Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رویداد۲۴ رویترز به نقل از دو مقام عراقی خبر داد این کشور با ایران برای مبادله اقلام غذایی عراقی در برابر تامین گاز و نیرو موافقت کرده است.

 منابع آگاه به رویترز گفتند: بغداد اکنون درصدد کسب موافقت آمریکا برای واردات گاز ایران است که در نیروگاه‌های این کشور استفاده می‌شود و به زمان بیشتری برای یافتن منبع جایگزین نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از این منابع آگاه گفت: مهلت ۴۵ روزه آمریکا به عراق برای توقف واردات گاز ایران به هیچ وجه برای عراق کافی نیست تا یک منبع جایگزین پیدا کند.

وی در ادامه افزود: توقف واردات گاز ایران پس از مهلت تعیین شده، یک بحران نیروی واقعی ایجاد خواهد کرد. ما به زمان بیشتری نیاز داریم و آمریکا کاملا واقف است که ما تا چه حد به گاز ایران نیاز داریم.

با آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران، واشنگتن به عراق برای واردات گاز و برق و همچنین اقلام غذایی معافیت داد. اما آمریکا اعلام کرد این معافیت تنها به مدت ۴۵ روز است.

عراق برای تامین خوراک نیروگاه‌های خود به شدت به گاز ایران متکی است.

منبع آگاه دیگر گفت: عراق یک درخواست به آمریکا ارسال کرده تا به این کشور اجازه دهد پس از مهلت ۴۵ روزه، همچنان به وارداتش از ایران ادامه دهد و در قبال گاز ایران، عراق آماده است کالا‌های غذایی و بشردوستانه به ایران صادر کند و ایران با این پیشنهاد موافقت کرده است.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 عراق آمریکا واشنگتن گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا امروز (شنبه) در انجمن سدونا موسسه مک‌کین در آریزونا مدعی شد که حماس «مانع بین مردم غزه و آتش‌بس است».

به گزارش فارس، در شرایطی که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز هیأتی را برای مذاکره درباره آتش‌بس غزه به قاهره اعزام می‌کند و تأکید کرده که با «روحیه مثبت» به سوی مذاکرات پیش می‌رود، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است «ما منتظریم تا ببینیم آیا در عمل می‌توانند پاسخ مثبتی به آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها بدهند یا خیر».

اصلی‌ترین اختلاف میان اسرائیل و حماس در حال حاضر بر سر اتمام جنگ به عنوان بخشی از توافق تبادل اسرا/ آتش‌بس است.

حماس پیش از این تصریح کرده با هیچ توافقی که به آتش‌بس دائمی و خروج نیروهای اسرائیل از غزه منجر نشود موافقت نخواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل هم روز چهارشنبه گفت با هیچ توافقی که بر اتمام جنگ اصرار داشته باشد موافقت نخواهد کرد.

آمریکا در ۷ ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد همسو با اسرائیل اصلی‌ترین مانع در برابر برقراری آتش‌بس دائمی در غزه بوده است.

دولت جو بایدن تا کنون سه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد که خواستار آتش‌بس دائمی در غزه بوده را وتو کرده است. واشنگتن تنها از آتش‌بس موقت حمایت می‌کند.

بلینکن همچنین در خصوص برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح گفت «موضع ما ثابت است و قبل از آن‌که اسرائیل تصمیمی برای ورود به رفح بگیرد، باید طرح شفافی برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود و به دوستان خود برای حفاظت از غیرنظامیان و ارائه کمک به آن‌ها فشار می‌آوریم».

وزیر خارجه آمریکا با تأکید بر حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی گفت «با حفظ امنیت اسرائیل، تشکیل کشور فلسطین امکانپذیر است».

اسرائیل، آزادی اسرا از غزه و نابودی حماس را به عنوان اهداف جنگی خود در غزه تعیین کرده است. با وجود این، تحقق هر دوی این هدف‌ها به بن‌بست برخورد کرده‌اند.

مصر، قطر و آمریکا در حال میانجی‌گری برای حصول توافقی برای تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس میان حماس و اسرائیل هستند.

در توافق قبلی میان حماس و رژیم اسرائیل برای آزادی اسرا که در ماه نوامبر انجام شد ۸۱ اسرائیلی و ۲۴ شهروند کشورهای خارجی در ازای ۲۴۰ فلسطینی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • دریافت قند برای بدن امری حیاتی است
  • این غذا‌ها انرژی‌تان را بیشتر می‌کند
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • مهار ایران توسط چین؛ چالش‌هایی برای اهرم فشار آمریکا
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • بلینکن: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم