Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز گیلان رئیس مجمع نمایندگان گیلان در جلسه این مجمع با مدیران ارشد اقتصادی استان گفت: مجمع نمایندگان در تلاش است تا گرفتاری های مالیاتی صادرکنندگان را رفع کند.
آقای داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ما فرار مالیاتی گسترده ای وجود دارد که مجلس در تلاش است راه های موجود برای فرار مالیاتی را ببندد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: فعالان حوزه اقتصادی گیلان می توانند پیشنهادهای خود را در خصوص رونق بخشیدن به اقتصاد استان به مجمع نمایندگان ابلاغ کنند تا در کمسیون های مربوطه در مجلس مطرح شود.
در جلسه مجمع نمایندگان گیلان با مدیران ارشد اقتصادی این استان، فعالان اقتصادی برخی موانع و مشکلات خود را مطرح کرده و پیشنهادیی را ارائه دادند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فرار مالیاتی مجلس مجمع نمایندگان اقتصاد گیلان صادرکنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان مالیات خودرو اعلام شد

بر اساس احکام مالیاتی بودجه سال ۱۴۰۳، خودروهای بالای ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد می‌شوند.

به گزارش مشرق، بر اساس بند پ تبصره ۶ احکام مالیاتی قانون بودجه سال ۱۴۰۳، انواع خودروی سواری و وانت دو اتاق (کابین) دارای شماره انتظامی شخصی در اختیار مالکان اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی که قیمت روز خودروی آنها بیش از سی و پنج میلیارد (۳۵/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰) ریال است نسبت به مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات سالانه خودرو به نرخ یک درصد (۱) می‌شوند.

مأخذ محاسبه مالیات خودرو موضوع این بند قیمت روز خودرو بر مبنای ماده (۳۰) قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط سازمان امور مالیاتی کشور تعیین می‌شود. سازمان مزبور مکلف است مراتب را به نحو مقتضی بر اساس اطلاعات دریافتی از پلیس راهور به اطلاع اشخاص مشمول برساند.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی مکلفند مالیات سالانه مربوط به خودروهای تحت تملک خود و فرزندان کمتر از هجده سال و محجور تحت تکفل را حداکثر تا پایان بهمن سال ۱۴۰۳ پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت مشمول حکم ماده (۱۹۰) قانون مالیات‌های مستقیم هستند.

ثبت نقل و انتقال خودروهایی که به موجب این بند برای آنها مالیات وضع شده است قبل از پرداخت بدهی مالیاتی مورد انتقال، شامل مالیات بر دارایی نقل و انتقال قطعی و اجاره ممنوع است؛ متخلفان از حکم این بند در پرداخت مالیات متعلقه مسؤولیت تضامنی دارند.

پلیس راهور فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف است فهرست مالکان و خودروهای مشمول را مطابق با درخواست سازمان امور مالیاتی کشور حداکثر تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و امکان دسترسی برخط جهت استعلام موردی را برای این سازمان فراهم کند.

مالیات تعیین شده در اجرای این بند قطعی است و اعتراض اشخاص در اجرای تبصره (۱) ماده (۲۱۶) قانون مالیات‌های مستقیم قابل رسیدگی خواهد بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • چرا اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالف است؟
  • پیام قدردانی مجمع نمایندگان گیلان از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»
  • پرداخت مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود
  • تلاش برای رساندن کمک‌های جدید به دست صهیونیست‌ها در کنگره
  • ضرورت تلاش نهاد‌های حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • میزان مالیات خودرو اعلام شد
  • ضرورت تلاش نهادهای حاکمیتی برای ارتقای حکمرانی در حوزه ریال
  • حمله عجیب دولت به نمایندگان مجلس بعد از انتقادات به قیمت دلار و سکه
  • ‌هوشمندسازی مالیات‌ستانی و تمرکز ممیزان مالیاتی بر اخذ مالیات از دانه‌درشت‌ها با اجرای سامانه مودیان
  • فعالان اقتصادی پیشگامان ورود به عصر جدید علم و فناوری