Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@23:43:37 GMT

بازداشت ۲۴۰۰ عضو داعش طی ۹ ماه گذشته در عراق

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۳۰۵۳

بازداشت ۲۴۰۰ عضو داعش طی ۹ ماه گذشته در عراق

رئیس پلیس استان نینوا از بازداشت ۲۴۰۰ عضو گروه تروریستی داعش طی ۹ ماه گذشته در عراق خبر داد. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، سرتیپ ستاد حمد النامس رئیس پلیس استان نینوا دیروز اعلام کرد که بالغ بر دو هزار و 400 تن از عناصر گروه تروریستی داعش بازداشت شده‌اند و قرار قضایی در مورد آنها صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش النامس تأکید کرد که در نتیجه تعقیب مستمر عناصر گروه تروریستی داعش طی 9 ماه گذشته بالغ بر2400 نفر شناسایی شده اند و تمامی آنها با دستورات قضایی بازداشت شده‌اند.

وی ابراز داشت که عملیات پیش دستانه برای بازداشت عناصر دیگر وابسته به گروه تروریستی داعش ادامه دارد.

در همین رابطه عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق دیروز در کنفرانس خبری نسبت به تلاش صدها تن از عناصر گروه تروریستی داعش در استان دیر الزور سوریه برای عبور از مرزهای عراق و ورود به این کشور هشدار داد.

عبدالمهدی تاکید کرد که عناصر تندرو به دنبال تسلط مجدد بر اراضی هستند که پیش از این در زمان تسلط بر بخش هایی از شرق سوریه و شمال عراق در اختیار داشته اند. وی تاکید کرد که نیروهای عراقی به مسئولیت‌های خود برای از بین بردن هر نوع تلاش از سوی عناصر این گروه تروریستی برای نفوذ به مرزها عمل می کنند.

انتهای پیام/

R36346/P36447/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند

به گزارش قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در بازگشت از سفرش به عراق در هواپیما، دیدارهایش با رهبران اقلیم کردستان را مفید خواند و با تاکید بر اینکه این فرصت به وجود آمده که بار دیگر دوستی صمیمانه میان ترکیه و اقلیم کردستان عراق را از نزدیک شاهد بود، تصریح کرد که اراده ترکیه برای پیشبرد همکاری‌های ایجاد شده با اداره اقلیم کردستان عراق همچنان باقی است.

اردوغان با بیان اینکه در این دیدار درباره اقداماتی که می‌توان علیه تهدید پ‌ک‌ک، (حزب کارگران کردستان) انجام داد نیز گفت‌وگو شده، افزود: ما تایید کردیم که موفقیت‌های دائمی که در مبارزه با تروریسم به دست خواهیم آورد برای امنیت منطقه ما اهمیت حیاتی دارد. ما همچنین روابط اقتصادی خود به ویژه انرژی، حمل و نقل، تجارت و سرمایه‌گذاری را به طور جامع ارزیابی کردیم.

وی تصریح کرد: ما اهمیتی را که برای امنیت و ثبات عراق در برابر پیامدهای منفی جنایات بر منطقه ما و عراق قائل هستیم، ابراز کردیم.

عملیات در عراق

اردوغان درخصوص احتمال عملیات مشترک با عراق، گفت: باتلاق تروریسم به ویژه در عراق و سوریه نه تنها با کار ما، بلکه با تلاش مشترک دولت‌های دو کشور خشک می‌شود.

او با تاکید بر اینکه ترکیه بدون تبعیض به مبارزه خود علیه تمامی سازمان‌های تروریستی ادامه می‌دهد، گفت: همانطور که می‌دانید، مبارزه ما علیه پ.ک.ک، ی.پ.گ، و پی وای دی، به ویژه در عراق و سوریه، سال‌هاست که به طور همه جانبه ادامه دارد. از این پس با همین عزم در چارچوب قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی همسایگانمان ادامه خواهد یافت. امیدواریم همسایگان ما در برابر تهدیداتی که از سرزمینشان متوجه ما می‌شود، موضع لازم را اتخاذ کنند و با هم به این مبارزه ادامه دهیم. این سازمان‌های تروریستی برای ثبات، توسعه و صلح و چشم انداز توسعه عراق و امنیت سرمایه گذاری‌های بین‌المللی تهدید هستند. ضروری است که این گودال‌های تروریستی پر شود و آینده‌ای قابل پیش بینی برای عراق ساخته شود. ما در این زمینه مصمم هستیم. ما هرگز میدان را به کسانی که با تروریسم و ​​سازمان‌های تروریستی اقدام می‌کنند و از سازمان‌های تروریستی به عنوان ابزار استفاده می‌کنند، نمی‌سپاریم.

اردوغان درباره مساله آب و میزان آب جاری از رودهای فرات و دجله، به اهمیت استفاده منطقی از منابع آبی اشاره و با یادآوری اینکه عراق از ترکیه در رابطه با آب مطالباتی دارد، گفت: آنچه در این مرحله باید انجام شود، ارائه طرح‌ها و برنامه‌های جدید مناسب برای تغییر شرایط آب و هوایی جهان و تضمین استفاده پایدار از آب است. فراموش نکنید که ما حداقل به اندازه آنها مشکل آب داریم.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه ترکیه غنی از آب نیست و در زمره کشورهای دارای تنش آبی قرار دارد، گفت: اگر نتوانیم برنامه‌های خود را در مدت زمان کوتاهی اجرا کنیم ممکن است در تامین آب دچار مشکل شویم، بنابراین باید با احتیاط قدم برداریم و شاید بتوان با ارزیابی‌هایی که در این راستا انجام می‌شود به نقطه مشترکی رسید.

