Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت برج و باروی ارگ نادری شیروان عظیم ترین و مهم ترین محوطه باستانی شمال شرق ایران اختصاص یافت.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی این سازمان، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: با توجه به قرار گیری تپه نادری در بافت مسکونی شهر شیروان، این میزان اعتبار از محل ستاد بازآفرینی شهری و در راستای صیانت و حفاظت از بافت های تاریخی و با ارزش اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به انجام 2 فصل کاوش باستان شناسان در این منطقه تاریخی افزود: با اعتبار اختصاص یافته پس از انجام مطالعات
لازم قسمت هایی که مستندات و شواهد کافی وجود دارد، مرمت اثر تکمیل می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار داشت: محوطه های تاریخی گنجینه ای گرانبها از تاریخ و فرهنگ جامعه را در خود جای داده اند و مقاصد مهمی در جذب گردشگر محسوب می شوند به همین منظور در کنار حفظ این آثار به دنبال معرفی و شناساندن آن نیز هستیم.
یزدان پناه با بیان اینکه ابنیه و آثار تاریخی بیانگر هویت و شناسنامه فرهنگی جوامع به شمار می رود گفت: خراسان شمالی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و داشتن عناصر مهم جذب گردشگر از جمله چشم انداز و مناظر طبیعی، آثار باستانی، تنوع اقلیمی، آداب و رسوم، سنن اجتماعی و تنوع اقوام، زمینه های مناسبی برای توسعه فعالیت های گردشگری دارد.
تپه نادری از مهم ترین استقرارهای باستانی حوضه آبریز اترک است که از میانه هزاره چهارم پیش از میلاد زندگی در آن آغاز شده و تا دوره اسلامی زندگی در آن جریان داشته است.
این اثر تاریخی با شماره 703 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است و طی دوره قاجار، حکمرانان محلی شیروان بر فراز این تپه باستانی قلعه‌ای ساخته و در گردا گرد آن بارویی ایجاد کرده بودند که منطقه مسکونی را محصور کرده بود.
به گزارش ایرنا کاوش های باستان شناسی فصل اول برای مشخص کردن دوره تاریخی بود که عملیات آن در آبان ماه سال 95 به مدت 40روز انجام شد.
با توجه به قرار گرفتن این اثر تاریخی در جاده آسیایی موجب جذب و رونق گردشگر می شود که در بازآفرینی شهری نیز مورد تایید قرار گرفته است.
این اثر باستانی مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد است و از اولین محوطه های مسکونی حاشیه رودخانه اترک محسوب می شود.
تاکنون 55 اثر تاریخی در شهرستان 157 هزار نفری شیروان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
3007/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ميراث ارگ نادري خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید

امتداد - اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه براساس قانون بودجه سال 1403 به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، این بانک در بخشنامه شماره ۰۳٫۷۳۲ مورخ ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ موارد زیر را ابلاغ کرد:


براساس تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی و با توجه به جزء(۶) بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مبنی بر”مبلغ یک میلیون میلیاردریال تسهیلات قرض‌الحسنه مطابق اجزای (۳) و (۴) بند (ب) این تبصره اختصاص می یابد.”و حسب جزء (۳) و (۴) بند (ب) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مقرر شده است:

۳‏- معادل چهار صد هزار میلیارد (۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال از تسهیلات موضوع جزء (۶) بند «الف» این تبصره به طور مساوی در اختیار هیأت امنای حسابهای استانی پیشرفت و عدالت قرار خواهد گرفت.

۴‏- با هدف حمایت از اشتغال در چهار چوب مصوبات هیأت امنای حساب پیشرفت و عدالت، معادل شش صد هزار میلیارد (۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تسهیلات جزء (۶) بند «الف» این تبصره بر اساس قوانین مربوط به شرح ذیل اختصاص می یابد:

•    کمیته امداد امام خمینی (ره) معادل سیصد صد هزار میلیارد (۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    سازمان بهزیستی کشور معادل یک صد و بیست هزار میلیارد (۱۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    بنیاد شهید و امور ایثارگران معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان امام (ره) معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    صندوق نوآوری و شکوفایی معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    سازمان بسیج سازندگی معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    بنیاد علوی معادل بیست و چهار هزار میلیارد (۲۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (بخش دولتی و بخش غیر دولتی وابسته) و دانشگاه فنی و حرفه ای و هنرستان های فنی و حرفه ای برای تجهیز کارگاههای خود مبلغ هجده هزار میلیارد (۱۸٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛

با عنایت به مراتب فوق، خواهشمند است دستور فرمایند ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذی‌ربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به این بانک ارسال شود.‏

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل خط دوم راه آهن زنجان به قزوین
  • استقبال ازجشنواره نوروزی در حاشیه تپه باستانی کُنارصندل جیرفت
  • مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • از شهر باستانی کرمانشاه دیدن کنید
  • مسجد میرزا آقاجانی اسدآباد بنایی به قدمت تاریخ