Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

برای تعویض کاتالیست به رانندگان تاکسی تهرانی تسهیلات ارائه می‌شود. مهدی ابراهیمی، معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: به‌دلیل افزایش قیمت‌ کاتالیست و کاهش قدرت خرید رانندگان تاکسی، سازمان تاکسیرانی برای تشویق رانندگان به تعویض داوطلبانه این قطعه تسهیلات درنظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، ابراهیمی در مورد سرانجام نصب و تعویض کاتالیست بر روی تاکسی‌های شهر تهران، گفت: هرساله در بودجه تاکسیرانی مبلغی را برای تعویض کاتالیست درنظر می‌گیرند؛ اما به‌دلیل پیمایش بالای تاکسی‌ها این کاتالیست‌ها حدود ۱۴ الی ۱۵ ماه بیشتر کارایی ندارد و این درحالی است که کاتالیست بر روی یک خودروی معمولی حدود سه سال کارایی لازم را دارد.

او بابیان این‌که سازمان تاکسیرانی توانسته است که تنها حدود ۷۰۰۰ کاتالیست تاکسی را عوض کند، گفت: عمر کاتالیست بر روی تاکسی‌ها محدود است و با پیمایش ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر میزان جذب آلایندگی آنها کاهش می‌یابد و به همین دلیل لازم است رانندگان تاکسی تشویق شوند تا خودشان کاتالیست خودرو را تغییر دهند.

ابراهیمی بابیان این‌که برای رانندگانی که خودشان کاتالیست تاکسی را تغییر دهند تسهیلات ویژه‌ای درنظر خواهیم گرفت، اظهارکرد: درحال تدوین بسته تشویقی هستیم و در آن آیتم‌هایی همچون رایگان بودن تمدید پروانه تاکسی، قرارگرفتن در اولویت سفر و ... وجود دارد.

معاون فنی سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران بابیان اینکه نصب کاتالیست در کاهش آلایندگی تاکسی‌ها نقش مؤثری دارد، گفت: در یک آزمایش خروجی گاز CO تاکسی قبل از نصب کاتالیست ۹۴ بود و بعد از نصب کاتالیست این خروجی به ۰.۴ رسید و نصب کاتالیست در کاهش آلایندگی بسیار مؤثر است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کاتالیست تسهیلات مهدی ابراهیمی تاکسی رانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تعویض ۶۰ یونیت پل‌های عابر مکانیزه در پایتخت خبر داد. - اخبار اجتماعی -

هادی حق‌بین؛ معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره نگهداشت پل‌های عابر مکانیزه اظهار کرد: این بخش از اواخر سال گذشته به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران واگذار شده است و برهمین اساس جلساتی را با معاونت خدمات شهری شهرداری برای انتقال موارد از این معاونت داشته‌ایم.

وی با اشاره به تعویض نخستین یونیت در پل عابر مکانیزه در(تقاطع جلال آل احمد ـ چمران ایستگاه مدرس) تصریح کرد: این کار درحال انجام است و ان‌شاءالله ظرف دو هفته آینده نصب خواهد شد و حتما استانداردها گرفته خواهد شد و سپس بهره‌برداری انجام خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه تعویض 60 یونیت پل‌های عابر مکانیزه در دستور کار این معاونت قرار گرفته است، گفت: با توجه به توافق صورت گرفته اینکار انجام خواهد شد و ان‌شاءالله به تدریج این یونیت‌ها عوض خواهند شد.

نوسازی 110 پل عابر پیاده مکانیزه در سطح شهر تهران در سال 1402

حق بین تصریح کرد: از 60 یونیت اشاره شده ، 40 یونیت ساخته شده و بقیه ظرف یک ماه و نیم آینده ساخته خواهند شد اما نصب آنها ملاحظاتی دارد که باید انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به پیگیری‌های لازم برای انتقال حقوقی مسئولیت حفظ و نگهداشت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت از سازمان زیباسازی شهر تهران به سازمان عمرانی مناطق شهر تهران، بر اهمیت نظارت مستمر و بازدیدهای میدانی از نحوه عملکرد پل‌های مکانیزه تاکید کرد.

معاون شهردار تهران، کارکرد بدون اختلال 449 یونیت پل‌های مکانیزه عابر پیاده پایتخت را بسیار با اهمیت دانست و تاکید کرد: در ازای چالش عملکردی هر یک از پل‌ها باید به سرعت، علت اختلال عملکرد شناسایی و اقدام لازم برای رفع آن انجام شود.

وی با اشاره به استفاده روزمره و مستمر مردم از این زیرساخت‌های شهری، خدمت‌رسانی مطلوب در بخش پل‌های مکانیزه به شهروندان را امری ضروری خواند و بر تامین مالی به موقع پیمانکاران برای رفع ایرادات و پیگیری‌ تعهدات پیمانکاران در حوزه نگهداشت پل‌های مکانیزه تاکید کرد.

حق بین، رسیدگی به وضعیت کنونی پل‌های عابر تهران را از اولویت‌های رفع و رجوع مسائل شهر برشمرد.حق‌بین تغییر متمایز و ملموس وضعیت پل‌های مکانیزه بر اساس آسیب‌شناسی‌های دقیق به کمک بازوهای فنی و عمرانی مناطق 22 گانه را از دیگر وظایف سازمان عمرانی مناطق شهر تهران مناطق برشمرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دریافت وجه نقد از سوی رانندگان ناوگان اتوبوس‌رانی ارومیه ممنوع است
  • نکات نگهداری از گیربکس دستی خودرو
  • پیگیری مشکلات تاکسی رانی و وضعیت کرایه تاکسی در مهدیشهر
  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • افزایش حداکثر ۴۵ درصدی نرخ تاکسی در تهران/ شهروندان آنلاین پرداخت کنند
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • رانندگان قبل از مصوبه ستاد تنظیم بازار حق افزایش کرایه را ندارند
  • ​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها
  • رانندگان اسنپ و تپسی، زیر بار کمیسیون