Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@02:16:24 GMT

کیک پرتقالی با سس کاراملی؛ عصرانه دلچسب پاییزی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۳۷۲۴

کیک پرتقالی با سس کاراملی؛ عصرانه دلچسب پاییزی

پرتقال در تصفیه خون و بسیاری از بیماری‌ها مفید است، ویتامین C. یکی از عوامل مهم مهارکننده سرطان است که پرتقال منبع این ویتامین محسوب می‌شود. در این مطلب بهتون طرز تهیه کیک پرتقالی با سس خوشمزه کاراملی رو یاد میدیم.

مواد لازم:

آرد دو پیمانه
شکر یک پیمانه
روغن مایع یک دوم پیمانه
تخم مرغ سه عدد
آب پرتقال تازه یک پیمانه
پوست پرتقال رنده شده یک قاشق مرباخوری
بیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
نمک یک پنس

مواد لازم سس کارامل:

شکر یک پیمانه
خامه صبحانه یک دوم پیمانه
پوست پرتقال رنده شده یک قاشق چایخوری

کیک پرتقالی

طرز تهیه:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اول فر را روی ۱۸۰ درجه روشن می‌کنیم. تمام مواد کیک را نیم ساعت جلوتر از یخچال خارج کرده تا هم دما با محیط شود.

۲. قالب‌ها را چرب می‌کنیم کنار دستمان می‌گذاریم.

۳. تخم مرغ‌ها را با شکر با دور تند همزن پنج دقیقه می‌زنیم تا حجم بگیرد و کشدار شود.

۴. رنده پوست پرتقال را اضافه می‌کنیم.

۵. روغن و نصف آب پرتقال را اضافه کرده و باز دو دقیقه می‌زنیم.

۶. همزن را خاموش می‌کنیم. آرد و بیکینگ‌پودر و نمک را با هم الک می‌کنیم (دو مرتبه) و کم کم به مواد تخم مرغ اضافه کرده و با لیسک دورانی هم می‌زنیم.

۷. مواد که یکدست شد داخل قالب می‌ریزیم. همیشه در تهیه همه کیک‌ها حواستان باشد یک سوم از سطح قالب باید خالی بماند برای پف کیک.

۸. قالب را داخل فر داغ شده طبقه وسط می‌گذاریم، بین ۳۵ تا ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا کیک پخته و رنگ بگیرد.

۹. بعد از فر درمی‌آوریم اجازه می‌دهیم خنک شود.

۱۰. بقیه آب پرتقال را با کمی شکر روی حرارت می‌گذاریم تا شکر آب شود وقتی از دما افتاد با خلال چوبی روی سطح کیک با فاصله سوراخ ایجاد می‌کنیم، آب پرتقال شیرین را روی کیک می‌ریزیم تا شربت به خورد کیک برود.

۱۱. شکر را داخل تابه پهن می‌کنیم ترجیحاً آلومینیوم یا استیل؛ روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم به هیچ‌وجه به آن قاشق نمی‌زنیم، بعد از مدتی می‌بینیم که شکر آرام شروع به ذوب شدن می‌کند فقط تابه را حرکت می‌دهیم تا یک دست آب شود و رنگ بگیرد

۱۲. وقتی آب شد رنگ کاراملی به خودش می‌گیرد در همین هنگام خامه را اضافه می‌کنیم و با همزن دستی خوب هم می‌زنیم تا یک سس خوشرنگ و روان به‌دست بیاید

۱۳. سپس پوست پرتقال را اضافه کرده از روی حرارت برمی‌داریم.

۱۴. بعد از اینکه سس خنک شد روی کیک می‌ریزیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی کیک دسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۳۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، اسفندیار دریکوندی، مدیرکل گمرکات قم با اشاره به صادرات ۱۲ هزار تن کالا در فروردین امسال از قم، گفت: با توجه به شرایط خاص فروردین‌ماه همچون وجود تعطیلات نوروزی و روند آغاز کار واحد‌های تولیدی، حجم صادرات استان از ماه‌های آینده با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد و گمرکات قم برای تحقق این هدف در آمادگی کامل به سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت حدود سه هزار تُن کالا نیز در قالب تعداد ۹۱ اظهارنامه به ارزش ۱۱ میلیون و ۴۲۱ هزار دلار از طریق گمرکات قم وارد کشور شد، افزود: همچنین درآمد کل گمرکات استان از فعالیت‌های تجاری به ۴۱۷ میلیارد ریال رسید.

مدیرکل گمرکات قم در ادامه به فعالیت گمرکات قم در زمینه مقابله با قاچاق کالا پرداخت و ادامه داد: در این راستا طی فروردین‌ماه تعداد ۲۹ پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۶۳ میلیارد ریال در گمرکات استان تشکیل و برای رسیدگی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

سال گذشته ۲۳۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۷۹۴ دلار صادرات انواع کالا از گمرکات این استان به کشور‌های مختلف جهان صورت پذیرفت. این میزان صادرات در قالب ۶ هزار و ۳۳۲ اظهارنامه به وزن ۲۴۲ هزار و ۴۵۵ تُن بود که نشان دهنده پویایی فعالیت‌های تجاری در استان قم است.

در همین راستا سال گذشته درآمد کل گمرکات استان قم به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۵۰ درصد افزایش داشت.

لیست کالا‌های صادراتی استان قم به بازار‌های جهانی بسیار متنوع است که عمده‌ترین آنها در قالب ۳۲ نوع کالا مورد شناسایی قرار گرفته و انواع محصولات صنعتی، شیمیایی، معدنی، خوراکی و سایر کالا‌ها را دربر می‌گیرد.

همچنین در این مدت ۴۷۸ میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۵۸ دلار کالا در قالب سه هزار و ۲۸۲ اظهارنامه به وزن ۸۹ هزار و ۴۹۰ تُن از طریق گمرکات قم وارد کشور شد.

دیگر خبرها

  • پیام فرمانده ارتش؛ به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زنیم | پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد
  • دانش‌آموزان امسال ۳ نوع مهارت را فرا می‌گیرند
  • استان سمنان ۵ هزار واجد شرایط واگذاری زمین طرح جوانی جمعیت دارد
  • ۳۱۹ هزار هکتار از اراضی لرستان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته است
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود
  • صادرات ۱۲ هزار تُن کالا از قم در فروردین ۱۴۰۳
  • بومی سازی قالب پنجره
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!