Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام از برنامه ریزی این اداره کل با مشارکت دستگاه های فرهنگی برای اجرای ویژه برنامه جشن های بهار مهربانی در این استان همزمان با هفته وحدت خبر داد.

عمران خودآموز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش امید به آینده در جامعه به همین منظور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری ویژه برنامه جشن های بهار مهربانی در استان ها را پس از تصویب در شورای فرهنگ عمومی کشور در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به همین منظور با همکاری نمایندگان دستگاه های فرهنگی عضو ستاد برگزاری این جشن ها برنامه ریزی انجام و با استفاده از ظرفیت های هر استان این ویژه برنامه همزمان با هفته وحدت امسال در مناطق مختلف کشور برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اضافه کرد: این جشن ها از 12 تا 17 ربیع الاول (29 آبان تا چهارم آذرماه) برگزار و در اجرای این محافل اداره کل ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، کانون های فرهنگی، هنری مساجد، شهرداری، نیروی انتظامی و صدا و سیما مشارکت خواهند داشت.
خودآموز اظهار کرد: با توجه به پایان ماه های محرم و صفر که با ایام سوگواری و شهادت ائمه اطهار و رحلت پیامبر اسلام(ص) تقارن داشت و بر اساس عرف جامعه مسلمان ایران هیچگونه محافل شاد در این ماه ها برگزار نشده از این رو برنامه های فراگیر با رویکرد ترویج شادی در جامعه توسط مجموعه وزارت ارشاد طراحی شده است.
وی ماه ربیع الاول را فرصتی مناسب برگزاری برگزاری سلسله جشن های بهار مهربانی دانست که در نهایت به یک آئین ملی و دینی تبدیل خواهند شد.
وی بهره گیری از مناسبت دینی برای ترویج شادی در جامعه، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده ها و سازمان های مردم نهاد و تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه های مختلف مردمی را سه رویکرد جشن های بهار مهربانی عنوان کرد.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، برای برنامه ریزی اجرای این جشن ها ستادی در استان تشکیل و پیش از ظهر امروز نیز نشستی با حضور نمایندگان دستگاه های فرهنگی عضو این ستاد و فرماندار ایلام در استانداری ایلام به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام تشکیل شد.
به گفته وی، این جشن ها در مدت زمان تعیین شده هر شب بعد از نماز مغرب و عشا و با استفاده از ظرفیت ورزش های محلی و آئینی، سینمای سیار، نمایش خیابانی، موسیقی اقوام، برنامه های مذهبی، هنری برپایی بازارچه های هنر، غرفه عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری جشنواره غذا، کارناوال گل، مسابقات قرآنی و دینی و غیره اجرا می شوند.
به گفته وی، اجرای این برنامه ها به انجمن های هنری و گروه های فرهنگی و هنری فعال، دانشجویان هنر با محوریت دانشجویان مراکز علمی، کاربردی، هنرجویان هنرستان ها، کانونهای مساجد، موسسه های فرهنگی، انجمن ها و تشکل های فعال استان سپرده خواهند شد.
ایام ولادت با سعادت پیامبر مکرم اسلام (ص)به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
7171/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ارشاد هفته وحدت جشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید با مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر ۱۱ سال مالیات بر سوداگری یا همان مالیات بر عایدی سرمایه قبلی، در مجلس معطل ماند و بالاخره اردیبهشت امسال مجلس ایرادات شورای نگهبان را اصلاح کرد و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان فرستاد. این طرح شامل خودرو، ملک، ارز و طلا می‌شود و هرکس بیش از نیاز مصرفی و کمتر از دو سال این موارد را خرید و فروش کند، مشمول این طرح خواهد بود.

پس از حواشی و سوالات بسیاری که در سطح جامعه درباره این طرح ایجاد شد؛ برنامه پایش ۱۱ اردیبهشت، میزبان مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بود تا به سوالات و شبهات مردم درباره مالیات بر سوداگری پاسخ دهد.

مالیات از تورم یا مالیات از دلالی؟

یکی از سوالات مهم جامعه درباره این طرح این است که آیا دولت می‌خواهد از تورم هم مالیات بگیرد؟

مصطفی طاهری در ابتدای برنامه از فلسفه مالیات بر سوداگری گفت. بسیاری از مردم گله دارند که چرا کارمند یا کسبه که به صورت شفاف کار می‌کنند، مالیات‌شان را باید پرداخت کنند اما آن‌هایی که دلالی می‌کنند و چندین برابر ما درآمد دارند، مالیاتی پرداخت نمی‌کنند. برای حل این مشکل در تمام دنیا از عایدی سرمایه مالیات می‌گیرند و این طرح مالیات بر سوداگری هم برای جلوگیری از دلالی، سوداگری و تجمع سرمایه در بخش‌های غیر مولد است.

طاهری مثال زد: اگر خانواده‌ای ۵ فرزند بالای ۱۸ سال هم داشته باشد و ۵ خودرو برای خودشان بعلاوه دو خودرو برای سرپرست خانواده بخرند و قبل از دو سال نفروشند، مالیاتی از آن‌ها دریافت نمی‌شوند.

البته این مالیات در مورد طلا و ارز متفاوت است و سقف زمانی برای خرید و فروشش وجود ندارد. نماینده مجلس دراین‌باره گفت: «در مورد طلا و ارز اگر شفاف هرچقدر طلا بخرید و شفاف فروخته شود، هیچ مالیات بر عایدی دریافت نمی‌شود. در مورد طلا و ارز این مالیات مشمول کسانی می‌شود که شفاف نیستند و با حجم تراکنش‌هایی مواجه می‌شویم که انگار کارش طلافروشی است ولی خودش را به عنوان طلا فروش معرفی نکرده است؛ اینجا از او مالیات اخذ خواهد شد.»

آیا این قانون جلوی سوداگری را خواهد گرفت؟

معافیت‌های مالیات بر سوداگری شامل مواردی مانند ملک ارثی، ملک یا خودرو مازاد برای سرپرست خانوار، تعویض ملک مسکونی کمتر از یکسال، املاک وقفی و هدیه، املاک و زمین خارج از شهر است.

در ادامه برنامه مجری برنامه از شبهاتی که منتقدان به این طرح وارد می‌کنند و باز گذاشتن سر معافیت‌ها و امکان فرار سوداگران از این نوع مالیات‌ها پرسید و مصطفی طاهری در پاسخ گفت: «من این نقد را قبول دارم اما مالیات بر سرمایه سال‌هاست در دست تصویب است. اگر می‌خواستیم حداکثری همه چیز را در این طرح در نظر بگیریم به همین حداقلی هم نمی‌رسیدیم زیرا فشار سنگینی بر جامعه و مجلس وجود داشت. اشکالی ندارد اگر این قانون تصویب شود و در طول اجرا کارآمدی خودش را نشان دهد و اگر کم اثر بود در جلوگیری از سوداگری می‌توان اصلاحش کرد.»

رئیس مجلس چند روز پیش اعلام کرد که این قانون شامل یک درصد جامعه می‌شود. عضو کمیسیون صنایع مجلس نیز در تأیید آن گفت: «آمار قطعی نیست و در خودرو و طلا و مسکن هرکدام متفاوت است اما به طور کلی شامل درصد کمی از جامعه می‌شود. از طرفی در جایی که دلالی و پول زیاد است، به اسم مردم فشار می‌آورند. در حالی که این عین عدالت است و خواسته خود مردم است.»

کد خبر 6097029 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • واکنش معاون فرهنگی وزارت ارشاد به تحریف شخصیت حسن صباح در «حشاشین» + فیلم
  • معلم، اسوه فرهنگی جامعه است
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • رونق تولید با مالیات بر سوداگری
  • برگزاری مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده «محمدشفیع فیضی‌زاده» در ایلام