Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:02:51 GMT

هند فعالیت گروه تروریستی بنگلادشی را ممنوع می کند

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۴۱۵۷

هند فعالیت گروه تروریستی بنگلادشی را ممنوع می کند

دهلی نو-ایرنا- چهار سال پس از تشکیل گروه تروریستی 'جماعت المجاهدین بنگلادش'، دولت هند قصد دارد فعالیت این گروه را در خاک این کشور ممنوع کند.

به گزارش ایرنا، روزنامه 'تایمز او ایندیا' در گزارشی گفت: این اقدام به نیروی پلیس و سازمان های امنیتی هند این امکان را می دهد تا با فعالیت های این گروه از جمله تامین مالی و همچنین جذب نیرو مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا جماعت المجاهدین بنگلادش سعی کرده است در شهر های هند پایگاه های جدیدی ایجاد کند.
مقامات در وزارت کشور هند اعلام کردند ممنوع شدن فعالیت گروه جماعت المجاهدین بنگلادش مهم است زیرا در سال های اخیر این گروه شاخه هند خود به نام جماعت المجاهدین هند را تشکیل داده است. رهبران این گروه در هند 'صلاح الدین صالحین
و 'جاهد الاسلام' می باشند. اهداف این گروه در هند شامل آموزش و تمرینات نظامی به افراد جذب شده می باشد.
گروه جماعت المجاهدین بنگلادش در ماه ژانویه سال جاری اقدام به بمب گذاری در معبد 'بودگایا' کرد. سازمان های امنیتی هند در ماه های اخیر چندین عضو این گروه را بازداشت کرده اند.
سازمان تحقیقات ملی هند در سال 2014 با حمله به یک مخفیگاه این گروه توانست بیش از 100 بمب دست ساز را کشف و ضبط کرده و 50 نفر از اعضای آن را بازداشت کند.
بر اساس گزارش های منتشر شده دو گروه تروریستی و شبه نظامی بنگلادش به نام جماعت المجاهدین بنگلادش(JMB) و انصار الاسلام، هر دو با گروه های تروریستی داعش و القاعده پیمان بسته اند و جنگ جویان متعددی را به عراق و سوریه اعزام کرده اند. آنها بزرگ ترین گروه های شبه نظامی بنگلادش محسوب می شوند.
بنگلادش همچنین گروه جماعت المجاهدین بنگلادش را مسئول حمله تروریستی داکا می داند.
در حمله تروریستی داکا که در اول جولای/ 11 تیر سال 1395 رخ داد، مهاجمان مسلح 20 گروگان خارجی، دو نیروی پلیس را به قتل رساندند.
پس از این حمله ها ،پلیس و نیروهای امنیتی بنگلادش در عملیاتی گسترده، حدود 11 هزار نفر را به اتهام افراط گرایی و تروریسم دستگیر کردند که در میان آنها 145 شبه نظامی عضو گروه غیر قانونی جماعت المجاهدین به چشم می خورد.
آساق*267*1424

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند گروه تروريستي بنگلادش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، شیخ حسین انصاریان‌ هشدار داد: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است و دارد به آخر کار می‌رسد.

شیخ حسین انصاریان‌ در ادامه تصریح کرد: چهارتا مسجد کنار حرم‌ها را ملاک نگیرید، خیلی شهرهای بزرگ در مسجد بسته است.

وی افزود: شیرین‌تر از انبیاء و ائمه‌ هدی و فقهای واجدالشرایط‌ در عالم نبوده و نبوده است.

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • انصاریان‌: نمازهای جماعت در کشور ما ورشکسته است
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • نماز باران در بنگلادش
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسراییلی دانشگاه های آمریکا تا اوضاع غزه
  • شیخ انصاریان‌: نماز جماعت به خط پایان رسیده است
  • این گروه از نمایندگان برای تقدیر از فعالیت های پلیس در حوزه حجاب به دیدار سردار رادان رفتند
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • گرمای شدید در بنگلادش ۴ قربانی گرفت