Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@12:29:26 GMT

کارخانه پارسيلون تعيين تکليف شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۴۹۳۶

کارخانه پارسيلون تعيين تکليف شود

خبرگزاري آريا - خرم آباد - ايرنا - نماينده مردم خرم آباد و دوره چگني در مجلس شوراي اسلامي گفت: کارخانه پارسيلون با مساحت 250 هکتار همچنان معطل و با سرنوشت نامشخص مانده که بايد هرچه زودتر تعيين تکليف شود.

به گزارش ايرنا محمد بيرانوندي روز چهارشنبه در نشست کارگروه اشتغال در محل استانداري افزود: اين واحد در گذشته با يکهزار و 850 کارگر فعال بوده اما امروز با تنها 18 نفر نيروي کاري معطل مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: بايد تعداد دقيق و وضعيت واحدهاي غير فعال استان بيان شود تا نمايندگان مجلس با داشتن اطلاعات، نسبت به قانونگذاري و يا اصلاح قوانين اقدام کنند بنابراين چنانچه مديران استان در خصوص طرحي خلا قانوني دارند اين مساله را بيان تا نمايندگان پيگيري نمايند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري لرستان گفت: در برخي موارد محدوديت قانوني موجب منع توسعه مي شود که بايد در مجلس حل وصل شوند.
گودرز اميري با اشاره به اينکه در يکسال گذشته بيش از 10 جلسه با مسولين ارشد کشور براي کارخانه پارسيلون برگزار شد، بيان کرد: بانک ها به دليل منع قانوني، اجازه سرمايه گذاري جديد در اين کارخانه ندارند و يکي از 2 بانکي که قرار بوده در اين راستا کنسرسيوم تشکيل دهد همراهي نمي کند.
وي با تاکيد بر اصلاح قوانين دست و پا گير توسط مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: چند کارخانه استان نيز عليرغم فعاليت مطلوب و نداشتن بدهي تعطيل شده اند چرا که به دليل قانون ذينفع واحد و بدهکاري در محل ديگري، نمي توانند فعاليت کنند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري لرستان گفت: کمتر از 10 استان عقب افتاده در کشور وجود دارد که بايد منابع خاص براي آنها در نظر گرفته شود چرا که قانون منابع و مصارف بانکي جوابگوي نياز استان هاي محروم نيست.
اميري ادامه داد: همچنين بهره وري بالا و کاهش مصرف آب در گلخانه ها نيز بايد با تدوين ضوابط اجرايي محقق و در اين حوزه يارانه پرداخت شود.
معاون استاندار لرستان بيان کرد: وضعيت پرداخت تسهيلات اشتغال نهادهاي حمايتي چندان مطلوب نيست چراکه بايد براي تاييد نهايي به تهران ارسال شوند و همين امر موجب طولاني شدن روند شده است.
اميري اضافه کرد: همزماني پرداخت تسهيلات فراگير و اشتغال روستايي و نرخ سود کمتر وام هاي روستايي موجب استقبال مردم از تسهيلات اين بخش شده است.
شرکت پارسيلون خرم آباد(سهامي عام ) به عنوان بزرگترين توليد کننده الياف فيلامنت نايلون و گرانول پلي آميد 6 در سال 1353 تاسيس شد که در دهه 80 پس از واگذاري به بخش خصوصي دچار رکود و بحران شد.
اين شرکت در سال 1363 به بهره برداري رسيد و ظرفيت توليد سالانه آن 14 هزار تن انواع نخ نايلون خام و استرچ و يکهزار تن گرانول پلي آميد 6 اعلام شد.
محصولات پارسيلون در صنايع تکسچر ايزينگ، بافندگي کتن و راشل، گردباف، توليد نخ تور ماهيگيري، جوراب بافي، شيلنگ، لاستيک و انواع قطعات پلاستيکي مهندسي مورد استفاده قرار گرفته است.
***3775 فرصت شغلي در لرستان ايجاد مي شود
مديرکل تعاون کار و رفاه اجتماعي لرستان گفت: سه هزار و 775 فرصت شغلي جديد با پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي در استان ايجاد مي شود.
علي آشتاب افزود: سهم ابلاغي تسهيلات روستايي لرستان در پايان سال گذشته يکهزار و 268 ميليارد ريال بود که با توجه به عملکرد مثبت استان به يکهزار و 627 ميليارد ريال افزايش يافت.
وي بيان کرد: اعتبار پرداختي و عقد قرارداد شده تاکنون يکهزار و 674 ميليارد ريال به 972 طرح است که با بهره برداري از آنها سه هزار و 775 فرصت شغلي ايجاد مي شود.
مديرکل تعاون کار و رفاه اجتماعي لرستان ادامه داد: هم اکنون نيز 2 هزار و 580 ميليارد ريال طرح آماده پرداخت وجود دارد و با ابلاغ مرحله دوم اعتبارات، پرداخت خواهد شد.
آشتاب با تاکيد بر صيانت از تسهيلات پرداختي و نظارت استان بر نحوه هزينه کرد وام ها اضافه کرد: در حوزه اشتغال فراگير نيز يکهزار و 83 ميليون ريال جذب و عقد قرار داد ثبت شده که به دليل نرخ بالاي سود چندان مورد توجه مردم واقع نشده است.
وي با اشاره پرداخت تسهيلات فراگير به 963 طرح افزود: 2 هزار و 330 ميليارد ريال طرح جديد نيز وجود دارد.
مديرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعي لرستان گفت: از يکهزار و 360 ميليارد ريال اشتغال مددجويان نهادهاي حمايتي 14 ميليارد ريال پرداخت شده است.
آشتاب اضافه کرد: با توجه به ضرورت ارتقا مهارت فارغ التحصيلان دانشگاهي، اجرايي طرح کارورزي در استان موفق بوده و چنانچه اين افراد پس از اتمام طرح جذب بنگاه هاي توليدي شوند، بنگاه ها از معافيت 2 ساله بيمه اي بهره مند خواهند شد.
وي اظهار داشت: در اين راستا سال گذشته يکهزار 413 نفر و هفت ماهه امسال نيز 738نفر موفق به عقد قرارداد با واحد هاي توليدي شدند.
7269/7273
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس

 مهلت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای بارگذاری مدارک منتسب به دریافت مجوز حرفه‌ای به پایان رسیده است.

به گزارش مشرق، یکی از شروط برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس به منظور کسب مجوز حرفه‌ای پرداخت بدهی‌های خارجی و تعیین تکلیف پرونده‌هایی بود که منجر به رای صدور نهایی شده بود.

دیگر موضوعی که کنفدراسیون فوتبال روی آن در مورد این دو تیم ایرانی زوم کرده بود، تفکیک مالکیت بود. نامه فدراسیون فوتبال برای تفکیک مالکیت این دو باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

البته نامه ارسالی و نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد تیم‌های ایرانی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده محرمانه است. اما بر اساس خبرهای رسیده مجوز حرفه‌ای تیم‌های استقلال و پرسپولیس از سوی این کمیته تایید شده است.

با واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به زودی پرونده بدهی‌های دو تیم که بیشتر داخلی هستند، تعیین و تکلیف خواهد شد. هم چنین با این واگذاری مقرر شد منبعد هیچ پرونده خارجی بدون تعیین و تکلیف رها نشود. به واقع از این پس مالکان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اجازه نخواهند داد مربی و بازیکن خارجی از استقلال و پرسپولیس شکایت کنند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • چرا بانک‌ها از پرداخت تسهیلات مسکن طفره می‌روند؟/ فرار بانک ها از تله وام مسکن
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد