Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@11:35:00 GMT

زعفران مشمول قانون حفظ ذخاير ژنتيکي کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۰۳۴

زعفران مشمول قانون حفظ ذخاير ژنتيکي کشور شد

خبرگزاري آريا - تربت حيدريه- ايرنا- معاون وزير جهاد کشاورزي گفت: با تصويب قانون حفظ ذخاير ژنتيکي کشور، زعفران نيز مشمول اين قانون شد.

به گزارش ايرنا، کاظم خاوازي روز چهارشنبه در حاشيه پنجمين همايش ملي زعفران در تربت حيدريه طي گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين راستا سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي در صدد است براي حفظ ذخاير ژنتيکي بنه هاي بومي زعفران، اطلاعات آن ها را جمع آوري و غربالگري نموده و شناسنامه اي براي آن ها تدوين کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي همچنين با اشاره بر برگزاري هشتمين رويداد استارت آپي زعفران در تربت حيدريه ، اظهار داشت: هم اکنون 700 شرکت دانش بنيان در بخش کشاورزي وجود دارد که مشمول دريافت حمايت هاي مالي صندوق خاص هستند و برگزيدگان اين رقابت هاي علمي نيز مي توانند از مزاياي اين صندوق بهره مند شوند.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان رضوي نيز به خبرنگار ايرنا گفت: سياست ما در حوزه زعفران تنظيم بازار است بگونه اي که نه کشاورز دچار زيان شود و نه تعادل بازار به هم بخورد.
مجتبي مزروعي افزود: در روزهاي نخستين برداشت زعفران شاهد افزايش قيمت گل زعفران تا کيلويي 2 ميليون ريال بوديم که مانند تمام محصولات نوبرانه با عرضه بيشتر آن به تدريج از قيمت آن نيز کاسته شد.
وي همچنين از حضور بازديدکنندگان خارجي در مزارع زعفران تربت حيدريه و زاوه استقبال کرد و گفت: اين امر به تجارت زعفران کمک مي کند.
زعفران يکي از شاخص ترين محصولات کشاورزي شهرستان تربت حيدريه مي باشد که در ايران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
توليد زعفران يکي از مهمترين منابع اشتغال و درآمد تربت حيدريه است که براي حدود 400 هزار نفرروز طي مراحل کاشت، داشت و برداشت اشتغال ايجاد مي کند.
تعداد بهره برداران بخش کشاورزي شهرستان زاوه در مجاورت تربت حيدريه نيز 17 هزار نفر است که بيش از 90 درصد آنها به کشت زعفران مشغولند.
به ازاي هر هکتار زمين زعفران در زاوه 220 نفرروز مشغول کار هستند که در مجموع 70 هزار نفر اشتغال مستقيم و 2 تا سه برابر اين رقم اشتغال غيرمستقيم ايجاد مي کند.
چهارمين همايش ملي زعفران 13 و 14 آبان سال 94 توسط دانشگاه بزرگمهر قاينات در شهر قاين برگزار شد.
پنجمين همايش ملي زعفران نيز که امروز در تربت حيدريه آغاز به کار کرد تا عصر فردا ادامه دارد.
شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150 کيلومتري جنوب غربي مشهد واقع است.
7079/6121 / 6053
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • کشف ۵۰ تن رب غیر مجاز در تربت حیدریه
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • اغازواکسیناسیون پنوموکوک (سینه پهلو)در مجموعۀ زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه