Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا- مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با تاکید بر این که برای تامین خون های مورد نیاز بیماران به همه گروه های خونی نیازمندیم، گفت: در زمان حاضر به گروه های خونی O منفی و A مثبت نیاز مبرم داریم.

گیتی ایزدی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در روزهای اخیر گروه های خونی O منفی و A مثبت مراجعه کمتری به پایگاه های انتقال خون استان گیلان برای اهدای خون داشتند در حالی که بیمارانی نیازمند به این گروه های خونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در گیلان خواستار یاری آنها با انتقال خون استان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران در بیمارستان ها شد.
سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرند.
استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی ، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.
حداقل سن 18 سال تمام و حداکثر 60 سال (اهداکنندگان مستمر تا 65 سال) ، حداقل وزن 50 کیلوگرم، فاصله اهداء خون هر هشت هفته یک بار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یک سال، از چهار بار بیشتر نشود، همراه داشتن اصل کارت شناسایی (شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و برای اهداکنندگان بار اول کارت ملی الزامی است) شرایط اهدای خون است.
پایگاه انتقال خون در رشت میدان فرهنگ، خیابان آزادگان جنب پارک اندیشه و اداره کل انتقال خون استان گیلان، شهرستان لاهیجان در خیابان امام خمینی جنب بیمارستان 22 آبان، لنگرود در خیابان دکتر شریعتی جنب شبکه بهداشت و درمان، پایگاه انتقال خون رودسر در خیابان انقلاب بیمارستان شهدا، پایگاه انتقال خون بندرانزلی در میدان امام خمینی، سیمتری جنب اداره هواشناسی، فومن در خیابان شهید بهشتی جنب آتش نشانی، تالش خیابان شهید بهشتی جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستارا خیابان امام خمینی جنب بیمارستان دکتر شریعتی فعال هستند.
7286 /6030

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتقال خون اهدا خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۳۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه علیزاده ظهر دوشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید بیمارستان شهید جلیل یاسوج، افزود: نیروهای توانمند و پای کاری در بیمارستان داریم و باید به نحو مطلوب و با نگاه تخصصی از این ظرفیت‌ها بهره برد.

علیزاده با اشاره به اینکه در گذشته شاهد اعزام بالای بیماران به استان‌های همجوار بودیم، عنوان کرد: در حال حاضر به واسطه تجهیزات در بسیاری از موارد بی نیاز به اعزام بیماران شدیم.

علیزاده نگاه و دید قومیتی به ساختارها را چالش ساز دانست و ابراز داشت: شایستگی باید محور قرار گرفته و اگر برتری نیز شکل بگیرد، برحسب علم اقدام شود.

سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج با اشاره به برخی از مشکلات، گفت: کمبود نیرو و منابع انسانی در بیمارستان مطرح بوده و همچنین نیروهایی به عنوان خدمات یا برخی عناوین دیگر مشغول شدند که ردیف گرفته، اما در جایگاه خود قرار ندارند.

علیزاده با تاکید بر اینکه باید پیگیری شده تا نگاه تخصصی به چارت‌ها عملیاتی شود، ابراز داشت: این مسئله کمک می‌کند تا بتوانیم بیمارستان را بهتر مدیریت کنیم.

علیزاده به ضعف تسویه حساب‌های بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: در بحث معوقات بیمه‌ای به ویژه در بحث تأمین اجتماعی مبالغ چشمگیری را شاهدیم که باید همکاری لازم برای تعامل بهتر و بهبود پرداخت‌ها را داشته باشیم.

وی افزود: بیمارستان دارای بدهی است و نیاز داریم قول‌های داده شده در راستای رفع مشکلات محقق شود.

کد خبر 6085292

دیگر خبرها

  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • پرداخت بدهی‌های بیمارستان شهید جلیل یاسوج چشم‌انتظار نیکوکاران
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت
  • تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی به انتقال تجربیات منجر شود
  • بیمارستان شهید جلیل یاسوج آبروی استان است/ کاهش اعزام بیمار