Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردی چندی قبل با مراجعه به پلیس فتای استان یزد شکایتی را مطرح کرد و گفت: بدون اطلاع من مبلغ ۳۰ میلیون تومان از حسابم کسر و در واقع سرقت شده است. این پول همه سرمایه من بود که آن را برای تهیه باقی‌مانده جهیزیه دخترم نگه داشته بودم.

به گزارش شرق، شاکی در ادامه توضیح داد: دخترم برای ازدواج با مشکل مواجه شده بود و دنبال راه چاره‌ای بودیم تا اینکه مدتی قبل همسرم از طریق اینستاگرام با مدیر صفحه‌ای با عنوان بخت‌گشایی از طریق دعانویسی ارتباط برقرار کرد و مشکلات ازدواج دخترم را برای آن فرد به‌طورکامل توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمال بعد از اطلاع از ماجرا گفت: خیریه‌ای دارد که باید ۵۰۰ تومان به آن کمک کند؛ به‌این‌ترتیب همسرم را به درگاه بانکی هدایت کرد و پول پرداخت شد.   سپس رمال متن دعایی را با شرایطی خاص در اختیار همسرم قرار داد. صبح روز بعد، وقتی می‌خواستم پولی را برای پسر دانشجویم واریز کنم، به عابربانک رفتم و دیدم موجودی حسابم صفر است. پس از پیگیری از بانک به من اعلام کردند که در چندین تراکنش در ساعات نیمه‌شب حسابم خالی شده است.   اظهارات این مرد نشان می‌داد درگاه بانکی که همسرش برای کمک به خیریه به آن مراجعه کرده جعلی بوده و متهم توانسته است از این طریق اطلاعات حساب بانکی او را به دست آورد و مرتکب سرقت شود. در نهایت مرد رمال با انجام تحقیقات پلیسی دستگیر شد.
سرهنگ ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد، درباره این پرونده گفت: متهم با ترفند فیشینگ به همه اطلاعات بانکی شاکی دسترسی پیدا کرده و دست به سرقت زده بود، بنابراین کاربران هنگام نقل و انتقالات آنلاین حتما مراقب درگاه‌های جعلی و فیشینگ بانکی باشند تا در دام این شگرد مجرمانه گرفتار نشوند.
او ادامه داد: درگاه امن بانکی باید با https:// آغاز شود و یک علامت قفل بسته در کنار آن وجود داشته باشد. همچنین در واردکردن اطلاعات بانکی حتما از صفحه کلید مجازی استفاده کنید.
رئیس پلیس فتای یزد به کاربران تأکید کرد: به هیچ عنوان به تبلیغات مشکوک که با ترفند‌های اغواکننده کاربران را جذب می‌کنند، اعتماد نکنید و مراقب افراد شیاد و کلاهبردار در فضای مجازی باشید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: حساب میلیونی رمال کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبدآهنین، سامانه پیشرفته‌ سیستم ضدهوایی اسرائیل، عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبد آهنین، سامانه پیشرفته سیستم ضدهوایی اسرائیل عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی کان اسرائیل، یک راننده کامیون در ارتش اسرائیل در حین انجام وظیفه، ده‌ها عکس از باتری‌های گنبد آهنین گرفت و این فیلم را به حساب کاربری ارسال کرد که معتقد بود متعلق به زنی است که عاشق او بوده است.

این کانال نشان داد که راننده کامیون داوطلبانه باتری‌های گنبد آهنین را با مکان آنها مستند کرده و آن‌ها را برای شخصی که فکر می‌کرد عاشق اوست فرستاده بود، اما بعداً متوجه شد که این حساب جعلی بوده و اطلاعات به آن به ایران تحویل داده شده است.

کد خبر 748018

دیگر خبرها

  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • این حساب‌های بانکی مشمول مالیات می‌شوند/ اعلام جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید