Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبر خورشاهی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به فرا رسیدن هفته «قرآن و دانشگاه» گفت: با توجه به مصادف شدن هفته قرآن و دانشگاه با آغاز ماه ربیع‌الاول، سعی داشته‌ایم برنامه‌های متنوعی را از جمله برگزاری اردو‌ها و بازدید‌های مختلف در دستور کار قرار دهیم.
وی ادامه داد: این برنامه‌ها شامل بازدید از موزه قرآن، زیارت حرم امام رضا(ع) و همچنین یک اردوی قرآنی با محوریت مسابقات آیه‌ها بود که در این مسابقات سوالاتی در باب قرآن از دانشجویان پرسیده شد و در انتها جوایزی نیز به آن‌ها اهدا گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر فرهنگی موسسه آموزش عالی بهار عنوان کرد: یکی دیگر از این برنامه‌ها بازدید از موزه اوقاف است که پنجشنبه، ۲۴ آبان ماه، برگزار خواهد شد. دیگری نیز همایشی است که در هفته آینده برگزار می‌شود. در بین دانشجوها، استقبال از برنامه‌ها از طرف خانم‌ها نسبت به آقایان خیلی بیشتر بوده است.
خورشاهی تصریح کرد: در کنار برنامه‌هایی که در خصوص هفته «قرآن و دانشگاه» برگزار شده، برنامه‌های دیگری نیز به طور مستمر در طول هفته داریم. یکی از این برنامه‌ها دوشنبه‌های قرآنی است که با حضور آقایان و خانم‌ها برگزار می‌شود.
وی افزود: هر دوشنبه به مدت نیم ساعت بعد از نماز ظهر، دوشنبه‌های قرآنی خواهیم داشت که در این برنامه آیاتی برای دانشجویان تلاوت می‌شود و معانی این آیات آموزش و به سوالات حفظ سوره‌ها نیز پاسخ داده می‌شود.
مدیر فرهنگی موسسه آموزش عالی بهار اظهار کرد: در دوشنبه‌های قرآنی نام سوره‌هایی کوتاه اعلام می‌شود و دانشجویان به انتخاب خود، هر هفته یکی از این سوره‌ها را حفظ می‌کنند. همچنین یکی دیگر از این برنامه‌ها سه شنبه‌های مهدوی است.
خورشاهی یادآورشد: در طول ترم حدودا سه یا چهار هفته این برنامه برگزار می‌شود که در این برنامه با مشارکت کانون قرآن و کانون مهدویت دانشگاه به بازدید از آسایشگاه‌های سالمندان، بیمارستان‌ها و... پرداخته می‌شود.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی ما قرائت روزانه قرآن است. در این برنامه مصحف‌هایی از آیات قرآن در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا در اوقات فراغت خود، حداقل یک صفحه از قرآن را تلاوت کنند. با ادامه این برنامه تاکنون نیمی از قرآن تلاوت شده است.
مدیر فرهنگی موسسه آموزش عالی بهار تصریح کرد: متاسفانه حمایت بسیاری از ما نمی‌شود، اما آستان قدس برای برگزاری بعضی از برنامه‌ها، مجوز استفاده رایگان از اماکن و اردوگاه‌های خود مانند موزه قرآن را صادر می‌کند.
خورشاهی افزود: دانشجویان این موسسه بیشتر به سمت پژوهش‌های قرآنی گرایش داشته‌اند و بیشتر فعالیت‌های این موسسه عترتی بوده و فعالیت‌های قرآنی کمرنگ‌تر بوده است. انجام این برنامه‌ها طبیعتا نیاز به پشتوانه و حمایت دارد که متاسفانه حمایتی صورت نمی‌گیرد.
وی گفت: هفته‌ای که از ۱۸ تا ۲۴ مهر ماه با نام هفته «قرآن و دانشگاه» نام گذاری شده، فقط مختص به این تاریخ نبوده و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت که در همین زمان همایشی نیز طی هفته آینده برگزار خواهد شد.
مدیر فرهنگی موسسه آموزش عالی بهار خاطرنشان کرد: همچنین خارج از چارچوب برنامه‌های این هفته، در پنجم آذر ماه، جشن میلاد پیامبر (ص) با مشارکت کانون‌های فرهنگی و کانون قرآن و عترت دانشگاه فردوسی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی هفته قرآن و دانشگاه دانشگاه فردوسی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری دبیرخانه ملی حفظ قرآن کریم با موضوع تشریح برنامه‌های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی، به همراه رونمایی از پوستر حفظ عمومی از سوی سازمان دارالقرآن برگزار می‌شود.

این نشست با حضور حجت الاسلام تقی زاده، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حجت الاسلام حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، باقری، مدیر کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و دکتر بحرالعلوم، مسؤول دبیرخانه ملی حفظ و برخی مدیران قرآنی کشور برپا خواهد شد.

این نشست یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ صبح در سازمان دارالقرآن به نشانی خیابان حافظ، پایین‌تر از خیابان طالقانی، خیابان رشت، پلاک ۳۹، سازمان دارالقرآن الکریم، طبقه پنجم، سالن جلسات برپا خواهد شد.

کد خبر 6086501 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • اختتامیه دوره‌های آموزشی غنچه‌های نور در کاشان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در آموزش و پرورش فارس
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • بیش از ۱۵ هزار نفر در نوبت اول آزمون سراسری شرکت می‌کنند
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود