Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:15:58 GMT

150 هکتار باغ میوه در اراضی شیب دار قزوین ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۲۸۷۸

150 هکتار باغ میوه در اراضی شیب دار قزوین ایجاد می شود

قزوین - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: 150 هکتار باغ میوه سال جاری در اراضی شیب دار استان ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، مجید اسماعیلی روز چهارشنبه در نشست ستاد گلخانه ها و توسعه باغات در اراضی شیب دار استان قزوین افزود: قزوین به عنوان یکی از استان های پایلوت برای توسعه باغات در زمین های شیب دار انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: از 150 هکتار باغ در اراضی شیب دار استان که باید در سال جاری ایجاد شوند 30 هکتار مربوط به باغ دام، 61 هکتار باغ فندق، 21 هکتار باغ انگور است و سایر نیز به دیگر محصولات باغی اختصاص دارد.
اسماعیلی همچنین گفت: البته این طرح علاوه بر طرح کاشت نهال زیتون در اراضی شیب دار است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین با بیان اینکه باغات یاد شده عمدتا در حوزه های آبخیز ایجاد می شوند، اظهار داشت: سال گذشته برای توسعه باغات استان در اراضی شیبدار 126هکتار سهمیه داشتیم که 75 هکتار اجرا شده و سایر در دست اقدام است.
وی با بیان اینکه میزان بارندگی در اراضی دیم قزوین بالای 300 میلی متر در سال است،اظهار داشت: شرایط مناسبی برای توسعه باغات در اراضی شیبدار استان به ویژه در حوزه آبخیز و منابع طبیعی فراهم است و امیدواریم با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در اجرای طرح یاد شده گام های مناسبی برداریم.
استان قزوین دارای 75 هزار هکتار باغ است.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي باغات قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند برای ۳۳ درصد از اراضی زراعی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی گفت: از حدود ۶۴۲ هزار هکتار اراضی زراعی در استان تا کنون برای ۲۱۱ هزار هکتار، سند تک برگ صادر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برزعلی ادامه داد: زارعان و بهره برداران بخش کشاورزی برای اقدام جهت صدور سند اراضی خود باید به مدیریت‌های جهادکشاورزی، مراکز جهادکشاورزی و یا ادارات ثبت اسناد شهرستان خود مراجعه کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی افزود: مهمترین مزیت صدور سند اراضی، تثیبت مالکیت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سند دار شدن یک هزار و ۲۵۷ هکتار از اراضی کشاورزی نیشابور 
  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • تأمین میوه شب عید از باغات استان
  • صدور سند برای ۳۳ درصد از اراضی زراعی در استان گلستان
  • افزایش کشاورزی در حوضه آبریز ارومیه/ احداث باغات در اراضی شیبدار دریاچه ارومیه
  • ۱۴ هکتار از اراضی شهرک های صنعتی قزوین آزادسازی شد
  • آزادسازی ۱۴ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی قزوین
  • آزادسازی ۱۴ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی استان قزوین
  • آزادسازی ۱۴ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی قزوین‌
  • تامین ۷۰ درصد میوه سیب شب عید از باغات