Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، اردشیر نوریان، نماینده شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز ۲۳ آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که در سالن همایش‌های جهاد دانشگاهی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه شرایط اقتصادی امروز کشور باعث ایجاد فشار بر اقشار کم‌درآمد جامعه شده است، گفت: متأسفانه تلاش مسئولین برای رفع این مشکلات ثمربخش نبوده است و لازم است مسئولین با جدیت بیشتری مسائل اقتصادی را پیش ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه امروز رسانه‌ها نقش اثرگذاری در جامعه دارند، افزود: امروز در هیچ کجا، هیچ‌کس نمی‌تواند اطراف سلول‌های فکر و اندیشه سیم خاردار بکشد و جلوی افکار جامعه بایستد.
نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری و در سال آینده شرایط اقتصادی سخت‌تری در انتظار کشور است، اظهار کرد: دنیا به سمت جهانی‌شدن و عمومیت پیدا کردن ارزش‌های جهان‌شمول حرکت می‌کند و باید متناسب با شرایط روز، کشور را حفظ کرد و برای حفظ ارزش‌های ملی، امنیت ملی و منافع ملی تلاش کنیم.
نوریان از قومیت‌گرایی و نژادگرایی در انتصابات استانی انتقاد کرد و ادامه داد: مجمع نمایندگان استان مشاوره‌هایی را به استاندار در مورد انتصابات می‌دهند، اما تصمیم نهایی استاندار اتخاذ می‌کنند بنابراین انتصابات مدیران استان باید با دقت صورت بگیرد هرچند روند جا به جایی مدیران ضعیف و کند بوده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت امنیت نظامی و انتظامی استان خوب است و وضعیت استان در جرائم مختلف نسبت به متوسط کشوری وخیم نیست.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ سرمایه پذیری و سرمایه‌گذاری در استان وجود ندارد، عنوان کرد: متأسفانه برخی از سخت‌گیری‌ها مانع از ایجاد حاشیه امن برای سرمایه‌گذاری در استان شده است.
نوریان با انتقاد از وضعیت آموزش و پرورش استان، انتصابات قومی و محلی در این سازمان را ضرری در راستای تعلیم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: اساس کار توسعه کشور آموزش و پرورش است، ولی متأسفانه لابی‌گری در این نهاد مشهود است و تذکراتی به وزیر آموزش و پرورش در این رابطه داده شده است.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با حمایت از طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی تصویب این طرح را اقدامی در جهت منطقی شدن آراء مردم خواند.
وی با بیان اینکه دولت و حاکمیت در پاسخ به نیاز جامعه در مورد بیکاری موفق نبوده است، ابراز کرد: بیکاری یک معضل کلیدی است و باید با سیاست‌های درست و حمایت از بنگاه‌های تولیدی و اجرای سیستم‌های درست اقتصادی آن را کاهش داد.
نوریان با اشاره به اینکه شورای نگهبان ۲۳ اشکال به مصوبه CFT وارد کرده است، گفت: در هفته آینده نشستی با حضور مسئولین ذی‌ربط برگزار خواهد شد و مسائل این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نوع رفتار مردم و دولتمردان در شرایط تحریم نادرست است، افزود: کشور باید ضمن تعامل منطقی با دنیا، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را عملی کند تا فشار تحریم‌ها را کاهش دهد.
نوریان عنوان کرد: بخش عمده‌ای از صنایع استان با مشکل روبه‌رو هستند که تأمین اعتبارات و نقدینگی و تعمیر دستگاه‌ها و قطعات خطوط تولید از بارزترین مشکلات آن‌هاست.
نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قرار بود در روز ۱۳ آبان ماه جاری وزرای خارجه انگلیس، فرانسه، آلمان و روسیه در تهران حضور یابند و در ملاقاتی با وزیر خارجه کشورمان توافقنامه کانال مالی ایران و اروپا رونمایی شود که به دلیل شیطنت صهیونیست‌ها در پرونده دیپلمات ایرانی این نشست لغو شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری نماینده مجلس نوریان سیاست خارجه سیاسی سرمایه گذاری خبرگزاری بین المللی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمحال و بختیاری سرزمین تالاب‌های کوهستانی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: بیش از ۵ هزار هکتار وسعت اراضی تالابی استان است و ارتفاع بیش از ۲۲۰۰ متر از ویژگی منحصر بفر آن است.
یوسف پور افزود: این تالاب‌ها ذخیره گاهی امن برای گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر به فرد به شمار می‌رود و وجود این گیاهان و پرندگان اهمیت احیا و صیانت از این تالاب‌ها را دوچندان کرده است.
به گفته وی: چغاخور، گندمان، سولگان، علی آباد و چال‌تر از مهمترین تالاب‌های این استان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیل‌گری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • استان چهارمحال و بختیاری نیاز به تغییرات گردشگری دارد
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • چهارمحال و بختیاری سرزمین تالاب‌های کوهستانی ایران
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند