Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا- رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه زبان هنر مردمی و مایه هدایت و راهنمایی جامعه است، گفت: این سازمان به طور متوسط سالانه از 500 برنامه و اثر هنری در کشور حمایت می کند.

امیر نصیربیگی روز چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی تئاتر بسیج آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون 300 گروه تخصصی در رشته های مختلف هنری شامل 120 هزار هنرمند در کشور عضو سازمان بسیج هنرمندان هستند که حداقل 50 درصد تعداد فعالان حوزه هنر را در برمی گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: زبان هنر سازنده و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ بوده است و بر این اساس سازمان در راستای توانمندسازی، آموزش، ارتقا، انسجام هنرمندان و حمایت از تولیدات تلاش می کند.
نصیربیگی بیان کرد: بر اساس اقلیم جغرافیایی، ظرفیت ها و فرهنگ مناطق از جشنواره، همایش و برنامه های رشته های گوناگون هنری استان های مختلف حمایت می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در آیین اختتام این جشنواره گفت: امسال در 6 ماهه اول، 91 مجوز اجرای تئاتر صادر شده و در سال جاری یکهزار و 231 دفعه نمایش به روی صحنه رفته که بیش از 27 هزار تماشاگر از آنها دیدن کردند.
محمد محمدپور با بیان اینکه تعداد نمایش های اجرا شده و تماشاگران آن در آذربایجان شرقی نسبت به پارسال افزایش خوبی داشته است، اظهار داشت: سال گذشته 151 مجوز اجرا صادر شد، یکهزار و 787 مورد اجرای عمومی نمایش در آذربایجان شرقی به صحنه رفت و بیش از 25 هزار نفر تماشاگر این تئاتر ها بودند.
وی ادامه داد: 76 سالن نمایش با 20 هزار و 64 صندلی در آذربایجان شرقی فعال و از این تعداد تنها 9 سالن از استانداردهای لازم برخوردار است.
محمدپور بیان کرد: برای هر 194 نفر در آذربایجان شرقی یک صندلی نمایش وجود دارد که اگر مبنا را صندلی استاندارد در نظر بگیریم آمار فاجعه باری به دست می آید.
وی همچنین گفت: نگرش سیاسی و گروهی به هنر و فرهنگ آسیب می زند و این نوع نگرش جامعه را از مواهب فرهنگی محروم می کند.
محمدپور بیان کرد: فرهنگ و هنر خود مسیرش را برای حرکت پیدا می کند و نمی توان سدی در برابر آن ایجاد کرد و این حرکت را خود هنرمندان موجب می شوند.
رییس بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی نیز در این جشنواره گفت: 96 گروه نمایش در استان فعالیت می کنند.
حامد شب خیز بیان کرد: بسیج هنرمندان همواره حامی برنامه های فاخر هنری بوده و از آنها حمایت می کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه عاشورا نیز گفت: باید برای توسعه فرهنگ انقلابی با استفاده از ظرفیت استان ها تلاش شود.
سرهنگ هادی هاشمی اظهار داشت: نمایش، هنر مردمی است و همواره در کنار فرهنگ سازی که دارد از تاثیرگذاری مناسبی نیز برخوردار بوده است.
10 گروه نمایشی و حدود 150 هنرمند 15 اثر نمایشی را در سومین جشنواره استانی تئاتر بسیج آذربایجان شرقی اجرا کردند.
از برگزیدگان این جشنواره با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی تجلیل شد.
3093/518

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي بسيج هنرمندان كشور جشنواره استاني تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری گفت : از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان نیز حضور دارند.

احسان قائدی افزود : پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ‌آهن بافق از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان گفت : بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه ها در همایش استانی تئاتر بچه های مسجد شرکت کرده اند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898999

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • فیلمی با موضوع امام رضا در راه جشنواره فجر
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد