Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

پارلمان اروپا در نشست امروز خود قطعنامه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن این نهاد باردیگر خواستار توقف صادرات تسلیحات به عربستان سعودی شده است.

در رأی گیری امروز پارلمان اروپا در این باره از کشورهای اروپائی خواسته شده است تا به بهترین شکل ممکن به قوانین اروپا در زمینه صادرت تسلیحات مصوب سال ۲۰۰۸ میلادی پایبند باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این قطعانه باز هم از کشورهای اروپائی خواسته شده است تا به دلیل مشارکت عربستان در جنگ علیه مردم یمن از ارسال سلاح به ریاض خودداری کنند.

این درحالیست که قطعنامه امروز دارای قدرت کافی برای تحریم دولت های اروپائی ناقض قوانین مربوطه نیست.

در همین رابطه، سوم ابان ماه سال جاری نیز پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای ضمن محکوم کردن قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی، خواستار تحریم تسلیحاتی گسترده علیه ریاض شد.

البته این قطعنامه غیرالزام‌آور بوده و معلوم نیست آیا از سوی کشورهای اروپایی به عنوان اهرم فشاری برای رها کردن قراردادهای تسلیحاتی کلان با عربستان سعودی محسوب می‌شود یا خیر.

قطعنامه پارلمان اروپا به فاصله چند روز بعد از آن صادر می‌شود که آلمان به عنوان نخستین کشور غربی برای تعلیق فروش سلاح به عربستان پیش‌قدم شده بود.

این در حالی است که بعد از آمریکا، انگلیس و فرانسه اصلی‌ترین تامین‌کنندگان تسلیحات عربستان سعودی هستند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: عربستان سعودی عربستان جنگ یمن دولت قتل کشورهای اروپایی آلمان انگلیس فرانسه دولت عربستان عربستان سعودی قتل کشورهای اروپایی پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

النصر عربستان سرمربی جدیدش را انتخاب کرد

النصر در فصل جاری با آنکه بازیکنان بزرگ زیادی در ترکیب خود دارد، اما نتایج ناامیدکننده‌ای را کسب کرده است. عملکرد خیره‌کننده الهلال در فصل جاری باعث ناکامی قدرت‌های بزرگ فوتبال عربستان از جمله النصر شده است.

به نظر می‌رسد النصر در فصل جاری هیچ جامی را به دست نخواهد آورد و این الهلال خواهد بود که همه جام‌ها را درو خواهد کرد.

روزنامه سعودی‌اسپورت عربستان اعلام کرد که سران باشگاه النصر علاقه‌ای برای ادامه همکاری با لوئیس کاسترو ندارند و این سرمربی پرتغالی آخرین روز‌های حضورش را در این تیم پشت سرمی گذارد. سعودی اسپورت در ادامه گزارش خود نوشت که کونسیسائو گزینه مورد علاقه سران باشگاه النصر برای جایگزینی کاسترو است و تقریبا همه در باشگاه النصر با این انتخاب موافق‌اند.

کونسیسائو روز‌های درخشانی را با پورتو تجربه کرد و مورد توجه چند تیم بزرگ قرار گرفته است. باید دید که در نهایت او در پورتو می‌ماند یا راهی تیم دیگری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • شوک به سعودی‌ها؛ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • النصر عربستان سرمربی جدیدش را انتخاب کرد
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط
  • ده‌ها هزار معترض در لندن خواستار توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی شدند + فیلم
  • شوک رونالدو به فوتبال عربستان