غزه

اردوغان در پاسخ به سوالی مبنی بر ترافیک دیپلماتیک انجام شده برای آتش بس دائمی در غزه، با بیان اینکه باید روی این موضوع بسیار حساس بود، گفت: کشتارهای بی‌سابقه اسرائیل و اقدام برای تخریب غزه باید رویکرد جهانیان را به این موضوع تغییر دهد.

او افزود: تسخیر غزه توسط اسرائیل درها را به روی اشغال‌های دیگر باز می‌کند. گشودن غزه به روی شهرک سازی دزدان تروریست اسرائیلی، اسرائیل را تهاجمی‌تر و بی‌پرواتر می‌کند. ما این اجازه را نمی‌دهیم. بنابراین ما به اقداماتی نیاز داریم. جهان اسلام با انفعال در برابر لرزه‌های ناشی از قتل عام و نسل‌کشی در غزه با خطر از دست دادن کامل قابلیت واکنشی خود روبرو خواهد شد. در حال حاضر، غزه است که جهان اسلام باید روی آن تمرکز کند، راه حلی برای آن ایجاد کند و ما به بحث در مورد این مسائل با رهبران بسیاری از کشورها ادامه خواهیم داد. این موضوع اولین دستور کار ما است و ما تمام تلاش خود را برای یافتن راه حل ادامه خواهیم داد. همه می‌توانند این موضوع را نادیده بگیرند یا فراموش کنند، اما ما نمی‌توانیم چنین رویکردی داشته باشیم.

اردوغان درخصوص سفر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به ترکیه نیز گفت که دیداری بسیار صمیمانه با هنیه داشته‌اند و ادامه داد: آقای هنیه را مصمم در مبارزه با اسرائیل دیدم. پاسخ این پیوند صمیمانه را در فلسطین احساس کردیم. ما قبلاً در بیانیه‌های خود و در سایر بیانیه‌هایی که داده‌ایم، این نگرش را از این پس به نمایش خواهیم گذاشت، ترکیه حدود ۴۵۰۰۰ تن کمک به غزه ارسال کرده است و کمک‌ها همچنان ادامه دارد. ما در حال حاضر در بیمارستان‌های خود در آنکارا و استانبول در حال مداوای مجروحان هستیم. ما با اقداماتی که در بیمارستان صحرایی انجام می‌دهیم به حمایت از این برادران و خواهران ادامه خواهیم داد. داستان ما را نمی‌توان جدا از قضیه فلسطین نوشت. خوشبختانه ما هم در داستان بزرگ قضیه فلسطین جایی داریم. ما این را از سخنان برادران فلسطینی و دعای مادران و کودکان رنج کشیده در آنجا می‌فهمیم. زمان برای بشریت رو به پایان است. ما باید سخت‌تر برای فلسطین در روزگار تنگ بدویم و برای آینده‌ای تلاش کنیم که دل‌های داغدار را آرام کند و فریاد دردناک نوزادان را آرام کند.

رئیس‌جمهور ترکیه درباره ادعاها مبنی بر فشارهای جدی بر اعضای حماس در قطر و امکان آمدن آنها به ترکیه گفت: مهم نیست که رهبران حماس کجا هستند، مهم وضعیت غزه است. صادقانه بگویم، من چنین اطلاعاتی در مورد موضع آنها در قطر در مورد این موضوع که شما اشاره کردید، دریافت نکرده‌ام.

اردوغان با بیان اینکه از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر چیزی نشنیده است که اقدامی انجام دهد که موضع اعضای حماس در قطر را نادیده بگیرد، گفت: فکر نمی‌کنم چنین اقدامی انجام دهد. نگرش او نسبت به آنها همیشه به عنوان عضوی از خانواده است.

او با یادآوری اینکه در حملات رژیم صهیونیستی به غزه روزنامه‌نگارانی جان خود را از دست دادند، گفت: «اسرائیل این حملات را انجام می‌دهد تا آثار آن را پاک کند، قتل عام‌ها و شواهد نسل کشی را محو کند.

اردوغان با تاکید بر اینکه کسانی که از دموکراسی، حقوق بشر و آزادی صحبت می‌کنند باید این تصویر را به خوبی تحلیل کنند، سخنان خود را اینگونه ادامه داد: قابل درک نیست که صدها تن از خبرنگاران در این راه کشته شوند و جهان در برابر این حملات و این ظلم سکوت کرده باشد. این که برادر ما یکی از اعضای TRT به شدت مجروح شد برای ما اندوه خاصی را به همراه دارد. ما می‌دانیم که نتانیاهوی هیتلر و همدستانش نمی‌توانند از پاسخگویی بگریزند، هر چقدر هم که فرار کند، ما به دنبال او خواهیم رفت. روزی عدالت از جنایتکاران بازخواست خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • داعش مسئولیت انفجار شب گذشته در کابل را برعهده گرفت
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم