Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:09:40 GMT

12هزار متر مربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۴۴۹۱

12هزار متر مربع از اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد

تهران – ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی ورامین گفت: با تخریب 10 مورد دیوارکشی و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ورامین ، 12 هزار متر مربع از مرغوب ترین اراضی کشاوری آزاد شد.

محمدحسین تاجیک روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در راستای حراست از اراضی کشاورزی و با هماهنگی دستگاه قضایی، 10 مورد تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در بخش جوادآباد را تخریب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز که عمدتا به صورت چهاردیواری و ساخت سوله صورت گرفته بود، 12 هزار متر مربع از مرغوب ترین اراضی کشاورزی ورامین آزاد شد.
تاجیک اظهار داشت: این ساخت و سازهای غیر مجاز به استناد تبصره یک و دو ماده 10 قانون حفظ اراضی کشاورزی و با حضور نمایندگان فرمانداری ، نیروی انتظامی و نماینده دستگاه قضایی تخریب شد.
وی با اشاره به اجرای 5 مرحله تخریب ساخت وسازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی ورامین گفت: هر گونه ساخت و ساز و تغییرکاربری در اراضی کشاورزی ورامین غیر قانونی است و در صورت مشاهده تخریب خواهد شد.
مدیر جهاد کشاورزی ورامین با تأکید بر این که هیچ یک از باغ ویلاهای حاشیه ورامین مجوز قانونی ندارند از متقاضیان خرید املاک در اراضی کشاورزی خواست تا پیش از هر گونه معامله، از مدیریت جهاد کشاورزی و دهیاری ها استعلام بگیرند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل کمبود منابع آبی تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات باغی و زراعی می رود.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تغيير كاربري اراضي كشاورزي ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران- ساری اعلام کرد: براساس دستور دادستان محترم پیرو اخطار شفاهی دوم اردیبهشت ماه و برداشت سازه‌های متحرک مورخ پنجم اردیبهشت در خصوص ساماندهی سواحل حوزه شهرستان نور در حریم ۶۰ متری و اراضی مستحدثه ملی توسط کارشناسان اداره در امور ساحل، نیروی یگان حفاظت، نیرو‌های حفاظتی سرجنگلبانی رستم رود با همراهی نیروی محترم انتظامی و شهرداری ایزدشهر با حضور در اراضی ساحلی نسبت تخریب و جمع آوری سازه‌های بتونی غیر مجاز اقدام و اعاده به وضع سابق نمودند.

مرحله دوم آزاد سازی و تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز از درب دوم پارک جنگلی تا ساحل امیر آباد بصورت کامل تخریب و به وضع سابق برگردانده شد و طی روز‌های آتی در مرحله سوم تا حوزه شهرستان محمودآباد بطور کامل طبق دستور دادستان محترم انجام بپذیرد.

هموطنان گرامی می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد