Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@07:10:46 GMT

کمبود اعتبار سد راه پروژه های فرهنگی خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۰۲۶

کمبود اعتبار سد راه پروژه های فرهنگی خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار مهر، نبی زاده عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف از پروژه های در حال احداث اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ساخت پروژه تالار بزرگ شهر بیرجند از سال۹۰آغاز شده و تاکنون با صرف هزینه ۷میلیارد تومان ۱۳درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی ادامه داد: این پروژه در زمینی به مساحت۷۰هزار متر مربع و زیر بنای۱۰هزار متر مربع در حال ساخت است و همچنین در کنار این پروژه کتابخانه بزرگ شهر با زیربنای نه هزار و ۷۰۰متر مربع در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی زاده عنوان کرد: متاسفانه این پروژه امروزه درگیر مشکلات اعتباری است و حدود۷۰۰ میلیون تومان بدهی دارد.

نبی زاده در جربان بازدید از سالن آمفی تئاتر گلبانگ گفت: این سالن با تخصیص ۵۰میلیون تومان اعتبار از طرف وزارتخانه با ظرفیت۱۵۰ نفر با رویکرد نمایشی شروع به ساخت شده است.

وی با بیان اینکه این سالن از ظرفیت حداقلی به حداکثری رسیده افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ میلیون اعتبار لازم است تا بتوانیم بدهی های سالن را پرداخت و ساخت آن را تا دهه فجر امسال به اتمام برسانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد در بازید از پروژه در حال ساخت سالن موسیقی و کنسرت شهر بیرجند گفت:این پروژه با ظرفیت ‌۳۷۰نفر شروع به ساخت کرده که توانسته در مرحله نوسازی این ظرفیت را به ۵۵۰‌نفر برساند.

وی از در نظر گرفتن ۲میلیارد تومان و تخصیص۹۰۰میلیون تومان به پروژه خبر دادو افزود:تلاش ما براین است که پروژه را تا بهار سال آینده به مرحله سفت کاری برسانیم.

نبی زاده از تلاش سازمان برای انتخاب بیرجند به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال۹۹خبرداد و افزود: با وجود اینکه بیرجند شهری با فرهنگ غنی است اما در زمینه زیر ساخت کار فرهنگی ضعیف هستیم و نیازمند همکاری دیگر نهادها هستیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در بازدید از این پروژه ها گفت: آمادگی لازم جهت حمایت از این پروژه ها را داریم.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی با بیان اینکه باید یک نقشه جامع در دستور کار باشد و براساس شاخص ها عمل کنیم افزود : ما در مجلس طرح ها را تصویب و تخصیص اعتبار آن با دولت است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس تصریح کرد: سعی ما بر این است که از این امانت چند روزه ای که در دست ماست در جهت خدمت به فرهنگ، هنر و سینما استفاده کنیم.

کد خبر 4458732

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سپاهی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انجام عملیات راهداری علاوه بر نیروی راهدار باتجربه به ماشین آلات راهداری مجهز نیاز دارد و بر این اساس طی سال گذشته این اداره مبلغ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال در زمینه تعمیر و بازسازی، خرید تجهیزات ماشین آلات راهداری تأمین اعتبار شده است.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی جهت بازسازی ۱۴ دستگاه ماشین آلات راهداری، همچنین تعمیر و راه اندازی سایر ماشین آلات با اعتبار ۳۰۶ میلیارد ریال انجام و خرید انواع ماشین آلات راهداری در مرحله اخذ مجوزهای قانونی و برگزاری مناقصه است.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به ۲۰۸۸ مورد انجام تعمیرات و سرویس ماشین آلات طی سال گذشته اشاره کرد و افزود: بدین منظور ۴۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی مورد نیاز خرید و تعویض شده‌اند.

رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: برای خرید لاستیک، تأمین روغن و سوخت مصرفی و سایر اقلام مصرفی جمعاً ۱۹۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه گفت: تمامی ماشین آلات راهداری مجهز به سامانه‌های ردیاب ماهواره‌ای می‌باشند که عملکردشان از قبیل؛ سرعت، موقعیت، مسیر حرکت، پایش و کنترل آن‌ها در طول شبانه روز امکان‌پذیر است.

کد خبر 6085685

دیگر خبرها

  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد