Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اولین جلسه هماهنگی برگزاری نشست تخصصی TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی) به همت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین و با رویکرد توجه به راهبردهای پیش‌بینی شده توسعه شهر قزوین، مبتنی بر حمل و نقل همگانی برگزار شد.

این جلسه با حضور داودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، معاونین و مدیران شهرداری قزوین و مدیران حوزه دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی با رویکرد بررسی چگونگی مدیریت و برگزاری همایش ملی TOD (توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی) به همت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکمت الله داودی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین در حوزه توسعه مسیر دوچرخه‌سواری و حمل و نقل پاک موفق عمل نموده است به‌طوریکه امروزه شاهد استقبال بی‌نظیر شهروندان از وسایل‌نقلیه ‌عمومی و دوچرخه هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: تقویت نمودن سیستم حمل و نقل هوشمند ITS در حوزه زیرساخت‌ها ضروری است و همچنین لازم است اقدامات عملیاتی در زمینه فرهنگ ترافیکی انجام دهیم.

اصغری معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین با اشاره به این که در راهبردهای پیش‌بینی شده توسعه شهر قزوین به رویکرد توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی TOD توجه جدی خواهد شد بیان کرد: امروزه، توسعه حمل و نقل عمومی در کانون توجه برنامه‌ریزان و طراحان شهری قرار گرفته و دلیل آن هم افزایش طول سفرهای شهری و ازدحام ترافیک خصوصاً در اطراف کاربری‌های جاذب سفر و گردشگران است.

وی افزود: توسعه شهری بر مبنای حمل و نقل عمومی در مراکز شهری می‌تواند راه‌حل مناسبی برای مرتفع کردن مشکلات ترافیکی باشد و سرزندگی گمشده در مراکز شهری و رونق اقتصادی را به آن‌ها برگرداند.

میزانی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان اینکه شهر قزوین به‌لحاظ زیرساخت حمل و نقل همگانی مشکل بزرگی ندارد، گفت: قزوین در حوزه سیستم حمل و نقل هوشمند ITS رتبه نخست کشور را دارد و ما به‌دنبال ایجاد مدیریت یکپارچه حمل و نقل شهری و توسعه مشارکت شهروندان در زمینه TOD و جذابیت و بهره‌وری بالا در زمینه حمل و نقل عمومی شهری هستیم.

کریمی، رئیس کارگروه تخصصی امور فنی و مهندسی شهری (شمس) با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با حضور مدیران اداره هماهنگی حمل و نقل راه و شهرسازی و مشاور طرح TOD اظهار کرد: موضوعات حمل و نقل، بافت فرسوده و سیما و منظر شهری از مهمترین محورهای مورد بررسی در کارگروه فنی و مهندسی شمس بوده است.

کبیری، رئیس اداره هماهنگی حمل و نقل اداره‌کل راه و شهرسازی استان بیان کرد: ایجاد تغییر در نگرش حمل و نقل شهری از انتظارات وزارت راه و شهرسازی است. به همین منظور انتخاب مشاور برای اجرای TOD بر همین مبنا اتفاق افتاده است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم شهر قزوین در حوزه TOD پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

رصافی، رئیس دانشکده حمل و نقل و ترافیک دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی‌(ره) اظهار کرد: بسیار مهم است که بتوانیم مدیران مرتبط با سیاست‌گذاری شهر را در کنار کارشناسان امر با مباحثی همچون TOD آشنا نمائیم و این اتفاق می تواند نتایج قابل‌قبولی را در دست‌یابی به نتیجه داشته باشد.

رصافی افزود: طی برگزاری یک نشست تخصصی با موضوع حمل و نقل در شهر دبی، اشاره‌ای به ایستگاه‌های اتوبوس خیابان شهیدبابائی قزوین شده است که این نشان از فعالیت‌های مثبت در حوزه حمل و نقل عمومی این شهر دارد.

خطیبی، عضو کارگروه تخصصی امور فنی و مهندسی شهری (شمس) گفت: از محسنات شورای مشورتی سیاستگذاری شمس، ارتباط متقابل و پیوسته با مجموعه دانشگاه در زمینه حمل و نقل همگانی و انسان محور تحت عنوان پیاده‌راه‌ها و مسیرهای دوچرخه‌سواری بوده است.

وی با اشاره به عدم ارتباط موثر دستگاه‌های‌اجرایی با مراکز دانشگاهی افزود: با برگزاری همایش‌های علمی و کاربردی می‌توان ارتباط متقابل ارگان‌های اجرایی شهر با مراکز علمی و دانشگاهی را به‌منظور برنامه‌ریزی و استقرار موضوعات نوین شهری برقرار کرد.

کشاورز صفیئی، مدیر مطالعات و پژوهش شهرداری قزوین با طرح این سوال که شهرها، ماشین‌محور هستند یا انسان‌محور اظهار کرد: در کنار مباحث فنی TOD توجه به آموزش فرهنگ شهروندی و ترافیک دارای اهمیت بالایی است که در این راستا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آموزش گرافیکی می‌توانیم موفق عمل کنیم.

در این جلسه مواردی همچون حمل و نقل شهری، کارگاه‌های آموزشی حمل و نقل شهری، فرهنگ‌سازی ترافیکی با بهره‌مندی از سیستم‌های گرافیکی، برگزاری نشست‌های تخصصی مدیران و کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 4458507

منبع: مهر

کلیدواژه: حمل و نقل شهرداری قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۲۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید محمد مهدی تقوی افرود: در کشور بالغ بر هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز وجود داشت که تمامی این اتوبوس‌ها به دلیل سازگار نبودن شرایط اقلیمی و جغرافیایی با ساختار اتوبوس گاز سوز تماما به دیزل تبدیل شده اند.   مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین اضافه کرد: پلیس راهور به دلیل تغییر در ارکان خودرو، از تعویض پلاک و انتقال مالکیت خودرو جلوگیری می‌کند، لذا سازمان اتوبوسرانی نسبت به تعیین وتکلیف وضعیت ۳۳ دستگاه اتوبوس گاز سوز ناوگان خود که در اختیار بخش خصوصی می‌باشد، اقدام کرده است.   تقوی خاطر نشان کرد: لایحه سازمان اتوبوسرانی قزوین مبنی بر تعیین و تکلیف اتوبوس‌های تبدیلی در قالب سه راهکار پیشنهادی به شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شده است و پس از تایید در فرمانداری قزوین اجرایی می‌شود.   این مسئول گفت: روش اول پرداخت وجه خودرو به بهره بردار به قیمت کارشناسی روز است.   وی خاطرنشان کرد: در روش دوم نیز بهره بردار می‌تواند با خودروی تبدیلی در اختیار فعلی خود به مدت ۵ سال قرارداد بسته و به فعالیت در خطوط سازمان ادامه دهد و در صورت نیاز به بروزرسانی خودرو نسبت به میزان قرارداد تا سقف ۵۰۰میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه اعطا خواهد شد.   مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین افزود: در روش سوم بهره بردار می‌تواند به ازای اتوبوس در اختیار یک خودروی جایگزین از ناوگان فعال و یا غیرفعال اتوبوسرانی دریافت کرده و بنا به خودروی انتخابی از ناوگان خارج و یا به فعالیت در ناوگان ادامه دهد. در این روش بهره بردار می‌تواند تا سقف ۴۹درصد سهم مالکیت داشته باشد.

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • ◄ تعیین و تکلیف اتوبوس های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار
  • اتوبوس های گازسوز درون شهری تعیین و تکلیف شد
  • اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال انتظار تعیین و تکلیف شد
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است