Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@08:20:53 GMT

حال پسته کرمان خوب می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۲۶۳۷

حال پسته کرمان خوب می‌شود؟

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان کرمان با بیان این مطلب که سال آینده استان کرمان همانند گذشته رتبه نخست تولید پسته را کسب خواهد کرد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده سال نسبتا خوبی برای پسته‌داران باشد.

"عباس سعیدی" ظهر امروز با حضور در غرفه ایسنا، در چهارمین نمایشگاه مطبوعات و رسانه استان کرمان با اشاره به تغییر اقلیم در چند سال اخیر، گفت: تاثیرات تغییر اقلیم در بخش کشاورزی به صورت محسوس دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این مطلب که تغییر اقلیم باعث افزایش دما و کاهش بارندگی شده است، تصریح کرد: سال گذشته، سال سخت برای کشاورزی و دامپروری استان کرمان بود که بیش از 85 درصد استان با خشکسالی شدید مواجه شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی شمال استان، یکی از قطب‌های کشاورزی کشور را استان کرمان دانست و بیان کرد: بیش از 6.5 میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی استان کرمان است که ارزش آن‌ها بر اساس قیمت قبل حدود 18 میلیارد تومان می‌شود.

وی به بحرانی که در سال گذشته بخش کشاورزی استان با آن دست و پنجه نرم کرد، اشاره و اظهار کرد: گرمای بیش از حد در فروردین‌ماه سال گذشته و نوسانات دمای بهمن و اسفندماه سال 96 متاسفانه باعث از بین رفتن بیش از 90 درصد پسته استان شد و از 90 هزار تن تولید پسته که پیش‌بینی‌شده بود حدود 10 هزار تن محقق شد و مابقی به دلیل تغییر اقلیم از بین رفت.

سعیدی ادامه داد: همچنین در اثر سرمای 29، 30 و 31 فروردین سال گذشته حدود 18 هزار تن گردوی استان از بین رفت و متاسفانه افزایش دما در تیر و مردادماه نیز حدود 30 هزار تن خرمای استان را از بین برد، ضمن آنکه خشکسالی باعث خشک شدن و کم آب شدن قنوات زیادی در استان شد.

وی از تاثیر تغییر اقلیم بر روی بخش دامپروری سخن به میان آورد و عنوان کرد: تغییر اقلیم و خشکسالی‌ها خسارات زیادی به حوزه دامپروری و عشایری استان وارد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان بیان کرد: امسال فقط حدود 10 هزار میلیارد تومان به پسته استان خسارت وارد شد، همچنین به مراتع، باغات گردو، خرما، دام و ... خسارات زیادی وارد شد.

وی به اقدامات دولت برای کمک به کشاورزان اشاره و اظهار کرد: دولت مصوبه‌ای تحت عنوان تمدید وام‌های کشاورزان همچنین بخشش سود و دیرکرد وام‌ها توسط بانک‌ها دارد، ضمن آنکه آبرسانی سیار به عشایر، تامین علوفه دام و ... از جمله اقدامات دولت در این زمینه بوده است.
سعیدی با بیان این مطلب که سال آینده استان کرمان همانند گذشته رتبه نخست تولید پسته را کسب خواهد کرد، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده سال نسبتا برای پسته‌داران باشد.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پسته منطقه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید گوشت اعلام شد/ خبر مهم دولت درباره میزان تغییر قیمت گوشت در بهار ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افزایش قیمت گوشت و صف‌های طولانی گوشت وارداتی به اصطلاح تنظیم بازاری مدتی است نقل محافل و تیتر یک رسانه‌ها شده است. مدیرکل تامین دام و فراورده های محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور در این باره می‌گوید که قیمت گوشت در بهار آینده به تعادل می‌رسد.جعفری گفت که علاوه بر واردات گوشت،‌ تولید داخل هم با تامین نقدینگی و تحویل علوفه مدت دار تقویت می‌شود.

فارس در گزارشی نوشت: قیمت گوشت در ماه های گذشته از کیلویی ۵۰۰ هزار تومان عبور کرد، گوشت گوسفندی وارداتی هم که به قیمت حدود ۳۱۰ هزار تومان عرضه می شود، به گفته برخی خریداران، صف‌های طولانی دارد که چندین ساعت باید منتظر ماند.

به گفته کارشناسان، گرانی و کمبود نهاده در دو سال گذشته موجب شد که دامداران دام خود را روانه کشتارگاه کنند و عرضه دام داخلی کم شده است.آمار غیر رسمی وجود دارد که در دو سال گذشته سالانه ۱۶ میلیون راس دام، معادل دو برابر روال قبل، روانه کشتارگاه‌ها شده است که بسیاری از دامداران به دلیل عدم توانایی در تامین هزینه‌ تولید مجبور به کاهش تعداد دام و یا توقف تولید شده اند.

به گفته جعفری روزانه ۴۵۰ تن گوشت گرم و منجمد وارد بازار می شود، گوشت گوساله از برزیل و گوشت گوسفندی از مغولستان، روسیه و استرالیا وارد می شود و با چند کشور دیگر هم رایزنی می شود.مدیرکل تامین دام و فراورده های محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام کشور می گوید که ۳۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی و نیز ۱.۵ میلیون تن نهاده مدت دار در اختیار دامداران داده شده است.به گفته وی، تفاهم‌نامه واردات دام مولد هم انجام شده است که با نظارت سازمان دامپزشکی وارد می شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885398

دیگر خبرها

  • پیک بارش‌ها را در کرمانشاه گذراندیم/ بارش ۸۴ میلی‌متری در «پاوه»
  • دلیل خشک شدن هامون هیرمند / افغانستان مقصر است؟!
  • ثبت ۱۲۸ هزار نفر _ شب اقامت در گیلان
  • تصمیم بزرگ قطر: سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین
  • تصمیم بزرگ قطر برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین
  • ۶۴۰ امدادگر هلال احمر در جاده‌های کرمان مستقر شدند
  • پاسخگویی به حوادث در استان کرمان به ۹ دقیقه رسید
  • آسفالت بیش از یک میلیون و٢٠٠ هزارمترمربع از معابر شهرکرمان
  • رکوردزنی شهرداری کرمان در آسفالت معابر
  • قیمت جدید گوشت اعلام شد/ خبر مهم دولت درباره میزان تغییر قیمت گوشت در بهار ۱۴۰۳