Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا شیرانی رئیس اولین سمپوزیوم زیبایی صورت در آستانه برگزاری اولین سمپوزیوم زیبایی صورت، گفت: موضوع گرایش به زیبایی صورت، باید از چند جنبه مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس اولین سمپوزیوم زیبایی صورت، با تاکید بر توجه به مسائل علمی در انجام کارهای زیبایی صورت، ادامه داد: برخی ناهنجاری های مادرزادی باعث می شود این افراد برای برگشت به اجتماع، عمل زیبایی صورت انجام دهند، همچنین، برخی افراد که در اثر سانحه و تصادف دچار بدفرمی صورت می شوند نیز به عمل زیبایی صورت نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جراح دهان و فک و صورت، ادامه داد: برگزاری این قبیل سمپوزیوم ها باعث کسب تجربه و انتقال دانش برای انجام کارهای زیبایی صورت با عوارض کمتر می شود.

شیرانی به ابعاد فرهنگی گرایش به زیبایی صورت اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد در این زمینه باید جامعه شناسان، روان شناسان و روانپزشکان، کار کنند تا آگاهی مردم در زمینه این قبیل رفتارها در جامعه افزایش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به موضوع تبلیغات اغراق آمیز در زمینه زیبایی صورت اشاره کرد و گفت: بعضی از این تبلیغات برای فروش محصول است و پاسخ به زیبایی صورت آنقدر که انتظار می رود، رخ نمی دهد. همچنین، چشم و هم چشمی در خانواده و اجتماع، یکی دیگر از دلایل گرایش به زیبایی صورت است.

شیرانی تاکید کرد: برخی افراد که اعتماد به نفس ندارند، می خواهند با انجام زیبایی بر روی صورت، به دنبال موقعیت بهتری در جامعه و اجتماع باشند که می بایست این مسائل، روان شناسی و کارشناسی شود.

رئیس اولین سمپوزیوم زیبایی صورت، در ارتباط با اهمیت کار زیبایی صورت برای افراد متقاضی در جامعه، گفت: اولویت نخست برای افرادی است که صورت صدمه دیده و آسیب دیده دارند که تقاضای این افراد برای جراح قابل پذیرش است. البته این افراد هم می بایست قبل از هر اقدامی، مشاوره با روان شناس و روانپزشک داشته باشند.

شیرانی ادامه داد: سایر افراد نیز قبل از هر اقدامی، می بایست با روان شناس یا روانپزشک، مشاوره داشته باشند. زیرا، ممکن است آنقدر که دلشان می خواهد، از انجام کار زیبایی بر روی صورت اقناع نشوند و در نتیجه دوباره نیاز به جراحی پیدا کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، به متقاضیان زیبایی صورت توصیه کرد مراقب تبلیغات اغراق آمیز باشند.

وی افزود: به نظر می رسد که این نوع تبلیغات باید کنترل شده باشد و عوارض و مزایای هر محصول زیبایی صورت، به طور شفاف برای مردم اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/

علل گرایش به جراحی‌های زیبایی صورت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار‌های ساده، اما مهم آتش‌نشانی برای سفر‌های نوروزی/ مراقب گازگرفتگی باشید

سید جلال ملکی درباره نکاتی که باید در ایام نوروز مورد توجه قرار گیرند؛ گفت: در تعطیلات نوروز، بیشتر هموطنان ما به سفر می‌روند تا خستگی کل سال را از تن به در کنند، اما چند نکته درباره سفر رفتن وجود دارد که همه باید به آنها توجه کنند.

وی با اشاره به اقداماتی که باید قبل از شروع سفر به آن توجه کرد؛ افزود: قبل از شروع سفر، فلکه اصلی آب و گاز را ببندید. همچنین از خاموش بودن کنتور برق اطمینان حاصل کنید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره اینکه برق در قسمتی از خانه باید روشن بماند؛ ادامه داد: به عنوان مثال یخچال باید در برق بمانند، زیرا مواد خوراکی داخل آن در صورت خاموشی، فاسد می‌شوند. به همین جهت می‌توان فیوز برق قسمت آشپزخانه را روشن گذاشت و بقیه قسمت‌ها را خاموش کرد.

