Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آب و فاضلاب سی‌سخت گفت: تصفیه خانه فاضلاب توریستی ترین شهر جنوب ایران آلودگی زیست محیطی ندارد و مسائل مطرح شده شانتاژ بازی است. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، وحید نوروزی در بازدید خبرنگاران از پروژه تصفیبه خانه فاضلاب سی سخت(توریستی‌ترین شهر جنوب ایران) اظهار داشت: سیستم پکیج لجن فعال با هوادهی گسترده و ظرفیت یک هزار و 200 متر مکعب در شبانه روز از جمله ویژگی‌های این تصفیه خانه بوده و جزو به روزترین سیستم‌ها بوده و هیچ گونه بوی نامطبوعی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 15 کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح شهر از جمله مسکن مهر، خیابان دنا، منطقه سیل بند و خیابان اصلی شهر از مسجد قلعه تا سیل بند کار شده است، عنوان کرد: تاکنون 600 انشعاب نصب شده که باید به یک هزار انشعاب برسد.

نوروزی ابراز کرد: تصفیه خانه فاضلاب سی سخت در سال 96 با براورد اولیه 40 میلیارد ریال  آغاز و هم اکنون  86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که هم اکنون دیوار کشی و محوطه سازی آن مانده است.

وی با اشاره به اینکه هزینه خرید انشعاب یک میلیون و 89 هزار و 900 تومان است، ادامه داد: به دستور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خرید انشعاب فاضلاب در شهر سی سخت به صورت اقساطی به تعداد ماه‌های باقی مانده سال واگذار می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب سی سخت مرکز شهرستان دنا تعداد مشترکان آب شرب این شهر را 3500 مورد عنوان کرد و گفت: آب شرب، کشاورزی، آبیاری فضای سبز و ...از آب چشمه میشی تامین می‌شود.

نوروزی بیان کرد: با توجه به اینکه شغل مردم شهر سی سخت و منبع درآمد آنان از کشاورزی و باغداری بوده بنا داریم پساب تصفیه خانه فاضلاب را برای استفاده در باغداری و کشاورزی در اختیار آنان قرار دهیم.

وی با اشاره به اجرای پروژه نصب شیرهای فشار شکن با اعتباری افزون بر 110 میلیون تومان در 5 نقطه شهر تصریح کرد: ضرورت این پروژه دست کمی از احداث تصفیه خانه فاضلاب ندارد زیرا با توجه به شیب تند این شهر و فشار غیر قابل مهار آب در این شبکه، ضرورت نصب شیرهای فشار شکن را بیش از پیش کرده است.

نوروزی کار در آبفای شهری را شبانه روزی دانست و افزود: با تلاش‌های انجام شده توسط مدیران ارشد آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بیش از 23 هزار پرونده تخلف آب در استان تشکیل و تعیین تکلیف شده است.

وی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های انجام شده شیرآلات فرسوده در سطح شهر تعویض شدند، خاطرنشان کرد: محفظه سازی برای شیرفلکه‌های تنظیم شبکه اجرایی شده است تا مانع دستکاری توسط برخی از افراد شود.

نوروزی گفت: سال گذشته یک کیلومتر شبکه آب در خیابان کمربندی شهر سی سخت اجرایی شد و امسال نیز 3 پروژه شبکه گذاری و اصلاح شبکه با اعتباری افزون بر 15 میلیارد ریال نیز به مناقصه رفته که بزودی پیمانکار مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41452/P1377/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است