Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@22:27:40 GMT

ساندروهای مخفی در انبار به امید گرانی!

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۲۶۹۵

ساندروهای مخفی در انبار به امید گرانی!

با نزدیک شدن به ایام زلزله کرمانشاه، بررسی این اتفاق به عنوان یک سوژه اجتماعی و سیاسی مورد بررسی روزنامه‌های روز سه شنبه 22 آبان ماه 1397 شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز ،با نزدیک شدن به ایام زلزله کرمانشاه، بررسی این اتفاق به عنوان یک سوژه اجتماعی و سیاسی مورد بررسی روزنامه‌های روز سه شنبه 22 آبان ماه 1397 شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه سازندگی به سردبیری محمد قوچانی که نزدیک به ده روزنامه را به تعطیلی و توقیف کشانده است، به پیامدهای برگزاری تئاتر بینوایان پرداخته و تیتر زده است: «بینوایان به روایت توانگران». البته در بخش دیگری از صفحه اول خود به شهردار شدن آخوندی نیز اشاره کرده‌اند.

روزنامه جوان اما با واکنش به طرح سایپا برای جایگزینی دو دستگاه پراید به جای تحویل ساندرو به مشتریان خود نوشت: «ساندروهای مخفی در انبار به امید گرانی». همچنین به سفارش سعودی‌ها برای ترور حاج قاسم سلیمانی نیز پرداخته است.

روزنامه شرق که قبل‌تر به عنوان روابط عمومی دولت ایفای نقش می‌کرد اما این بار تیتر خود را از قول صفایی فراهانی یکی از اصلاح طلبان زده است: «روحانی میراث‌دار یک دولت ویرانگر». این جمله حرفی است که سال‌ها دلواپسان بیان می‌کردند و رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق معتقد بود که بایستی فعالیت‌های دولت را بزک کنند.

روزنامه کیهان به شهردار شدن آخوندی واکنش نشان داد و نوشت: «تعارف کلید پایتخت به مردی که افتخارش نساختن است.» همچنین ظریف به جای پاسخگویی به منتقدان FATF آنها را به پولشویی متهم کرد.

اما آفتاب یزد با پرداختن به زلزله کرمانشاه دوباره به تخریب مسکن مهر پرداخت. همچنین ایده دولت مورد دفاع خود درباره کارتی شدن برق واکنش نشان داد و نوشت: «مصرف برق کارتی می‌شود.»

روزنامه وطن امروز نیز تیتر خود را به موضوع شهردار شدن آخوندی اختصاص داد و نوشت: «مخالفت دولت با شهردار شدن آخوندی». همچنین در قسمت دیگر نیز به تلاش بن سلمان برای ترور حاج قاسم سلیمانی تیتر زد: تلاش صدامک برای ترور حاج قاسم

دولت امروز در بدنه خود با مدیرانی مواجه است که نه تنها کار نمی‌کنند بلکه مانع پیشرفت دولت در عرصه‌های دیگر نیز هستند. به عنوان مثال آخوندی، نجفی، زنگنه و ...از آن دست وزیرانی بوده یا هستند که متاسفانه نشان از زنگار گرفته شدن بدنه حزب منحله مشارکت، کارگزاران و اصلاحات هست.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند

غلامرضا بنی‌اسدی روزنامه‌نگار در یادداشتی برای روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: مسئولانِ محترم باید همه همت خود را بگذارند برای ارتقای معیشت مردم. همانی را که در دولتِ سابق، خود به مطالبه آن قلم و حتی "قدم" می‌زدند. اولویت نخست را هم به این کار بدهند که بدانند سفره کوچک، پدر خانواده را کوچک می‌کند. این دولت و آن دولت هم ندارد. پدر که کوچک شد نمی‌تواند برای بزرگی و بزرگواری اهل خانه و خانواده‌اش کاری بکند چه رسد برای خانه بزرگتر که اسمش کشور است.

این هم با تغییر رئیس جمهور، تغییر نسبت نمی‌پذیرد. فقر، توفنده‌ترین دشمن زندگی و ایمان است باز هم این جناح حاکم باشد یا آن جناح فرق نمی‌کند. اتفاقا کسانی که خود را نماد دین معرفی می‌کنند اگر کم بگذارند و یا حتی به‌رغم همه توان نتوانند کار را پیش ببرند، ایمان مردم بیشتر آسیب می‌بیند.

پس به صدای بلند باید هشدار داد مسئولان محترم دولت را که حواس‌شان را جمع و تلاش‌شان را افزون‌تر کنند در برابر دشمن غدار که فقر اسم دیگر آن است. بشنوند سخنِ حضرتِ آیت‌الله جوادی آملی را در دیدار مدیرعامل بانک ملی ایران و هیئت همراه را می‌خوانیم که به کلامِ نورانی امام علی (ع) هشدار می‌دهند: "مَا ضَرَبَ الله الْعُبَاد بِسُوطٍ اَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ؛ هیچ تازیانه‌ای بدتر از فقر نیست. " این اصل اول؛ اصل دوم آن است که اگر کسی این تازیانه را خورد، از این طرف تازیانه به دوشش می‌خورد، از آن طرف دین از عقلش رخت برمی بندد. "

ایشان هشدار می‌دهند که، "حواستان جمع باشد. اگر کسی با دست خالی به منزل برود از خدای سبحان همان لحظه، تقاضای مرگ می‌کند؛ آبروریزی پیش زن و بچه قابل تحمل نیست. " ایشان حتی پاسخ آنانی که مدام "شعبِ‌ابی‌طالب" را به رخ می‌کشند تا به زعم خود مردم را به ضرورت مقاومت همیشگی توجه دهند را هم می‌دهند: در جریان شعب‌ابی‌طالب که مسلمانان، سه سال در محاصره بودند، پیغمبر امتحانش را پس داد، فرمود: "اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی الْخُبْزِ وَ لَا تُفَرِّقْ بَینَنَا وَ بَینَهُ فَلَوْ لَا الْخُبْزُ مَا صُمْنَا وَ لَا صَلَّینَا وَ لَا اَدَّینَا فَرَائِضَ رَبِّنَا عَزَّ وَ جَل؛ خدایا، بین ما و نان ما جدایی نیانداز! " دلیلش را هم کلام نبوی می‌دانند که اگر نان مردم قطع بشود و مردم در اقتصاد آسیب ببینند، سخن از دینداری باقی نخواهد ماند.

این مرجع حکیم، بر کار علمی و درس گرفتن از تجربه دیگران هم تاکید دارند که "چگونه می‌شود که قیمت یک نان را در چندین سال یک جا نگهداشت؟ " ایشان بر اختلاس و ربا هم می‌خروشند و متولیان امر را به ضرورت راه بستن بر این مفاسد می‌خوانند. حضرت آیت‌الله جوادی آملی، اساس و وظیفه همه مسئولین را حفظِ آبروی مملکت می‌دانند. این هم زمانی اتفاق می‌افتد که "کسی با دست خالی به خانه‌اش نرود. " وجود شرایطی چنین هم "به تولید وابسته است.

تولید هم سفارشی نیست. تولید نصیحت نیست، تولید خواهش نیست، تولید علم است و علم است و علم است و علم. " این مرجع تقلید، آنچه "شرطِ بلاغ" است را با مسئولان گفت. حالا این حضرات هستند که از این سخن باید "پند" گیرند. اصلا هم حق ندارند "ملال" گیرند. کسی چنین اختیاری به آنان نداده است. هرچه تا کنون ملال گرفتند و گرفتند و باعث افزایش ملال و تلخ کامی مردم شدند کافی است. باید پند گیرند و به کار بندند تا امور به سامان برسد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روزنامه جمهوری اسلامی: توهین و تهمت به هاشمی رفسنجانی در صداوسیما روزنامه جمهوری اسلامی: کسانی که از شعار"مرگ بر روحانی"خوشحال اند یادشان باشد روحانی فقط حسن روحانی نیست

دیگر خبرها

  • روزنامه جمهوری اسلامی: دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو : اشک مردم را درآورده اید
  • دولت، پرسپولیس و استقلال را از این جیب به آن جیب کرد؛ خصوصی بازی!
  • روزنامه دولت علیه ایران خودرو: اشک مردم را درآورده اید
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • نقش دولت و دانشگاه در تحقق جهش تولید/ باید امید و انگیزه را به جوانان بازگردانیم
  • ایران قدرت جهانی