Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از ­سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج افزود: ​­­در هفت ماهه سال جاری تعداد­8130 صادرکننده در تجارت خارجی کشور ایفای نقش داشته ­اند که در مقایسه با دوره­7­ماهه سال گذشته که ­7039صادرکننده بوده است­ حدود ­1100­شرکت بیشتر وارد صحنه صادراتی شده اند.
وی اضافه کرد: دلیل عمده این افزایش تعداد صادرکنندگان، می تواند وضع تعهد ارزی برای صادرات باشد ­که موجب شده صادرکنندگان از ­­شرکتهای جدید یا به اصطلاح یک بار مصرف­ که تا بحال صادرات نداشته­ اند،​ ­استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خسروتاج کل تعداد صادرکنندگان در سال 96 را­ 9166 ­صادرکننده اعلام­ کرد و اظهار داشت: در هفت ماهه سالجاری حدود­300­ شرکت، صادرات بیش از 10­میلیون دلار داشته اند و مجموع صادرات آنها ­20/8میلیارد دلار (نزدیک به بیست و یک میلیارد دلار) بوده است که در مقایسه با صادرات هفت ماهه کل کشور که حدود­ 27­میلیارد بوده است یعنی­77­درصد صادرات است؛​ ­ البته در بین این شرکتها هم شرکتهای با مدیریت دولتی و به نوعی وابسته به نهادهای مختلف و هم خصوصی وجود دارد. شرکتهای خصوصی متعددی بالای­10­میلیون دلار صادرات دارند.
وی ادامه داد: تعداد صادرکنندگان بالای یک میلیون دلار در هفت ماهه سالجاری بالغ بر حدود ­2000­ نفر است ­که با صادراتی حدود ­26­میلیارد دلار، در مقایسه با صادرات کل­27­میلیارد دلار هفت ماهه سالجاری رقمی نزدیک به­96 درصد­ صادرات را تشکیل می دهد.
خسروتاج با بیان اینکه­ صادرات کل افرادی که زیر یک میلیون دلار در هفت ماهه سالجاری صادرات داشته اند به حدود یک میلیارد دلار می رسد،­ گفت: ارزش کالاهای صادراتی شرکتهای بزرگی که ­هریک به تنهایی بالای یکصد میلیون دلار در هفت ماهه سالجاری صادرات داشته اند­ به حدود ­15/000­میلیارد دلار صادرات می رسد. ­فلذا می تواند گفت­55­درصد صادرات در دست شرکتهای بزرگ صادراتی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خسروتاج صادرات غیرنفتی شرکت های بزرگ صادراتی سازمان توسعه تجارت صادر کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۳۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد

صادرات فزاینده فولاد چین به تنش تجارت جهانی دامن زده است.

به گزارش ایسنا، بزرگترین موج صادرات فولاد چین از زمان اشباع جهانی در اواسط دهه ۲۰۱۰، تنش‌های تجاری در سراسر جهان را شعله ور می‌کند زیرا این فلز به طیف وسیع‌تری از مقاصد می‌رسد.

بزرگترین تولیدکننده جهان در سه ماهه اول حدود ۲۶ میلیون تن صادرات داشته است که ۲۸ درصد بیشتر از سال قبل بود زیرا بحران املاک باعث کاهش تقاضای داخلی شده است. آسیای شرقی همچنان بازار اصلی است اما محموله‌ها به هند، خاورمیانه و آمریکای لاتین در حال افزایش است.

صادرات فزاینده در حال تشدید اصطکاک تجاری در سراسر جهان است. جو بایدن خواستار اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر برخی محصولات فولادی چین شده است. در حالی که ایالات‌متحده فولاد بسیار کمی از بزرگترین اقتصاد آسیا می‌گیرد، این بخشی از یک اقدام گسترده‌تر واشنگتن برای عقب‌نشینی در مقابل چیزی است که می‌گوید ظرفیت مازاد چین در صنایع از فلزات تا انرژی خورشیدی است.

بر اساس گزارش، صادرات فولاد به برزیل در سه ماهه اول نسبت به سال قبل ۲۹ درصد افزایش یافت و صادرات فولاد به کلمبیا و شیلی به ترتیب ۴۶ و ۳۲ درصد افزایش یافت. هر سه کشور اقدامات تجاری را برای مقابله با این افزایش آغاز کرده‌اند یا در حال آماده سازی هستند.

چین از سال ۲۰۱۹ هر سال حدود یک میلیارد تن فولاد تولید می‌کند اما رکود سریع در فعالیت‌های ساختمانی در سال گذشته کارخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، صادرات فولاد چین به مصر در سه ماهه اول ۹۵ درصد افزایش یافت، در حالی که صادرات فولاد به امارات‌متحده عربی ۸۱ درصد افزایش یافت. این کشور در حال حاضر سومین مقصد بزرگ فولاد چین پس از ویتنام و کره جنوبی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان