Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:49:33 GMT

هزینه تحصیل در استرالیا

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۳۹۰۶

هزینه تحصیل در استرالیا

هزینه تحصیل در استرالیا برای متقاضیان تحصیل در استرالیا در این روزها به بزرگترین دغدغه تبدیل شده است. با وجود افزایش نرخ دلار در کشور، هزینه تحصیل در استرالیا متعاقبا برای متقاضیان افزایش داشته است. اما با این وجود یک سوال در ذهن شکل می‌گیرد. آیا با وجود افزایش هزینه تحصیل در استرالیا اقدام به تحصیل در این کشور، معقول است؟

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام گروه راد، در جواب بایستی بگوییم این افزایش هزینه تنها مختص به استرالیا نمی‌باشد و شامل حال تمامی کشورهای خارجی می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با در نظر گرفتن مواردی که در ادامه به شما ارائه می‌دهیم، متوجه می‌شوید که هزینه تحصیل در استرالیا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان مناسب است و تحصیل در استرالیا به شدت به تمام متقاضیان تحصیل در خارج از کشور پیشنهاد می‌شود. 

هزینه تحصیل در استرالیا برای هر فرد بسته به رشته تحصیلی، دانشگاه و ایالت محل تحصیل متفاوت می‌باشد. به طور کلی این هزینه شامل شهریه دانشگاه، بیمه دانشجویی، خوابگاه، هزینه خوراک، حمل‌ونقل و تفریحات  می‌شود.

شهریه دانشگاه

بسته به مقطع تحصیلی، هزینه تحصیل در استرالیا نیز متفاوت است و حدودا به صورت زیر می‌باشد:

مدارس ابتدایی دولتی = سالانه هشت هزار دلار مدارس خصوصی = سالانه ۲۵ هزار  تا ۶۰ هزار دلار پیش‌دانشگاهی با طول دوره یک تا یک و نیم سال = سالانه ۲۵ هزار دلار تا ۳۰ هزار دلار

بسته به نوع رشته و دانشگاه، شهریه دانشگاه‌ها حدودا بین ۲۴ هزار  تا ۴۳ هزار دلار می‌باشد. اما رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی بیشتر و حدود ۶۵ هزار تا ۷۰ هزار دلار  می‌باشد.

هزینه بیمه دانشجویی

همانطور که در ابتدا ذکر شد، هزینه بیمه دانشجویی نیز بخشی از هزینه تحصیل در استرالیا است.
شرکت‌های متعددی بیمه با پوشش درمانی متفاوتی در استرالیا را ارائه می‌کنند. اما آن چه که مورد نیاز دانشجو می‌باشد، یک بیمه استاندارد است.
بیمه‌های استاندارد مواردی چون ویزیت پزشک، هزینه دارو و بیمارستان را طبق تعرفه متقبل می‌شوند.

هزینه بیمه از شرکتی به شرکت دیگر نیز متفاوت بوده و به طور میانگین به صورت زیر می‌باشد.

دانشجویان مجرد سالانه حدودا ۵۰۰ تا ۵۶۰ دلار دانشجویان متاهل دو هزار ۹۰۰ تا سه هزار ۹۰۰ دلار دانشجوی دارای همسر و فرزند نیز حدودا پنج هزار ۲۰۰ تا شش هزار ۳۰۰ دلار استرالیا

هزینه خوابگاه و محل اقامت

هزینه محل اقامت دانشجو نیز از جمله موارد هزینه تحصیل در استرالیا است. در میان انواع محل اقامت دانشجویی در استرالیا، خوابگاه‌های دانشجویی و زندگی با خانواده استرالیایی‌ها به ترتیب با هزینه ۲۷۰ تا ۳۷۰ و ۲۵۰ تا ۳۵۰ دلار در هفته پایین‌ترین هزینه‌ها را دارند.

آپارتمان‌های یک خوابه نیز بسته به ایالت و شهرهای مختلف حدودا بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ دلار به صورت هفتگی هزینه در بر خواهند داشت.

هزینه ذکر شده تنها بخشی از هزینه تحصیل در استرالیا می‌باشند و با توجه به توضیحات ارائه شده می‌توان گفت، با توجه به کیفیت و آینده تحصیل در استرالیا، اقدام به این مهم بسیار پیشنهاد می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سایر هزینه‌ها، به صفحه مورد نظر در بخش تحصیل در استرالیا سایت راد  مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استراليا تحصیل در خارج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی عربستان مقابل استرالیا

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، دیدار تیم‌های ملی فوتسال عربستان و استرالیا ظهر امروز جمعه ۳۱ فروردین در چارچوب رقابت‌های گروه B جام ملت‌های آسیا پیگیری شد که با برتری ۴ به ۲ عربستان به پایان رسید.    عربستان نخستین پیروزی خود در این دوره از رقابت‌ها را پس از شکست مقابل عراق جشسن گرفت تا امیدوار به صعود از گروه خود به دور حذفی این رقابت‌ها باشد.   استرالیا نیز بدون دریافت امتیاز از دو بازی در قعر جدول گروهی حضور دارد. ­

دیگر خبرها

  • عربستان از سد استرالیا گذشت
  • عدم پاسخگویی تعرفه‌های آندوسکوپی و کولونوسکوپی به هزینه‌ها
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی عربستان مقابل استرالیا
  • تعرفه های آندوسکوپی و کولونوسکوپی پاسخگوی هزینه‌ها نیست
  • منتظر افزایش قیمت همه گوشی‌ها باشیم؟
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • حمله ایران به اسرائیل بیش از یک میلیارد دلار هزینه روی دست تل آویو گذاشت
  • رزمی کاران ایرانی قربانی کلاهبرداران روادید در تایلند
  • اخذ هزینه از دانشجویان در سنین نامتعارف تحصیل
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت