Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@14:27:14 GMT

فشن‌شو گربه‌ها در تهران / پلیس: مجوز ندادیم

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۵۸۸۷

فشن‌شو گربه‌ها در تهران / پلیس: مجوز ندادیم

فشن شو گربه‌ها در پایتخت در حالی قرار است برگزار شود که پلیس اماکن ادعای مسئولان برگزاری این مراسم را مبنی بر داشتن مجوز رد و عنوان کرده که از برگزاری چنین مراسمی ممانعت می‌شود.

در حال چک کردن پیام‌هام تلفن همراهم هستم که یک آگهی توجهم را جلب می‌کند.

اسکرین شات از یک آگهی تبلیغاتی است که در خصوص اولین دوره تخصصی گربه در ایران و برگزاری مراسم CAT SHOW (فشن‌شو گربه‌ها) توضیحاتی را ارائه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت نام بیش از 2 میلیون گربه شناسنامه دار در CAF

بر اساس اطلاعات موجود تاکنون بیش از 2 میلیون گربه شناسنامه دار در این اتحادیه بین‌المللی که با عنوان CAF شناخته می‌شود ثبت‌نام کرده‌اند و این اتحادیه بیش از 600 عضو باشگاهی دارد.

اولین شو بین‌المللی در سال 1994 در آتلانتا برگزار شده و بزرگ‌ترین نمونه آن در آمریکا است و ایالت‌هایی همچون تگزاس، جورجیا، هوستون و آتلانتا با 4 دوره میزبانی، رکورددار این مراسم بوده‌اند.

بُرد گربه‌های ایرانی در 15 دوره CAT SHOW

طبق اطلاعاتی که در فضای مجازی است 23 فشن شو گربه برگزار شده که در 15 دوره، پرشین کت یا همان گربه‌های ایرانی برنده‌ بوده‌اند، آخرین مراسم هم در اکتبر 2018 در ایالت اوهایو برگزار شده بود.

کنجکاوی‌ام بیشتر می‌شود، برای همین با یکی از شماره‌هایی که اعلام شده تماس می‌گیرم تا از جزئیات این همایش و نحوه برگزاری فشن شو گربه‌ها در ایران اطلاعاتی را به دست بیاورم.

هزینه 500 هزار تومانی برای شرکت در اولین دوره تخصصی گربه در ایران

بعد از چند بوق کوتاه آقای جوانی تلفن را جواب می‌دهد و در پاسخ به سوال من در مورد نحوه برگزاری این همایش می‌گوید: هزینه شرکت در کلاس‌ها 500 هزار تومان است، مدرسان از سازمان جهانی گربه (WCF) ایران آمده‌اند و رئیس کمیته داوران هم که از مقامات بالای (WCF) است در این همایش حضور دارد.

از من سوال می‌کند که پرورش دهنده هستم یا برای گربه خانگی‌ام متقاضی شرکت در این دوره‌ها شده‌ام که من هم در پاسخ عنوان می‌کنم که یک گربه پرشین دارم و می‌خواهم اطلاعات بیشتری در مورد نحوه نگهداری گربه داشته باشم.

آقای جوان با هیجان خاصی می‌گوید: در این کارگاه‌های آموزشی که سوپروایزر آن از کشور ترکیه به ایران آمده شما با آناتومی، پرورش، ژنتیک، اصلاح نژاد، نحوه نگهداری صحیح گربه و بیماری‌ها آشنا می‌شوید و در پایان همایش هم گواهینامه شرکت در این کلاس‌ها با امضای مسئول (WCF) به شما اعطا خواهد شد.

تعویق برگزاری فشن شو گربه‌ها به دلیل تقارن با ماه محرم و صفر

وی در خصوص زمان و مکان برگزاری همایش می‌گوید: این برنامه از ساعت 9 صبح تا 6 بعدازظهر همراه با پذیرایی ناهار برگزار می‌شود، ما نمایشگاه شهرآفتاب را برای محل برگزاری این دوره‌ها در نظر گرفته بودیم که به دلیل برخی مشکلات، سالنی در احمدآباد مستوفی را انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: این دوره‌ها با حمایت سازمان جهانی گربه برگزار می‌شود، کارهای داخلی با هماهنگی مرکز اصلاح نژاد و دام کشور انجام و مجوزهای لازم از نظام دامپزشکی اخذ شده است.

این آقای جوان در مورد نحوه برگزاری فشن شو گربه‌ها (CAT SHOW) هم گفت:به دلیل همزمانی با ماه محرم و صفر و برخی مخالفت ها برگزاری این فشن شو فعلاً به تعویق افتاده اما در آینده برگزار می‌شود تا حداقل مردم یک دلخوشی و اوقات فراغتی داشته باشند.

حضور هر گربه در CAT SHOW با 100 هزار تومان

در خصوص شرایط حضور گربه‌ام در (CAT SHOW) سوال می‌کنم که در پاسخ می‌گوید: هزینه حضور برای هر گربه 100 هزار تومان است و هر نفر با هر تعداد گربه‌ای که خواست می‌تواند در این مراسم شرکت کند.

وی افزود: این فشن شو یک ایونت جهانی است که البته به دلیل تعویق مراسم ما از حضور اساتید و داوران کشور آلمان محروم می‌شویم اما بررسی‌ها کاملاً تخصصی و بر اساس استانداردهای جهانی صورت می‌گیرد.

دریافت 100 صفحه مجوز برای برگزاری فشن شو گربه‌ها در ایران

وی با بیان اینکه برای برگزاری این (CAT SHOW) دارای 100 صفحه مجوز هستیم، گفت: مجوزهای ما از وزارت صنعت، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجلس شورای اسلامی،‌ شهرداری، اماکن، سازمان نمایشگاه‌های ایران و سایر نهادهای ذیربط است، خیلی‌ها تلاش داشتند جلوی این کار را بگیرند اما با دیدن مجوزهای ما قانع شدند.

در خصوص گواهینامه‌های اعطایی و میزان اعتبار آن سوال می‌کنم که در پاسخ می‌گوید: این سرتیفیکیت‌ها خیلی عالی و معتبر است، من برای یک گواهینامه با سطح خیلی پایین تر از این در یک کشور دیگر 15 میلیون تومان هزینه کردم، جای خالی کم داریم و اگر مایل به شرکت هستید هرچه سریع‌تر ثبت‌نام کنید.

وی افزود: حتی خود بچه‌های مرکز اصلاح نژاد و جهاد کشاورزی‌ هم به دنبال حضور در این مراسم بودند تا بتوانند این مدرک بین‌المللی را دریافت کنند.

وی تأکید کرد: ما برای درآمدزایی این کار را نمی‌کنیم، این ایونت جهانی آبروی ایران است و باید خیلی خوب و پربار برگزار شود!

پلیس اماکن: هیچ مجوزی برای برگزاری «فشن شو گربه‌ها» نداده‌ایم

فارس برای پیگیری ادعای مجوزهای صادره از یک مقام مسئول در پلیس اماکن موضوع را جویا شد و پلیس اماکن اعلام کرد که اصلاً مراجعه‌ای در این خصوص به پلیس اماکن نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: هنگامی که از طریق دوستان از برگزاری این مراسم در مجموعه شهرآفتاب مطلع شدیم، با شهرداری تهران که متولی این مکان است هماهنگی صورت گرفت و از برگزاری چنین مراسمی ممانعت به عمل آمد./ فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد/ چرا باز هم مصلی محل برگزاری شد؟

جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با مدیران سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی رمضانی، قائم مقام و سخنگو؛ سعید مجیدی، مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی و حسین تیموری؛ مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ علیرضا نادعلی شهرستانکی، عضو و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و همچنین نمایندگان نمایندگان دستگاه‌های مختلف مشارکت کننده در برگزاری نمایشگاه کتاب برگزار شد. 

پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود

در این جلسه علی رمضانی از دستگاه‌هایی که در برگزاری سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌های دیگری که دل در گرو بزرگترین رویداد فرهنگی کشور دارند، کمک کردند تا این اتفاق در سطح کشور و بین‌الملل توانست خوش بدرخشد تشکر کرد و گفت: سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با تمهید ویژه‌ای که در حوزه ساخت و بهره‌برداری مصلی امام خمینی (ره) صورت گرفته، برگزار می‌شود. بخش‌هایی از پیشرفت این مجموعه در ایام برگزاری نماز عید فطر قابل مشاهده بود. ساعت کاری این دوره از نمایشگاه همانند سال‌های گذشته از ۱۰ تا ۲۰ است و در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه به مدت یک ساعت تمدید می‌شود. روز‌های برگزاری این دوره از نمایشگاه همزمان با دهه کرامت و ایام جشن و سرور در فضای کلی کشور همراه است.

