Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:53:41 GMT

17 طرح عمران شهری در کلانشهر اراک به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۳۲۱۸

17 طرح عمران شهری در کلانشهر اراک به بهره برداری رسید

اراک - ایرنا - 17 طرح عمران شهری روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار و جمعی از مسئولان این استان در کلانشهر اراک به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، نصب تندیس امیرکبیر در ورودی اراک و میدان امام خمینی (ره)، بهره برداری از بوستان بانوان در بلوار شهید آنجفی به مساحت 10 هکتار، آغاز خدمات 12 دستگاه اتوبوس با قابلیت سوخت پاک یورو چهار، 12 دستگاه آمبولانس حمل متوفی برای آرامستان، 2 دستگاه لودر برای سازمان مدیریت پسماند، بهره برداری از ساختمان سازمان فناوری و اطلاعات و ارتباطات شهرداری در کوی مسکن، ارایه برنامه تلفن همراه اراک من، المان باغ سعادت در خیابان دانشگاه (میدان نماز) به مساحت 766 متر مربع و مرحله نخست تقاطع غیرهمسطح شهید کاوه نبیری با 80 درصد پیشرفت فیزیکی، از مهمترین طرح هایی بود که بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوله ورزشی شهید حججی با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در شهرک ولیعصر (عج) به مساحت یک هزار و هشت متر مربع، سوله ورزشی شهید مسلمی در شهرک علی بین ابیطالب به مساحت یک هزار و هشت متر مربع، ایجاد مسیرهای ورودی و خروجی از 9 در آرامستان اراک، اجرای 2 هزار و 200 تن آسفالت، اجرای سه هزار و 600 متر طول جدول گذاری، 6 هزار و 480 مکعب خاکبرداری و هتل اطلس در کوی صنعتی به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع و ساختمان های اداری و رفاهی دره گردو و دفتر ستاد بازآفرینی شهری و توسعه محله از دیگر طرح های شهری بود که بهره برداری شد.
مسجد امام حسین (ع) شهرک خودرویی اراک از دیگر طرح های عمرانی شهرداری اراک بود که در کمربندی شمالی این شهر در زمینی به مساحت 259 متر مربع و با زیربنای 719 متر ایجاد و برای بهره برداری از آن 6 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
به گفته شهردار اراک برای ایجاد و تکمیل این 17 طرح عمران شهری، حدود 600 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
استاندار مرکزی در آیین بهره برداری این طرح ها در محل فرهنگسرای شهر اراک گفت: خدمات شایسته و مطلوبی در مدیریت شهری اراک در طول 13 ماه گذشته صورت گرفته که جای تقدیر دارد.
سید «علی آقازاده» افزود: مدیر شهری اراک با بیش از 30 سال سابقه مدیریت شهری خدمات گسترده ای در توسعه شهرهای کشور و اراک داشته است.
وی بیان کرد: فعالیت در حوزه شهرداری دشوار است و هزینه جاری و بهای عمران و خدمات شهری باید از طریق درآمد هزینه تامین شود.‌
استاندار مرکزی ادامه داد: کارنامه 13 ماهه فعالیت شهردار اراک قابل قبول است و باید شورای پنجم در ادامه مسیر شهرداری با تجربه را انتخاب کند.
آقازاده اظهار داشت: مسیری که در توسعه شهر اراک ایجاد شده باید ادامه پیدا کند و هر روز در این شهر طرح های عمرانی موثری به شهروندان ارائه شود.
وی گفت: پارک بانوان اراک از مهمترین طرح های عمرانی شهر اراک است که زحمات زیادی برای ایجاد آن کشیده شده و یکی از بهترین پارک های بانوان درسطح کشور است.
استاندار مرکزی اضافه کرد: برخی مشکلاتی و فسادها در مجموعه شهرداری اراک نباید خدمات ارزشمند دیگر را تحت الشعاع قرار دهد چرا که بیشتر کارکنان این مجموعه در سلامت کامل به خدمتگذاری مشغول هستند.
آقازاده بیان کرد: با وجود تنگناهای مالی انجام 17 طرح عمرانی در کلانشهر اراک نشان از مدیریت و برنامه در این مجموعه است و بیانگر آن است که راهبردهای اقتصاد مقاومتی در این حوزه انجام می شود.
استاندار مرکزی تصریح کرد: تخلفات انجام شده در شهرداری بسیار کمتر از مواردی است که مطرح شده و اجازه هیچ گونه تشنج و بزرگنمایی در این حوزه را نمی دهیم.

*** خدمات مدیریت شهری باید با نگاه به آینده صورت گیرد
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز گفت: خدمات مدیریت شهری باید با نگاه آینده صورت گیرد و بر اساس مطالعات عمیق و هدفمند باشد.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز در آیین بهره برداری از مسجد امام حسین (ع) شهرک خودرو واقع در کمربندی شمالی اراک افزود: طرح های عمران شهری نباید برای حل مشکلات فعلی جامعه ایجاد شود بلکه باید مسائل و مشکلات سال های طولانی در آن لحاظ شود.
وی بیان کرد: اگر طرح های عمرانی که با نگاه به آینده صورت نگیرد تلف کردن سرمایه ها و هزینه ها است.
امام جمعه اراک ادامه داد: شهردار اراک در طول خدمت 13 ماهه خود خدمات شایسته ای به این شهر ارائه کرد که جای تقدیر دارد.
آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: قدم های مناسبی که در مدیریت شهری اراک برداشته شده باید استمرار یابد و امید است شورای اسلامی این شهر فردی شایسته برای سکانداری شهر اراک انتخاب کنند.
وی گفت: شهردار اراک بر اساس قانون منع به کارگیری بازنشستگان امکان ادامه فعالیت در این مجموعه را ندارد اما در مدت فعالیت خود در شهر اراک عقب افتادگی های زیادی از کلانشهر اراک جبران شد.
شهردار اراک نیز در ادامه این آیین گفت: آهنگ توسعه شهری اراک سرعت خوبی به خود گرفته و امید است که تداوم آن با تغییرات مدیریتی بیشتر شود.
«داود تاجران» افزود: اراک ظرفیت های متعددی در خود دارد و می تواند با خلاقیت و تقویت پیوست های خلاقانه به شهری نمونه تبدیل شود.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این آیین گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان شامل حال شهردار اراک شده و شهردار به ناچار در تبعیت از این قانون باید از راهبری قطار خدمات شهرداری اراک پیاده شود.
« علی جعفر محصولی» افزود: اراک شهری است که نیازمند تعهد و پشتکار در مدیریت شهری است و انتخاب شهردار جدید باید تیزبینانه باشد تاکارهای باقی مانده به سرانجام برسد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهري و شوراها طرح عمران شهري اراك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۳۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهسازی و مرمت بافت تاریخی بوشهر در دستور کار است.

شهردار بوشهر اضافه کرد: ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شده و طرح جداره‌سازی بافت بوشهر بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های گردشگری بوشهر بافت تاریخی بوشهر است گفت: ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر دارای قدمت حدود ۲ قرن دارند که بازسازی برخی از آنها در دستور کار قرار گرفته شده است.

اجرای طرح‌های متعدد عمران شهری

وی همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک بوشهر در مرمت و بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تاریخی یک ضرورت است تصریح کرد: باید این دستگاه‌ها پای کار بیایند تا اهداف مورد نظر محقق شود.

شهردار بوشهر طرح‌های بازسازی و بازآفرینی بافت بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در محله تنکگ‌ها بافت فرسوده زیادی داریم که اقدامات لازم تدوین و اجرایی شده است.

حیدری طرح‌های عمران شهری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال با اجرا طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله گذر مناطق جنوبی شهر بوشهر تحول مهمی ایجاد می‌شود.

کد خبر 6087017

دیگر خبرها

  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • در حوزه ارائه خدمات الکترونیکی به رشتوندان اتفاقات خوبی صورت گرفته است/گام های موثر مدیریت شهری در ممیزی املاک
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد