی افراد نیازمند هم وجود دارند که اصلاً حقوق دریافت نمی کنند این معیار در نظر گرفته شده برای توزیع بسته حمایتی این افراد را شامل نمی شود.

وی گفت: به طور مثال در اصفهان بخش عظیمی از کشاورزان بیکار شدند از جایی حقوق نمی‌گیرند و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هم نیستند اگر بخواهند به این ها بسته حمایتی ندهند ظلم کرده اند چگونه می خواهند این اقشار را شناسایی کنند و بسته حمایتی بدهند.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: باید در  نحوه پرداخت بسته های حمایتی دقت بیشتری صورت گیرد و شامل حال همه افراد نیازمند شود در بحث هدفمندی یارانه ها وقتی موضوع مطرح شد و  نمایندگان در مجلس شورای اسلامی طرح تحول اقتصادی و یارانه ها را مطرح کنند اعلام شد 70 درصد مردم30 درصد انرژی را مصرف می کنند در حال حاضر هم همان 70 درصد نیازمند دریافت این بسته های حمایتی هستند و اقشار زیادی هستند که به سختی زندگی می کنند.

وی گفت: اینکه به کارمندان بسته های حمایتی داده شود اما به قشرهایی با درآمد پایین که جایی ثبت نمی شود پرداخت نشود فقط به خاطر اینکه نامشان جایی ثبت نشده است ظلم است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس قبل از توزیع این بسته های حمایتی به این موضوع ورود می کند؟ گفت: قانونا این پرداخت ها باید مصوبه مجلس را داشته باشد باید مشخص باشد که از چه ردیفی می خواهند استفاده کنند اگر قرار است بودجه این بسته های حمایتی از افزایش قیمت ارز پرداخت شود نمی توانند آن را هزینه کنند و قطعاً باید در قالب متمم بودجه در مجلس شورای اسلامی مطرح شود و سپس مصوب شود تا اینکه بتوانند هزینه کنند نه اینکه بدون تصویب مجلس این کار را انجام دهند.

موسوی لارگانی تصریح کرد: اگر هم ردیف ها و موارد دیگر بودجه می‌خواهند این هزینه بسته حمایتی را تأمین کنند کار غیرقانونی است مثلاً از اضافه فروش نفت و تأمین شود و از اضافه درآمدهای دولت باشد باید حتماً مصوبه مجلس را بگیرند و اگر بخواهند این کار را بدون مصوبه مجلس انجام دهند کار غیرقانونی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت اعلام کرده بودجه بسته حمایتی از کجا تأمین می شود؟ گفت: خیر دولت اعلام نکرده است دولت نحوه پرداخت و منبع تأمین آن را اعلام نکرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مسعود بیات منش با اشاره به اینکه تعهد خوزستان، ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی در طول ۴ سال است، گفت: در این طرح، زمین به صورت ۹۹ ساله و رایگان در اختیار واجدین شرایط قرار گرفته و با پرداخت تسهیلات، کار ساخت و ساز توسط متقاضی انجام می‌شود.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال، مابقی ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می‌شود.

بیات منش به ثبت نام بیش از ۴۷ هزار نفر در طرح جوانی جمعیت اشاره کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۱ هزار نفر تاییدیه لازم را دریافت کرده و تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین واگذار کردیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اضافه کرد: در ۶ ماهه اول امسال، زمین مورد نیاز ۱۱ هزار متقاضی تایید شده در استان تامین می‌شود و مراحل بعدی کار پس از واریز وجه توسط متقاضیان انجام خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع مساکن مهر استان اشاره کرد و گفت: تا هفته دولت، کار آماده سازی و آسفالت کلیه سایت‌های مسکن مهر استان انجام خواهد شد.

به گفته بیات منش؛ حدود ۱۴ هزار مسکن مهر نیمه کاره و فاقد متقاضی در استان وجود دارد که کار تکمیل آنها تا پایان دولت انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نحوه درست کردن یک دسته چاقوی زیبا با لوله PVC آب (فیلم)
  • منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند
  • ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • کاهش مالیات در کنار مشوق های مالیاتی باعث رقابت‌پذیری تولید و افزایش سرمایه گذاری خواهد شد
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته
  • تامین زمین ۷۵ هزار متقاضی مسکن حمایتی در خوزستان