ملکی با اشاره به قفل در منزل نیز گفت: اگر در چند روز گذشته، کلید خانه شما گم شده است؛ قبل از سفر حتما قفل واحد را عوض کنید تا با خیال راحت به سفر بروید. همچنین در‌های کرکره‌ای و حفاظ‌ها را نیز قفل کنید.

وی با تاکید بر اینکه خانواده و بستگان باید از اطلاعات سفر شما مطلع باشند؛ افزود: به خانواده یا بستگان خود، درباره زمان شروع و پایان سفرتان اطلاع دهید. همچنین باید مقصد سفر برای بستگان شما معلوم و مشخص باشد تا در صورت نیاز از این اطلاعات استفاده کنند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: اگر کسی در خانه می‌ماند و همراه شما به سفر نمی‌رود، به یکی از بستگان مطمئن خود اطلاع دهید تا بتواند در زمان‌های مختلف به او سر بزند؛ مخصوصا اگر این فرد نیازمند رسیدگی است. همچنین این فرد باید کلید داشته باشد تا بتواند در مواقع اضطراری از آن استفاده کند.

ملکی درباره سلامت خودرو در طول سفر گفت: اگر با خودرو شخصی به سفر می‌روید، قبل از شروع حرکت، از سلامت آن مطمئن شوید. همچنین برخی لوازم مورد نیاز مانند زنجیرچرخ را در شهر‌های برفی حتما همراه خود داشته باشید.

وی افزود: در برخی مواقع مشاهده می‌شود که کودکان و حتی گاهی بزرگسالان سر و دستان خود را از پنجره‌ها یا کروکی سقف خودرو بیرون می‌آورند که این کار بسیار خطرناک است؛ بنابراین باید از این رفتار جلوگیری شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: اگر هنگام سفر قصد استراحت کردن در مسیر را دارید؛ حتما در محل‌های امن و شناخته شده مستقر شوید. همچنین به محل‌هایی که پوشش گیاهی بسیاری دارند یا زمین‌های کشاورزی، وارد نشوید، زیرا ممکن است سیم برق با حیوان خطرناکی آن اطراف باشد و به شما و خانواده تان آسیب بزند.

ملکی با اشاره به اقامت در کمپ‌ها گفت: در برخی مواقع شاهد هستیم که در ایام نوروز، به یک باره هوا سرد می‌شود و حتی بارندگی رخ می‌دهد. متاسفانه عده‌ای سریعا از گاز پیک‌نیکی برای گرم کردن چادر‌های مسافرتی خود استفاده می‌کنند که این کار بسیار خطرناک است و سالانه تعدادی از هموطنان ما به همین شکل جان خود را بر اثر گازگرفتگی یا آتش سوزی از دست می‌دهند. همچنین عده‌ای در خودرو گاز پیک‌نیکی را روشن می‌کنند که این مسئله نیز بسیار خطرناک است. این موضوع در خودرو‌های سنگین بیشتر مشاهده می‌شود.

وی افزود:از قرار گرفتن در لب جاده ها، رودخانه ها، دره ها، زیر دکل‌های برق و ... پرهیز کنید.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • یک حقوقدان بین الملل: مراقب سوءبرداشت از اظهارات ترامپ در مورد غزه باشید!
  • مراقب کلاهبرداران اسکیمری باشید
  • مراقب «وای‌فای رایگان» باشید
  • هشدار‌های ساده، اما مهم آتش‌نشانی برای سفر‌های نوروزی/ مراقب گازگرفتگی باشید
  • مراقب وزش باد شدید در اول فروردین باشید
  • اختلالات روانی؛ واقعیت پنهان جراحی‌های زیبایی افراطی
  • مراقب این پیامک‌های جعلی سود سهام عدالت باشید + فیلم
  • مراقب پیامک‌های سود سهام عدالت باشید
  • مراقب پیامک‌های سود سهام عدالت باشید؛ به هیچ پیامکی پاسخ ندهید
  • مراقب پیامک‌های سود سهام عدالت باشید/ به هیچ پیامکی پاسخ ندهید