Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی اکبر ایزدی، معاون بیمه بانک کشاورزی استان های خراسان افزود: پارسال نوعی از بیمه کشاورزی به نام بیمه شاخص عملکردی برای کشاورزان ارائه شد ضرایبی که در تعرفه این بیمه در شهرستان کلات محاسبه شده بود،  معادل 60 درصد است.

وی گفت: تعرفه محاسبه شده در این نوع بیمه  از میزان واقعی فاصله داشت و این باعث شد از این بیمه  استقبال کمی شود و از سویی دیگر شهرستان کلات پارسال دچار خشکسالی شد و کشاورزان نیز به دلیل بیمه نکردن محصول، ضرر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزدی افزود: امسال این مشکلات در این نوع بیمه حل شده است و پیش بینی می شود که کشاورزان از بیمه کشاورزی محصول استقبال کنند.

معاون بیمه بانک کشاورزی استان های خراسان گفت: تعرفه بیمه محصولات بهاری به خصوص برنج در اسفند ماه اعلام خواهد شد و با پیگیریهای مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کلات به دنبال این هستیم که بتوانیم یارانه بیمه برنج را در شهرستان کلات دوباره تخصیص دهیم.

در سال زراعی گذشته از 17 هزار هکتار اراضی کشاورزی فقط 1350هکتار تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

انتهای پیام//م.م

بی میلی روستاییان به بیمه کشاورزی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی بیمه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی وکاهش دما مهمترین عامل سرمازدگی محصولات کشاورزی
  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جدید
  • کلات مند اثری حیرت‌انگیز در دل کوه‌های دشتی مقصد گردشگران استان بوشهر
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • مهمترین کانون برای جهش تولید روستاها هستند
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • تحویل خودروهای مشتریان زامیاد در ایام عید نوروز/ تسهیلات ویژه برای تحویل حضوری محصولات زامیاد
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی