Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@18:59:05 GMT

ریزش دیوار روی ۵ دستگاه خودرو

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۳۳۶۶

جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۱۳:۴۴ یک مورد تخریب دیوار در خیابان پیامبر مرکزی، خیابان صبح‌دوست به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳ ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: محل حادثه یک دیوار مشترک بین دو منزل مسکونی بود که یک طرف دیوار باغچه و حیات منزل بود و طرف دیگر دیوار پارکینگ مسقف منزل همسایه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه دیوار به دلایل نامشخصی فروریخت، تصریح کرد: این دیوار به طول ۱۲ متر و ارتفاع ۲ متر روی ۵ دستگاه خودرو شامل دو دستگاه پرشیا، یک دستگاه سمند و یک دستگاه جیلی فروریخته و باعث تخریب این خودروها شده است.

ملکی ادامه داد: در این حادثه خوشبختانه کسی مصدوم نشده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سخنگوی آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۳۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حادثه ریزش خیابان میر در اصفهان بر اثر نشست زمین + عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشت خطوط لوله ۴۰۰ میلی‌متری انتقال آب شرب خیابان میر به فلکه فیض شهر اصفهان در پی نشست زمین خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه تأثیر نشست زمین در شکستگی تأسیسات آب و فاضلاب را نمی‌توان نادیده گرفت، اظهار کرد: بعدازظهر امروز شکستگی یک خط لوله بتنی فاضلاب در عمق ۱.۵ متری زمین و در خیابان فیض گزارش شد و بلافاصله عوامل آب و فاضلاب، شهرداری و آتش‌نشانی به محل اعزام شدند.

وی درباره نشتی خطوط لوله انتقال آب شرب ۴۰۰ میلی‌متری در عمق ۱.۵ متری خیابان میر به فلکه فیض شهر اصفهان، افزود: عوامل فنی و تعمیرات شرکت آب و فاضلاب از زمان وقوع حادثه عملیات حفاری تعویض و بازسازی خطوط لوله را آغاز کردند و پلیس راهور نسبت به اجرای طرح ترافیکی در محل اقدامات لازم را اجرایی کرده و تا اوایل امشب بازسازی خط لوله و ایمن‌سازی محل انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان پیرامون اینکه طی سال گذشته با توجه به شرایط فرونشست زمین، وقوع مخاطرات ناشی از شکستگی و ایجاد حفره و شکاف را در خیابان‌ها شهر اصفهان به ویژه خیابان فیض شاهد بودیم، تصریح کرد: به علت شرایط کم آبی و خشکی رودخانه زاینده‌رود، روند فرونشست زمین و تأثیرات آن در تشدید وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب فرسوده طی چند سال اخیر افزایش یافته است که با پایش‌های انجام شده در شبکه فاضلاب شهر اصفهان، ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها با قدمت بیش از ۵۰ سال، نیاز به بازسازی دارد و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در اولویت بازسازی است.

وی گفت: لازم است وزارت نیرو ضمن تأمین حقابه‌های قانونی زاینده رود اعم از کشاورزی و زیست محیطی و احیای تالاب گاوخونی و تسریع در اجرای طرح‌های تأمین آب استان و احیای رودخانه زاینده رود، نسبت به تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای بازسازی شبکه‌های فرسوده و در معرض خطر اقدام شود.

شیشه‌فروش اظهار کرد: با توجه به تعدد وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب و فرسودگی و قدمت شبکه‌ها و اثرات فرونشست زمین در تشدید وقوع حوادث طی سال گذشته و امسال لازم است وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جهت تخصیص اعتبارات مورد نیاز به استان برای رفع خطر و بازسازی شبکه‌های اولویت‌دار در مناطق آسیب‌پذیر اقدام کند.

وی افزود: مطالعات بررسی فرونشست زمین در دشت اصفهان با هدف اجرای طرح‌های کاهش خطر توسط شهرداری اصفهان و از طریق مشاور در حال تکمیل است و توسط مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی الزامات مرتبط با پیشگیری و کنترل فرونشست زمین در اصفهان تدوین شده که برای تأمین اعتبار برای اجرای طرح‌های مصوب و اضطراری به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان جنس شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان با قدمت بیش از ۵۰ ساله را بتنی اعلام کرد و گفت: گاهی اوقات لوله‌های فاضلاب با سایزهای مختلف خطر و تهدید جدی برای اصفهان است، بنابراین بر اساس مطالعات در مرحله نخست ۳۰۰ کیلومتر از این شبکه‌ها فرسوده شناسایی شد که از این میزان ۳۰ کیلومتر نیازمند تسریع در بازسازی است.

وی با بیان اینکه در سنوات گذشته ۱۰ کیلومتر از فرسودگی شبکه‌های فاضلاب اصفهان بازسازی شد، اما لازم است این ۳۰۰ کیلومتر و ۳۰ کیلومتر خطرآفرین به‌صورت ویژه مورد بازسازی و اصلاح قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بازسازی و مرمت شبکه‌های فاضلاب خیابان‌ها و معابر در شهر شاهین‌شهر، خمینی‌شهر، درچه و اصفهان به منظور پیشگیری و کنترل وقوع حوادث بسیار مهم است.

کد خبر 740019

دیگر خبرها

  • توقیف بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو متخلف و دارای تخلفات حادثه ساز در طرح نوروز ۱۴۰۳ در ایلام
  • تکرار حادثه ریزش خیابان میر در اصفهان بر اثر نشست زمین + عکس
  • توقیف بیش از ۳۰۰ دستگاه خودرو متخلف در نوروز ۱۴۰۳
  • تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر در تهران
  • برخورد یک دستگاه خودرو پرشیا با تریلر تصادف مرگبار را رقم زد
  • آتش‌سوزی در منزل مسکونی در اصفهان / خسارت جانی گزارش نشد
  • ۱۱ مصدوم و یک فوتی در تصادفات جاده های بیضا
  • سارقان طلا حین خروج از هرمزگان دستگیر شدند
  • شتر‌ها حادثه ساز شدند
  • از کشف موتورسیکلت تا توقیف دام‌های قاچاق در فارس