Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@03:53:34 GMT

مشاجره ترامپ با نخست‌وزیر انگلیس بر سر ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۲۸۹۲

مشاجره ترامپ با نخست‌وزیر انگلیس بر سر ایران

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گزارش داده رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر انگلیس بر سر ایران مشاجره کرده است. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲ بین الملل اروپا دیپلماسی ایران نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گزارش داده «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلستان بر سر ایران مشاجره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

هفته گذشته که ترامپ برای سفر به پاریس سور هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا شد، ترزا می با او تماس گرفت تا پیروزی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره را به او تبریک بگوید (بماند که دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست گرفتند.)

ترامپ در این تماس از نخست‌وزیر انگلیس بابت عدم انجام اقدامات کافی جهت مهار ایران انتقاد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا به علاوه بابت «برگزیت»، یعنی توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و توافقات تجاری میان دو طرف با نخست‌وزیر انگلیس مشاجره کرد. 

مقام‌های آمریکایی و اروپایی گفته‌اند می قبلاً هم با ادبیات خشن ترامپ رو به رو شده بود، اما لحن ناملایم او این بار شگفتی دستیاران نخست‌وزیر انگلیس را به همراه داشته است. 

ترامپ در دیدار با ماکرون در پاریس هم به اختلافات دو طرف بر سر مسائل تجاری و ایران اشاره کرده است.  

انتهای پیام/ 

 

R36444/P36447/S8,89,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا دونالد ترامپ اخبار آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد

به گزارش خبرآنلاین «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ۲۴ کی‌یف بیان کرد: «از آنجایی که من متوجه شده‌ام، همه چیز رسما به توافق رسیده است. طبق دستورالعمل‌های تایید شده توسط وزارت خارجه، والری زالوژنی در انگلیس سفیر خواهد شد. البته چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در مورد برخی از رویه‌های تدارکاتی آن توافق کنیم.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه اوکراین در اوایل ماه مارس گفته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با نامزدی زالوژنی به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس موافقت کرد.

به نقل از ایسنا رئیس جمهور اوکراین پیشتر والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد.

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین در ماه نوامبر مصاحبه‌ای را با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با والری زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898939

دیگر خبرها

  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد