Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-19@06:10:37 GMT

رشد83درصدقیمت مسکن تهران درمهر

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۵۱۶۸

وزارت راه و شهرسازی، گزارش تحولات مسکن شهر تهران در مهرماه را منتشر کرد که بر اساس آن، قیمت مسکن در پایتخت نسبت به شهریورماه ۶.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸۳.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. ناطقان: به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، متوسط قیمت خریدوفروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی آپارتمانی معامله‌شده در مهرماه سال ۱۳۹۷، حدود ۸۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ میلیون ریال بوده است که نسبت به ماه قبل ۶.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸۳.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

طبق اطلاعات این گزارش در مهرماه امسال قیمت مسکن در منطقه یک شهری تهران با ۱۸۵.۳ میلیون ریال بیشترین و منطقه ۱۸ با ۳۶.۴ میلیون ریال کمترین متوسط قیمت را داشته‌اند، البته بیشترین میزان رشد در این ماه مربوط به منطقه ۵  با رشدی معادل ۱۰۴.۸ درصد نسبت به ماه قبل بوده و کمترین مقدار رشد مربوط به منطقه ۱۲ با میزان ۴۰.۱ درصد است.

گزارش فوق الذکر می‌افزاید، تعداد معاملات واحدهای مسکونی آپارتمانی شهر تهران در مهرماه سال ۱۳۹۷ به ۹.۵۶۱ واحد رسیده است که نسبت به ماه قبل کاهش ۹.۳ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال قبل کاهش ۳۲.۶ درصدی داشته است.

همچنین گزارش تحولات مسکن در مهرماه پایتخت دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن یادآور می‌شود که طبق بررسی فراوانی تعداد معاملات انجام‌شده به تفکیک مناطق شهری در مهرماه از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با ۱۳۲۷ فقره  سهم ۱۶.۳ درصدی بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است، علاوه بر آن منطقه ۱۹ با ۶۴ فقره و سهم ۰.۸ درصدی کمترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است. منبع: فارس برچسب ها: رشد قیمت ، مسکن ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: رشد قیمت مسکن تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت رکورد متوسط قیمت مسکن ۱۷۰ میلیونی در منطقه یک

بررسی گزارش آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در شهر تهران طی بهمن امسال نسبت به دیماه ۳.۳ درصد افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق گزارش مرکز آمار ایران متوسط قیمت مسکن در مناطق 22گانه شهر تهران طی بهمن امسال در مقایسه با ماه قبل از آن  (دیماه) حدود 3.3 درصد افزایش یافته است.

در این بین منطقه یک با متوسط 170 میلیون و 471 هزار تومان بیشترین قیمت را به خود اختصاص داده است. در دیماه متوسط قیمت مسکن در این منطقه 166 میلیون و 392 هزار تومان بود.

در منطقه 2 متوسط قیمت مسکن از 114 میلیون و 500 هزار تومان دیماه به 119 میلیون و 391 هزار تومان در بهمن ماه رسیده است. در منطقه 3 نیز قیمت صعودی بوده است؛ طی ماه گذشته متوسط قیمت در این منطقه حدود 143 میلیون تومان بود، یعنی حدود 10 میلیون تومان بیشتر از قیمت مسکن در دیماه 1402.

در مناطق 4، 5، 6، 7، 8، 9 و 10 نیز قیمت‌ها از دیماه تا بهمن ماه افزایشی بوده است. این در حالی است که در مناطق 11 و 12 قیمت مسکن کاهش یافته است؛ در منطقه 11 متوسط قیمت مسکن از 62.6 میلیون تومان به 59.3 میلیون تومان و در منطقه 12 نیز از 52.9 میلیون تومان به 52.5 میلیون تومان کاهش یافته است. در منطقه 22 نیز قیمت مسکن کاهش یافته است.

به گزارش تسنیم، تعداد معاملات مسکن در بهمن ماه نسبت به دیماه امسال 28.7 درصد افزایش یافته است. در دیماه 4465 فقره معاملات در سامانه املاک و مستغلات کشور ثبت شده بود که در بهمن به 5750 فقره افزایش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد جدید قیمت مسکن در گران ترین نقطه تهران
  • ثبت رکورد جدید قیمت مسکن در گران‌ترین نقطه تهران
  • ثبت رکورد متوسط قیمت مسکن ۱۷۰ میلیونی در منطقه یک
  • کاهش تورم نفطه به نقطه و سالانه مسکن در بهمن ماه
  • کاهش تورم نقطه به نقطه و سالانه مسکن در بهمن ماه
  • تورم نقطه به نقطه مسکن در بهمن ماه اعلام شد
  • نرخ تورم سالانه و نقطه به نقطه مسکن تهران کاهش یافت
  • شنیده شدن صدای انفجار در بندر ایلات
  • آکسفام: اسرائیل عامدانه از ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه جلوگیری می‌کند
  • بانک صادرات ایران ۱۳۰ درصد منابع قرض‌الحسنه را وام داد