Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر به خراسان شمالی، از راه‌آهن جوین-اسفراین بازدید کرد و گفت: به منظور آزادسازی اراضی موجود در دشت جوین به 10میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این موضوع همکاری مقامات استانی و محلی را می‌طلبد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، خیراله خادمی به منظور بازدید از پروژه‌های زیرساختی حمل‌ونقل خراسان شمالی به این استان سفر کرد و در خصوص راه‌آهن جوین-اسفراین-بجنورد گفت: این مسیر ریلی به طول 159 کیلومتر، از ایستگاه نقاب در راه‌آهن تهران-مشهد منشعب می‌شود و از جوین به اسفراین و در ادامه به شهر بجنورد می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این خط‌آهن به دو بخش تقسیم می‌شود که مسیر جوین-اسفراین به طول 57 کیلومتر هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی 65 درصد در بخش زیرسازی مراحل اجرایی کار را طی می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: سابگیرد 25 کیلومتر از محور نیز تکمیل‌شده و آماده روسازی است و حفاری 410 متر از تونل 600 متری موجود در راه‌آهن جوین-اسفراین نیز به اتمام رسیده است.

خادمی اتصال کارخانه‌‌های مهم در کشور به شبکه ریلی را یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی کشور و گسترش صادرات اعلام کرد و افزود:‌ تکمیل شدن این مسیر ریلی علاوه بر اتصال شهر اسفراین به شبکه ریلی، موجب اتصال کارخانه فولاد اسفراین به شبکه ریلی کشور نیز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی کمبود اعتبار را یکی از مشکلات این پروژه دانست و اظهار کرد: تاکنون 55 میلیارد تومان برای این خط ریلی هزینه شده و در صورت تخصیص 200 میلیارد تومان اعتبار، این پروژه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تاکید کرد: به منظور تملک اراضی مسیر به‌ویژه در دشت جوین به 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در این زمینه نیازمند همکاری مقامات استانی و محلی هستیم.

پیشرفت 88 درصدی قطعه اول راه اصلی قوچان- بام

معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر هم‌چنین از راه اصلی قوچان-بام بازدید کرد و گفت: این محور در سه قطعه طراحی‌شده است که قطعه اول به طول 25 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 88 درصدی مراحل اجرایی نهایی را طی می‌کند.

خادمی از بهره‌برداری 15 کیلومتر از این محور تا تیر ماه سال 98 خبر داد و گفت: با توجه به برودت هوا و عدم امکان اجرای آسفالت تا اردیبهشت‌ماه سال آینده، مقرر شد به محض مساعد شدن شرایط جوی عملیات آسفالت تکمیل و 15 کلومتر ابتدایی مسیر زیر عبور ترافیک قرار گیرد.

وی طول قطعات دو، سه و کنارگذر بام را 38 کیلومتر اعلام و اضافه کرد: در حال حاضر کنارگذر شهر بام به طول 4.5 کیلومتر در دست اجرا است و زیرسازی آن تکمیل‌شده و کل 38 کیلومتر نیز در مرحله عملیات خاکی با پیشرفت فیزیکی 12 درصد قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی این پروژه را بخشی از طرح راه اصلی قوچان- بیرم‌آباد- امیرآباد- نشیب- چکنه- فتح‌آباد- بام- اسفراین-سنخواست-جاجرم و میامی به طول 300 کیلومتر دانست و ادامه داد: 160 کیلومتر از این محور تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و در صورت تامین اعتبار موردنیاز و تکمیل باقیمانده مسیر، سفر از مناطق جنوبی استان خراسان شمالی به شمال، مرکز کشور و پایتخت حدود 100 کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه آهن جوین اسفراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵ کیلومتر فیبرنوری نوری در گلوگاه با اعتبار ۱۵ میلیارد اجرایی شد

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۱۵ کیلومتر فیبرنوری نوری در گلوگاه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد و جمعیت قابل توجهی از شهروندان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، امیر محمدزاده لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر شنبه در مراسم افتتاح فاز اول پروژه اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل برای منازل و کسب‌وکار‌ها (FTTx) در شهر گلوگاه گفت: تلاش برای دارا بودن همه کشور از اینترنت پرسرعت از دغدغه‌های جدی است.

محمدزاده لاجوردی با بیان اینکه نهضت ملی فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها، مهمترین پروژه زیرساختی ارتباطی کشور است، افزود: نهضت ملی فیبر نوری می‌تواند چهره ارتباطات ثابت و هم چهره ارتباطات را در کشور تغییر دهد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز تک‌تک ساختمان‌های کشور به دسترسی فیبرنوری یکی از تکالیف برنامه هفتم توسعه است و با اجرای کامل این پروژه تا دهه‌ها نیاز به زیرساخت ارتباطی جدید برطرف می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات از انجام این پروژه و فیبر نوری در گلوگاه، ابراز خرسندی کرد و گفت: ۱۵ کیلومتر فیبرنوری نوری در گلوگاه با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شد و جمعیت قابل توجهی از شهروندان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

مهدی داودی  فرماندار گلوگاه هم در سخنانی با تشکر از تلاش وزارت ارتباطات برای توسعه زیرساخت ارتباطی در شهر گلوگاه اظهار کرد: با افتتاح پوشش فیبرنوری در شهر گلوگاه، پایداری اینترنت تثبیت شد و ضریب اطمینان افزایش یافت.

وی افزود: از سال ۱۴۰۱ تاکنون ۵۷ میلیارد تومان اعتبار در بخش ارتباطات و توسعه آن ر شهر گلوگاه تخصیص داده شد که افتتاح و به بهره برداری رسید.

فرماندار گلوگاه گفت: این اعتبارات در روستا‌های بالادست و مرکزی همچون مصیب محله، نصرت آباد و..  اینترنت شهری اعتبار هزینه شده است.

دیگر خبرها

  • قهرمان جهان کوراش مدال خود را به زندانیان جرائم غیر عمد اسفراین اهدا کرد
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد
  • کشت بهاره در ۳۵۰ هکتار از اراضی دهکهنه روگر
  • کشت بهاره اراضی دهکهنه روگر
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی
  • آزادسازی اراضی ملی در سیاهکل
  • شبکه‌های اصلی پایاب خداآفرین شهریورماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • آزادسازی ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی در سیاهکل
  • تبریز-آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه
  • ۱۵ کیلومتر فیبرنوری نوری در گلوگاه با اعتبار ۱۵ میلیارد اجرایی شد