Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف در استان مرکزی برگزار می‌شود. ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ استانها مرکزی نظرات

مصطفی مشایخی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف استان مرکزی اظهار داشت: در این مراسم از هفت عنوان کتاب صوتی دفاع مقدس استانی رونمایی شود که 6 عنوان از این کتاب‌ها مربوط به بزرگسالان و با مشارکت اداره کل نهاد کتابخالنه‌های عمومی استان ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین یک عنوان مجموعه کتاب کودک است که در آن 10 کتاب کودک وجود دارد و با مشارکت صدا و سیما تولید شده است، کلیات 42 اثری که به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است در حوزه دفاع مقدس، خرمشهر، مدافعان حرم و مقاومت فلسطین به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: از 42 اثر ارسال شده چهار مورد در حوزه خرمشهر، دو اثر مدافعان حرم و مابقی در حوزه دفاع مقدس است، سه برگزیده در حوزه دفاع مقدس و دو برگزیده هم در حوزه خرمشهر وجود دارد.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف ترغیب و تشویق نویسندگان جوان، شناسایی استعدادها، بروز خلاقیت‏‌ها و کمک به خلق و تولید داستان کوتاه در حوزه دفاع مقدس، تمرکززدایی هویت‌بخشی به فعالیت‌های استانی برگزار شده است.

مشایخی بیان کرد: با توجه به این که این مراسم به صورت کشوری برگزار می‌شد، امسال برای استفاده و شناسایی هنرمندان و نویسندگان بومی استان‌ها به صورت استانی برگزار و برگزیدگان به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم اختتامیه جایزه ادبی یوسف ضمن تجلیل از برگزیدگان، از هشت عنوان کتاب صوتی هم رونمایی می‌شود، این مراسم روز پنجشنبه 24 آبان ماه در اداره کل بنیاد حفظ آثار برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح

R41371/P1357/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ سعید خیرالهی با بیان این که هنر مردمی و انقلابی بر اساس زیست بوم، محور برنامه‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی در ایلام است، اظهار کرد: در آیبن گرامی داشت هفته هنر انقلاب اسلامی از ۷۰ هنرمند استان تجلیل شد.
وی با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق با هدف پاسخ قاطع و مشروع ایران اسلامی به جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی در حمله به سفارت ایران در سوریه، شهادت سردار زاهدی و جمعی از مستشاران، اذعان کرد: ریشه این کودک کشی و نگاه ظالمانه به بشریت که مصداق آن رژیم صهیونیستی است باید از بین برود.
سعید خیرالهی با بیان این که هنر انقلاب اسلامی با حلاوت نام شهید سید مرتضی آوینی در سطح استان برگزار می‌شود، ابراز کرد: شهید آوینی تلاش کرد که با هنر و کلامش، اندیشه و فلسفه وجودی دین، انسان و هنر را نشان بدهد و حرکتی انقلابی را در دنیای هنر امضاء کرد و به یادگار گذاشت.
مدیر حوزه هنری استان ایلام با اشاره به این که تلاش شده است ناشناخته‌ها و نقاط قوت هنر انقلاب اسلامی در استان شناسایی شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود، سهم استان از زیرساخت‌های هنری از جمله سینما، گالری‌ها و سالن‌های نمایش است و باید با نگاه ویژه‌ای به مقوله زیرساخت‌های هنری در استان انجام شود، تأکید کرد: توجه و گسترش زیرساخت‌های هنری در استان باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با بیان این که تقویت نیروی هنری متخصص و جریان ساز در ساختار حوزه هنری انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین رویکرد‌های این نهاد در استان است، ابراز کرد: بُرج هنر یکی از نیاز‌های زیرساختی در حوزه هنر استان به شمار می‌رود که لازم است که این طرح با نگاه مسئولان ارشد استان و کشور به سرانجام برسد و مکانی برای حضور هنرمندان باشد.
واحد‌های تجسمی، شعر، عکس، موسیقی، آموزش، پژوهش، هنر‌های تصویری، نمایش، آفرینش‌های هنری و ادبیات پایداری در حوزه هنری انقلاب اسلامی فعال است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • «تاریخ سازی» با «تاریخ شفاهی»
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • پیام تسلیت منتخب مردم استان در ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مناسبت عروج محمد کیانی
  • حمایت از تولید آثار فاخر انقلاب اسلامی در مرکزی
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد