Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@13:28:13 GMT

راه‌هايي براي کنترل فشارهاي عصبي

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۴۶۹۰

راه‌هايي براي کنترل فشارهاي عصبي

خبرگزاري آريا -

ريچارد لازاروس فشار عصبي را چنين تعريف مي‌کند:"استرس احساس يا شرايطي است که در آن شخص پي مي برد خواسته ها و الزامات فراتر از منابع اجتماعي يا فردي است که او مي تواند مهيا کند."
راه کارهاي اثبات شده ي بسياري براي کنترل استرس و فشار عصبي وجود دارد که به ما کمک مي کند تا در شرايط سخت آرامش خود را حفظ کرده و مؤثر عمل کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوتاه ترين روشي که اکثر ما با آن آشنا هستيم تنفس عميق است. کافي است 10 بار آرام و عميق نفس بکشيم تا آرامش خود را باز يابيم. اما روش ديگر براي شناخت دلايل استرس هاي کوتاه مدت يک دفترچه ي يادداشت است.
اين دفترچه يادداشت به شما کمک مي کند تا درک جامع و صحيحي از فشارهاي عصبي روزمره و کوتاه مدتي که در طول زندگي تجربه مي کنيد داشته باشيد. اين روش متداول ترين فشارهايي که با آن درگير هستيد را به شما مي شناساند تا بتوانيد تمام تلاشتان را روي همين نقاط متمرکز کنيد.
براي تهيه ي اين دفترچه کافي است بعد از هر اتفاق استرس آور آن را يادداشت کنيد. هنگام وارد کردن اين وقايع اطلاعات زير را حتما" ثبت کنيد:
▪ تاريخ و ساعت
▪ آخرين اتفاق پر تنشي را که تجربه کرديد
▪ اين که اکنون چقدر احساس خوشحالي مي کنيد؛ به ياد داشته باشيد بي طرفانه ارزيابي کنيد و موارد را از شماره ي 1 تا 10 بنويسيد. شماره ي 1 زماني است که از هميشه ناراحت تر بوديد و 10 لحظه ايست که در اوج خوشحالي قرار داشتيد.
▪ بنويسيد که اکنون چقدر مؤثر و کارآمد عمل مي کنيد، ارزيابي بي طرفانه ي خود را از شماره ي 0 تا 10 مرتب کنيد.
عدد صفر نشان دهنده ي عدم کارايي شما و 10 بهترين نتيجه اي است که تا کنون به آن دست يافته ايد.
اساسي ترين دليل استرس تان را تا حد امکان صادقانه و بي طرفانه بنوسيد.
مي توانيد به اين يادداشت ها مواردي مثل اين که چه کسي باعث بروز اين فشارها شده، چقدر توانستيد شرايط را کنترل کنيد و ... را نيز اضافه کنيد. سپس همه ي آنها را تجزيه و تحليل کنيد با اين کار مي توانيد دلايل استرس خود را ريشه يابي کرده و براي رفع آن ها بکوشيد.
منبع:funpatogh.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۴۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند

سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه چهارشنبه گفت که توافقنامه‌های امنیتی مسکو با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی در سال جاری میلادی اجرایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، ورشینین اظهار کرد: امسال توافقنامه‌های بین‌المللی امنیت اطلاعات با ایران، میانمار، ازبکستان و اتیوپی به اجرا در خواهند آمد. همچنین در حال کار روی توافقنامه‌های مشابه با کشورهای دیگری در آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین هستیم.

وی تاکید کرد که برقراری همکاری میان مسکو و کشورهای دیگر در حوزه امنیت اطلاعات و انجام مشاوره‌های کارشناسی در این زمینه برای روسیه در اولویت قرار دارد.

این در حالی است که در تداوم دیپلماسی فعال امنیتی و همکاری‌های امنیتی منطقه‌ای، عصر امروز (چهارشنبه) یادداشت تفاهم امنیتی بین «علی اکبر احمدیان» دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم، سطح مناسبات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف راهبردی افزایش خواهد یافت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خشم بهاری را کنترل کنید
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • روسیه : توافقنامه‌ های امنیتی با ایران و ۳ کشور دیگر در سال جاری اجرایی می‌شوند
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • می دانستید چرا در بهار بیشتر خشمگین می شوید؟
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • استرس فوتسالیست هاباید کنترل شود/ سرعت پیشرفت آسیا ازما بیشتر است
  • چگونه افسردگی را از خود دور کنیم؟
  • کوچک‌ترین ایمپلنتی که با تحریک مغز اختلالات عصبی را درمان می‌کند
  • رئیسی: ایران میز مذاکره را ترک نکرد و در برابر فشارهای آمریکایی‌ها گزینه مقاومت را برگزید