Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از گیلان، 40 نفر از دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان – واحد رشت امروز، 23 آبان به زیارت مرقد مطهر امام هشتم(ع) در مشهد اعزام شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین صفوی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در حاشیه مراسم بدرقه دانشجویان، اظهار کرد: زندگی ما براساس سبک زندگی خاصی بنا شده که از آن به سبک زندگی دینی تعبیر می شود که این سبک زندگی در کنار تلاش برای تامین نیازهای مادی، به دنبال برقراری ارتباط با الگوهای معنوی خود است تا خلاء های وجودی مان را با حقایق نورانی عالم پر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در کشور خود افتخار آن را داریم که میهمان امام رضا(ع) هستیم و مشهد پایتخت معنوی کشور ماست لذا لازم است که همراهانی که درگیر بحث کار و زندگی و درس هستند، فرصتی پیدا کنند تا بتوانند با خودشان خلوتی داشته باشند؛ چرا که اینگونه برنامه ها برای ساخته شدن و رشد و تربیت ما و نورانیت ما بسیار مفید خواهد بود.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه در اردو پنج روزه مشهد با حضور دانشجویان رشته های مختلف از مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت همراه است، خاطرنشان کرد: دانشجویان از برکات این سفر معنوی استفاده خواهند کرد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد گیلان تاکید کرد: بی تردید ارتباط با انوار مقدس اهل بیت(ع) بر روی انسان فطری اثر خواهد گذاشت و جمع جوانانی که به این اردو اعزام شدند همه از محبان و مشتاقان اهل بیت(ع) بوده و بسیار با صفا و نورانی هستند.

حجت الاسلام صفوی، با قدردانی از دانشگاه آزاد اسلامی استان، یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص همکاری های خوبی را داشته که جا دارد از مسئولین دانشگاه نهایت قدردانی به عمل آید؛ چرا که در مجموعه فعالیت های فرهنگی که دانشگاه در نظر دارد یک جای مهمی را برای خلوت معنوی و ارتباط با اماکن دینی در نظر گرفته شده که در نقشه فرهنگی دانشگاه جایگاه ویژه ای دارد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن اعزام دانشجویان مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کردستان اظهار داشت: در استان کردستان با وجود حدود ۴۰ هزار دانشجو در سطح استان که بخشی از آن متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است و با وجود ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان می طلبد هم در زمینه مسائل علمی و اعضای علمی جوان که می خواهند وارد عرصه شوند یک کار جدیدی شروع شود.

وی گفت: الحمدلله زیرساخت های خوبی وجود دارد و در هر شهرستان عمده سهمیه دانشجویان مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: در حوزه پژوهش که دایره وسیعی دارد  برای اینکه موازی کاری نشود فصلنامه هایی در ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف وجود دارد و کتاب های معتبری در این زمینه چاپ شده است و بار وسیعی دارد و باید این کارها به بدنه دانشگاه و فضای دانشجویان وارد شود.

وی در ادامه با تأکید بر فعالیت‌های پژوهشی در زمینه مهدویت افزود: کار بدنه ای فضای مردمی و از  طرف دیگر کار مهدویت که حالت وابسته ای دارد باید به بدنه دانشگاه تزریق کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطر نشان کرد: اگر کار و فعالیت دانشجویی و استادی است باید در زمینه درک مهدویت و معنویت آن به دانشجویان و اساتید سرایت کند و روی کارهای پژوهشی مربوط به فقه شوافع که متعلق به مناطق کردستان و جنوب کشور است کار شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است
  • شورا‌ها نماد تجلی خرد جمعی هستند
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • برگزاری اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گچساران در چهاربیشه+ تصاویر
  • تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد
  • استخوان‌های لیبرال دموکراسی غرب و صهیونیسم در حال شکسته‌شدن است
  • بهره‌گیری از ظرفیت استادان در مقوله آراستگی و شئونات رفتاری دانشگاه‌ها
  • فعالیت در حوزه مهدویت به بدنه دانشگاه سرایت کند
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است