Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله مکارم شیرازی گفتند: امیدواریم دولت بیشتر به فکر مردم بوده و با مسئله حضور زنان در ورزشگاه سر مردم را با این مطالب بند نکند و به واقعیت‌ها فکر کند. آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع) بر شناخت دنیای امروز تأکید کرد و اظهار داشت: اگر حقیقت این دنیا را نشناسیم، کلاه سرمان رفته و گرفتار خطا و اشتباه می‌شویم؛ اگر فکر می‌کنیم در این دنیا مسئله حقوق بشر حاکم بوده و شورای امنیت و سازمان ملل در آن دخیل هستند، گرفتار اشتباه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ابراز داشت: دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم دنیایی است که دیکتاتوری وحشیانه بر آن حاکم است و برخی از کشور‌ها به دنبال سلطه بر دیگران هستند.  این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: کشورهای دنیا نباید این ذلت را بپذیرند که دیگران از آن طرف دنیا بتواند بر تمام منافع آنان حکومت کنند؛ باید دست به دست هم داده و جلوی آن بایستند.  این استاد برجسته حوزه با بیان این مطلب که رئیس جمهور آمریکا حق ندارد ارباب تمام کشور‌ها باشد، تصریح کرد: کشور‌ها نباید بپذیرند که دنیا ارباب و قیم داشته و همه برده او باشند و خوشبختانه اخیرا متوجه شده و در حال مخالفت با این برنامه هستند.  این مفسر قرآن کریم بیان داشت: با همه این دیکتاتوری‌ها، بحمدالله ایران اسلامی از صحنه خارج نشده و ان شاءالله نخواهد شد.  آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: در زمان جاهلیت عرب نیز به قرارداد‌ها احترام گذاشته می‌شد؛ اما امروز برخی از کشور‌ها هر موقع دلشان خواست، از قرارداد‌ها خارج می‌شوند.  وی ابراز داشت: دولت و ملت ما باید بدانند که در چنین دنیایی حضور داشته و باید بدانیم با چه کسانی قصد مذاکره داریم؛ یک مشت مطالب نامربوط، غلط و بی‌معنی همچون رفتن سپاه پاسداران، نداشتن موشک، خروج از سوریه و... را پیش می‌کشند تا به اهداف خود برسند.  این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: باید بدانیم در چنین دنیایی باید قوی بود و در مقابل زورگو، زورمند شد تا بتوان با آنان مقابله کرد؛ ان شاءالله دولت هم بیشتر به فکر مردم بوده و با مسئله حضور زنان در ورزشگاه سر مردم را با این مطالب بند نکنند و به واقعیت‌ها فکر کنند.  وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم اظهار داشت: حضرت فرمودند: «حَقِیقٌ بِالْمَرءِ أن یَکُونَ لَهُ مَجالِسُ یَخلُو فِی‌ها و یَذکُرُ ذُنُوبَهُ فَیَستَغفِرُ اللهَ مِنها/ چه خوب است که مرد گاهی خلوت کند و گناهان خود را به یاد آورد و از خدا آمرزش خواهد».  وی ابراز داشت: انسان باید گاهی تنها نشسته و با خدای خود خلوت کند و به گذشته خود فکر نماید تا بتواند برای آینده از مشکلات گذشته درس عبرت بگیرد.  این مرجع تقلید خاطرنشان ساخت: انسان حتما نیاز نیست از گناه استغفار کند؛ بلکه باید از خلاف مروت‌ها نیز باید توبه کرد؛ ممکن است امروز گناهی نکرده باشم؛ اما ترک اولی داشته‌ام که باید از این ترک اولی نیز توبه کرد./ ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دولت رییسی در مراسم ترحیم معاون خاتمی

   عصر ایران- در میان چهره‌های مختلف سیاسی و فرهنگی و فعالان مدنی از زن و مرد که در مراسم ترحیم دکتر زهرا شجاعی معاون امور زنان در دولت اصلاحات شرکت کرده بودند حضور یک نفر جلب توجه می کرد و او عزت‌الله ضرغامی وزیر کنونی میراث فرهنگی و گردشگری و رییس اسبق صدا و سیما بود.



  تا پیش از وقایع سال ۸۸ ‌در مجالس ترحیم مشاهده  چهره‌های سیاسی با علایق مخالف امری معمول بود چندان که مهدی کروبی در کنار حبیب‌الله عسگراولادی که هر قدر هم با هم اختلاف یا رقابت داشتند اما به سبب سال‌های پیش از انقلاب که رفیق یا هم بند بودند آن اختلافات در مرگ و میرها رنگ می‌باخت.

  بعد از وقایع ۸۸ اما چنان شکاف و نقاری افتاد که دیگر شاهد چنین صحنه‌هایی نیستم و با ظهور نواصول‌گرایان در پی سابقه و ریشه هم نمی‌توان رفت چون اشتراکی و پیشینه‌ای با هم ندارند.

  حضور ضرغامی از این منظر که او وزیر دولت ابراهیم رییسی است در حالی که  همتای مرحوم خانم زهرا شجاعی در این دولت خانم انسیه خزعلی است که چون قاعدتا در صورت حضور در مجلس زنانه مسجد رسول اعظم در خیابان گیلان پاسداران تهران بوده نویسنده این سطور نمی‌داند بوده یا نه.

  این یادآوری هم خالی از لطف نیست که در نوروز ۱۳۷۶ که عباس عبدی همسر خود را از دست داد و در مسجد الجواد میدان هفتم تیر مراسم ترحیم برگزار شد نیز عزت‌الله ضرغامی که آن زمان معاون سینمایی وزیر وقت ارشاد (مصطفی میرسلیم) بود به اعتبار این که او هم در ستل ۱۳۵۸ در زمره دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بوده شرکت کرد و تسلیت گفت در حالی که عبدی سردبیر روزنامه سلام و منتقد وزارت ارشاد وقت بود و حالا بعد از ۲۶ سال و باز در نوروز و این بار در ۱۴۰۳ همان ضرغامی در مجلس ترحیم خانم شجاعی شرکت می‌کند که عضو کابینه خاتمی بوده است.

  نمی دانیم حضور او را به حساب این باید گذاشت که به عنوان رییس صدا و سیما در جلسات هیات وزیران در اواخر دوره خاتمی شرکت می کرده که خانم شجاعی هم در آن بوده یا بیش از آن شناخت داشته یا نمی‌‎خواهد فاصله‌ها بیشتر شود.

  هر حالتی که باشد اقدام مثبتی بود هر چند مراقب بود زودتر از سالن خارج شود تا ناچار از مواجهه با سید محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین نباشد که در صدر مجلس نشسته بود و لابد بیم داشت تصویر آن دو سوژه کیهان یا از جانب رفقا مواخذه شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ضرغامی : ما مردان خدمتیم و جای ما نباید درخت کاشت!/ ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد زهرا شجاعی؛ زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد

دیگر خبرها

  • وزیر دولت رییسی در مراسم ترحیم معاون خاتمی
  • خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد با برهم زنندگان نظم، مأمور به محبت و رحمت است
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • اظهارات مهم آیت الله مکارم شیرازی درباره حجاب و پرهیز از خشونت
  • نیروی انتظامی ضمن برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان، مأمور به محبت و رحمت است
  • جسورترین زنان دنیا روی فرش قرمز
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند
  • گزارش خبرنگار مهر از حضور اقشار مختلف مردم در ورزشگاه آزادی