قائم مقام سی‌و‌پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه بیان کرد: میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کشور هند است. جمهوری اسلامی ایران مذاکرات مربوط به میهمان ویژه را از دو تا سه سال قبل انجام می‌دهد. با کشور هند از سال ۱۴۰۱ برای حضور در دوره سی‌وپنجم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفتگو شده بود. ایران هم در نمایشگاه کتاب آتی دهلی نو میهمان ویژه این کشور خواهد بود. کشور‌های مختلفی برای حضور در بخش ناشران خارجی و بین‌المللی ثبت‌نام کردند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در ادامه درباره میزان استقبال ناشران از این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد و گفت: ثبت‌نام ناشران در حوزه داخلی و خارجی از اسفند ماه ۱۴۰۲ آغاز شده بود. همچنین عملیات اجرایی نمایشگاه آغاز شده و نقشه جانمایی ناشران در مرحله نهایی‌سازی است. ناشران سراسر کشور استقبال بسیار خوبی برای حضور در نمایشگاه دارند و باید بیش از سال‌های گذشته برای حضور ناشران ظرفیت اختصاص دهیم. شبستان مصلی امام خمینی (ره) به عنوان بخش ناشران عمومی با بیشترین تقاضا رو به رو است و با افزایش تقاضای حدود ۷ هزار متری برای غرفه مواجه هستیم. تلاش می‌کنیم با اصلاح نقشه این مطالبه را پاسخ دهیم. فعالیت‌های فرهنگی در این دوره از نمایشگاه پیگیری مفصل‌تری شده و خواهد شد تا دستگاه‌های مختلف در ایام نمایشگاه به بازدیدکنندگان خدمات فرهنگی ارائه دهند. 

رمضانی با بیان اینکه پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود. گروه‌های فلسطینی و گروه‌های داخلی فعال در حوزه فلسطین با مردم در مورد مسائل فلسطین و مقاومت صحبت و از این ظرفیت تبیینی استفاده می‌کنند. 

وی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک فعالیت و همگرایی جمعی دانست و گفت: این نمایشگاه الگوی مدیریت مشارکت در بین رویداد‌های کشور است که برای برگزاری آن قریب به ۷۰ دستگاه دخیل هستند. بخش مجازی این دوره از نمایشگاه همچنان فعال است و مردم از سراسر کشور می‌توانند از نمایشگاه استفاده کنند.

قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنچمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به شعار «بخوانیم و بسازیم» افزود: ساختن آینده و امید در شعار نمایشگاه در نظر گرفته شده و پایه آن آگاهی و خواندن است. این شعار تا پایان سال در تمام مجموعه فعالیت‌های کتابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده می‌شود. از شعار سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با عنوان «آینده خواندنی است» نیز در طول سال استفاده شد. 

رمضانی با بیان اینکه پیمانکاران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مستقر هستند، گفت: مجموعه‌های مدیریت بحران، اورژانس، آتش نشانی، کمیته ایمنی و سلامت و... با بازدید زود هنگام از نمایشگاه می‌توانند تدارکات لازم را در نظر بگیرند. بیمه نمایشگاه و بیمه کلی در مورد افراد مانند سال گذشته انجام خواهد شد. 

وی درخصوص حضور رسانه‌ها برای پوشش اخبار سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیح داد و گفت: حجم بالایی از رسانه‌ها تقاضای حضور در این دوره از نمایشگاه را داشتند. رسانه‌های خارجی نیز در این دوره از طریق نمایشگاه و معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر هستند. با توجه به اجتماع بسیار قابل توجه حضور مردم در نمایشگاه مجموعه پیشنهاد می‌شود فرمانداری و استانداری موضوع استقرار صندوق‌های رای را در دستور کار قرار دهند. 

علی رمضانی در پایان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را یک نمایشگاه خانوادگی عنوان کرد و گفت: این ویژگی برای نمایشگاه کتاب یک مزیت است و در دو سال گذشته تلاش شد در این حوزه فعالیت‌هایی داشته باشیم. همچنین در بخش کودک و نوجوان با بیشترین حجم مراجعه بازدیدکنندگان رو به رو خواهد بود. مجموع این ویژگی‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک مزیت است. برگزاری ۳۵ دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در بین نمایشگاه‌های دنیا ممتاز است و جزو چند نمایشگاه پر پیشینه و مستمری است که برگزار می‌شود. 

شهر آفتاب نتوانست مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب را تأمین کند

علی‌رضا نادعلی نیز در این نشست گفت: این جلسه به خاطر هماهنگی دستگاه‌هایی که در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مشارکت دارند، برپا شده است. به خاطر میزان مساحتی که نمایشگاه کتاب تهران نیاز داشت، مجبور هستیم این دوره را نیز در مصلی برگزار کنیم و مجموعه شهرآفتاب آن میزان مساحت را که مورد نیاز نمایشگاه کتاب بود، نتوانست تامین کند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با درخواست از همه نهاد‌های همکار در برپایی نمایشگاه برای هماهنگی‌های حداکثری با همدیگر، اشاره کرد: موضوع نمایشگاه یک موضوع ملی است. به همین دلیل کمیته‌های نهاد‌های همکار و مشارکت کننده در نمایشگاه کتاب هرچه زودتر تشکیل بشود.

نادعلی ادامه داد: همه دستگاه‌ها نقایص و آسیب‌های کار‌های خودشان را بررسی کنند تا نسبت به رفع آن اقدام شود. همگی ما باید تردد روان و راحتی مردم را در اولویت برنامه‌ها بگذاریم. از همه نهاد‌ها و دستگاه‌های همکار تقاضا دارم تا از مصلی امام خمینی (ره) بازدید حضوری داشته باشند تا جلسه بعدی برای تقسیم کار برگزار شود. 

در ادامه این جلسه، حاضران درباره تعیین زمان مشخص برای ورود و خروج کتاب‌ها، دوری از فعالیت‌های یکنواخت و روی آوردن به فعالیت‌های خلاقیت محور، هماهنگی محتوای تبلیغات داخل نمایشگاه، هماهنگی برای کنترل حجم عبور و مرور در ایام برگزاری نمایشگاه، نظارت بر غرفه‌های بهداشتی و غذایی نمایشگاه، تاکید بر بیمه بازدیدکنندگان و مجریان برگزاری نمایشگاه، آمادگی سازمان زیباسازی شهر تهران برای اکران تبلیغات محیطی نمایشگاه، هماهنگی شرکت‌های خدمات حمل و نقل عمومی برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان، تقویت مشارکت استادان و دانشجویان برای حضور در نمایشگاه، ارائه خدمات کمی و کیفی از سوی سازمان تاکسیرانی به بازدیدکنندگان نمایشگاه، خدمات‌رسانی بهتر به مردم در نمایشگاه با تقویت خطوط منتهی به مصلی، خدمات‌رسانی بهتر از سوی شرکت واحد به معلولان و جانبازان، آمادگی شرکت ملی پست برای ارائه خدمات به بازدیدکنندگان حضوری و مجازی، الزام غرفه داران به نصب خاموش کننده در محل غرفه، پررنگ شدن فعالیت‌های فرهنگی در نمایشگاه با توجه به مناسبت‌های پیش رو و شعار نمایشگاه، برگزاری برنامه‌های مشترک بین ایران و هند با توجه به زبان و فرهنگ مشترک، تدارک برنامه‌های متنوع در حوزه کودک و نوجوان و... بحث و گفتگو کردند. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام به هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان فراگیر ارشد/ مجوز ثبت نام برای هیچ یک از موسسات آموزشی ندادیم
  • برگزاری دوره آموزشی زیست عفیفانه در مشهد
  • پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی
  • شهرآفتاب مساحت لازم برای نمایشگاه کتاب را ندارد
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • اعلام جزییات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد/ چرا باز هم مصلی محل برگزاری شد؟