Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- فوق ستاره آرژانتيني بارسلونا مي‌تواند با زدن 78 گل ديگر به بهترين گلزن تاريخ يک باشگاه تبديل شود.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، ليونل مسي تا بدين‌جا نيز يکي از بزرگ‌ترين شخصيت‌هاي فوتبال است اما هنوز هم رکوردهايي هست که مي‌تواند آنها را مال خود کند. در سطح فردي يکي از مهم‌ترين رکوردهايي که مسي مي‌تواند پيش از پايان فوتبالش به آن برسد، تبديل شدن به بازيکني که بيشترين تعداد گل را در يک باشگاه به ثمر رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکوردي که هم اکنون در اختيار اسطوره‌اي به نام پله با 643 گل براي سانتوس قرار دارد. پله بين سال‌هاي 1957 تا 1974 براي سانتوس اين تعداد گل را به ثمر رساند.
مسي در 31 سالگي و با دو گلي که اخيرا به رئال بتيس زد، به رکورد 566 گل رسمي با پيراهن بارسلونا رسيد و از گرد مولر با 565 گل براي بايرن مونيخ عبور کرد. در اين زمينه لزومي نيست بازيکن تک باشگاهي باشد؛ همان طور که پله و گرد مولر در بيش از يک باشگاه بازي کردند. منظور بهترين گلزن تاريخ فوتبال براي تنها يک باشگاه است. به عنوان مثال کريستيانو رونالدو تاکنون در 4 باشگاه بازي کرده اما بهترين رکوردش براي رئال مادريد با 450 گل بوده است.
بدين ترتيب، مسي به 77 گل ديگر تا رسيدن به رکورد پله نياز دارد. به عبارتي لئو با زدن 78 گل ديگر براي بارسلونا، رسما به تنهايي صاحب رکورد بهترين گلزن تاريخ يک باشگاه تبديل مي‌شود. با توجه به اينکه مسي با تمديد قرارداد اخير، تا سه فصل ديگر هم احتمالا در بارسا ماندني است و رکورد ميانگين هر فصل 50 گل را دارد، انتظار مي‌رود لئو در پايان فوتبالش، اين رکورد تاريخي را هم به نام خود کند.
مسي ابتداي هفته جاري در شکست 4 بر 3 تيمش مقابل رئال بتيس در لايگا دبل کرد و در جريان اين بازي با شکستن رکورد «گرد مولر» آلماني از حيث بيشترن گل زده براي يک باشگاه، رتبه دوم را از آن خود کرد. در واقع، مسي با اين 2 گل آمار کلي گل هاي خود را براي کاتالان ها به 566 رساند و با يک گل بيشتر از «بمب افکن» فوتبال آلمان که در طول 15 سال حضور در بايرن مونيخ 565 بار موفق به باز کردن دروازه حريفان شده بود، در رده دوم جاي گرفت. اکنون تنها رقيب پيش روي مسي، اسطوره فوتبال برزيل يعني «پله» است. «ادسون آرانتس دو ناسيمنتو» ملقب به پله در مدت 18 فصل حضور در تيم سانتوس برزيل، 643 گل به ثمر رساند.
با اين حال، مسي در 8 فصل گذشته لاليگا به طور ميانگين 50 گل براي کاتالان ها به ثمر رسانده و با توجه به اختلاف 77 گلي که با اسطوره برزيلي دارد، به نظر مي رسد تنها يک چيز مانع از رسيدن وي به رکورد مرد جاودان سلسائو خواهد شد و آن هم افت شديد و اصطلاحا گم کردن شاه کليدي است که او در تمام بازي ها براي بازي کردن قفل دروازه حريفان به همراه خود به زمين بازي مي آورد. اين در حالي است که مطابق معمول تنها بازيکن فعالي که مي تواند به همراه مسي در اين فهرست 10 نفره جاي بگيرد «کريستيانو رونالدو» فوق ستاره پرتغالي سابق رئال مادريد است که در طول 9 سال حضورش در سانتياگو برنابئو، 450 گل براي کهکشاني ها به ثمر رساند و تابستان سال جاري هم به تورين نقل مکان کرد. به عبارت ديگر، تنها بازيکن موجود در دنياي کنوني فوتبال که قادر است رکورد پله را بشکند، کسي نيست جز مسي که در آستانه 32 سالگي همچنان در عرصه هاي بزرگ مي درخشد و اين رکورد تنها به تثبيت شدن هر چه بيشتر نام مسي در تاريخ بزرگان کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مسي پله بارسلونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود

ناصرالدین عامر درباره تاثیر عملیات وعده صادق ایران که در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه انجام شد، افزود: این حمله حتما موثر است و اثرات قابل توجهی روی روند حوادث داشت و حیثیت (رژیم) اسرائیل را از بین برد.

وی با تاکید براینکه حمله ایران اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود، تصریح کرد: علاوه بر این دفاع از خود، حق مشروع جمهوری اسلامی ایران است و این اقدام حمایت عظیم تهران از مردم مظلوم فلسطین را نشان داد.

معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در ادامه درباره اینکه آیا رژیم صهیونیستی به این حمله پاسخ خواهد داد یا خیر؟، گفت: (رژیم) اسرائیل امروز یک موجودیت سیاسی جنایتکار و ستیزه‌جو است که به روش‌های تروریستی توسل می‌جوید.

عامر افزود: (رژیم) اسرائیل در حال حاضر ترسوتر از آن است که با اقدامی تمام عیار به جمهوری اسلامی پاسخ دهد با این حال، احتیاط لازم است.

وی همچنین گفت که امروز مردم یمن با نیرو‌های غربی حامی رژیم صهیونیستی که از فناوری جدیدتری نسبت به تل آویو برخوردارند، درگیر هستند، اما این نیرو‌ها نتوانستند عملیات یمنی‌ها را در دریا متوقف کنند.

معاون وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در ادامه تاکید کرد: نیرو‌های یمنی عزم، پشتکار، حمایت مردمی و سلاح‌هایی دارند که در طول سال‌های گذشته برای مقابله با هرگونه تشدید تنش‌ها از سوی دشمنان آنها را توسعه داده‌اند و اصلاً جزو فرهنگ آنها نیست که تسلیم شوند، بلکه دکترین مواجهه را تا پیروزی حفظ می‌کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • صلاح در اوج! ستاره مصری با برابری با وین رونی، رکورد لیگ برتر را فتح کرد
  • لورکوزن با رکوردشکنی تاریخی، جاودانه شد!
  • 12 قهرمانی در لیگ؛ داوید آلابا در آستانه رسیدن به رکورد تاریخی رایان گیگز
  • آنچلوتی به رکورد تاریخی مربی سابق تراکتور رسید
  • دو رکورد جدید و نخستین دستاورد تاریخی لیونل مسی
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • کار بسیار دشوار منچسترسیتی برای تصاحب رکورد تاریخی چلسی
  • رکورد تاریخی رئال به نام مودریچ شد
  • جادوگر، جاودانه شد؛ لوکا مودریچ رکورد تاریخی در رئال مادرید را شکست!
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود