Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرری- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری گفت: از 56 هزار واحد مسکونی روستایی در این شهرستان، 33 هزار و 600 واحد املاک موقوفی هستند.

مهدی نخعی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری ایرنا دفتر شهرری اظهار داشت: این شهرستان دارای 124 روستا است که 94 روستا بالای 20 خانوار و بقیه نیز تقریبا غیرفعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تنوع وقف در روستاهای ری فراوان است، تصریح کرد: تعدادی از املاک روستایی وقف خاص، بخشی وقف آستان عبدالعظیم (ع) و تعدادی هم جزو موقوفات آستان قدس رضوی هستند.
نخعی یادآور شد: همین تعداد واحد روستایی نیز فرسوده هستند که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای مقاوم سازی و بهسازی بافت های فرسوده با همکاری ثبت اسناد و املاک این منطقه به روستاییان سند ارائه می دهد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این املاک موقوفی هستند و سند اعیانی به این افراد داده می شود، ولی روستاییان از دریافت سند سرباز می زنند.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری با بیان اینکه شناسایی بافت های فرسوده یک اقدام موثر و ضروری در کاهش تلفات هنگام وقوع حوادث و زلزله است، عنوان کرد: از آنجایی که این شهرستان به نسبت سایر نقاط استان دارای جمعیت روستایی زیادی است، نیاز به توجه بیشتری در زمینه پیشگیری قبل از وقوع حوادث و زلزله است.
وی بازسازی و مقاوم سازی بافت های فرسوده را الزامی دانست و گفت: روستاییان حتی اگر در املاک موقوفی ساکن هستند باید در راستای سلامت و امنیت خود هنگام زلزله اقدامات لازم و پیشگیرانه را انجام دهند و نسبت به دریافت سند اعیانی اقدام کنند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي املاك موقوفي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۳۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند

 سعیدی در نشست شورای مسکن شهرستان اسکو با اشاره به اینکه ۲۳هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند در حال اجراست گفت: ۳۲۴ قطعه زمین مسکونی برای تحقق طرح حمایت از جوانی جمعیت به زوج‌های جوان در این شهر اختصاص یافت.

فیروزی فرماندار شهرستان اسکو هم بر لزوم بهسازی و مقاوم سازی اماکن روستایی این شهرستان تاکید کرد و گفت: در راستای بهره مندی روستاییان از تسهیلات مقاوم سازی مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان وام کم بهره برای هر واحد روستایی تخصیص داده شده و ضروری است دهیاران با تبلیغ و تشویق روستاییان از این فرصت در جهت مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • افتتاح طرح‌های هادی در ۷ روستای خوی
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است
  • ۸۰ درصد مددجویان روستایی کمیته امداد گلستان دارای مسکن هستند