Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین روز از نمایشگاه کتاب استانی کرمانشاه، با رونمایی از دو اثر مرتبط با زلزله آبان ماه سال گذشته با حضور نویسندگان این آثار در سالن اصلی نمایشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازکرمانشاه، مراسم رونمایی از «زندگی روی گسل های جوان» و « روز شمار حادثه»  با حضور کتایون محمودی و عظیم آزادی نویسندگان این آثار، سه شنبه شب(23 آبان) در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه استانی کتاب کرمانشاه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در این مراسم ضمن طلب رحمت و غفران الهی برای جان باختگان این حادثه تلخ، خلق این آثار ارزنده را در بیان ابعاد مختلف حادثه از تلخی ها و شادی ها و ابعاد انسانی، مهر ورزی و همدلی ملت ایران برجسته خواند و از نویسندگان این آثار تقدیر به عمل آورد.

 

«روزشمار حادثه» روایتی از تاریخ شفاهی وقوع زلزله، آثار و تبعات آن در شهرستان سرپل ذهاب است که بیشترین خسارات جانی و مالی را در جریان زلزله را متحمل شد.

 

کتایون محمودی در این  کتاب ضمن بیان حالات و روحیات مردم پس از وقوع این حادثه تلخ، روایت کاملی از همدلی و همراهی ملت شریف ایران در یاری رساندن به زلزله زدگان، اسکان اضطرای و موقت و روند بازسازی این منطقه زلزله زده دارد.

 

عظیم آزادی نویسنده کتاب «زندگی روی گسل های جوان» نیز در اثر خود، ضمن ارائه موقعیت جغرافیایی روستاهای کوئیک ذهاب به بیان تأثیرات مخرب دوران جنگ تحمیلی در این مناطق می پردازد.

 

این نویسنده که در جریان زلزله 21 آبان سال گذشته، 25 نفر از اعضای خانواده خود را از دست داده است روایتی شفاهی و دقیق از تبعات زلزله، امدادرسانی و حالات روحی و روانی زلزله زدگان دارد و در پایان با بیان تفسیری از آیات قرآن کریم آثار و نتایج زلزله را به عنوان امتحانی الهی پرداخته است.

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: خوزستان استان همدان طرح 550 هزار هکتاری اسحاق جهانگیری پاییز خرم آباد شیراز افتتاح پروژه نهم ربیع الاول رونمایی از پوستر زلزله کرمانشاه رونمایی کتاب نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلد از مجموعه «سمفونی رنگ، هارمونی خط» پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سالن اصلی برج آزادی رونمایی می‌شود.

این‌کتاب شامل آثار، مقالات پژوهشی، یادداشت‌هایی از هنرمندان و پژوهشگران هنر ایران و گزیده آثاری از هنرمندان دارای نوآوری و خلاقیت فردی در رشته‌ها و رویکردهای مختلف تجسمی است که گروه هنر معاصر با مدیریت اعظم السادات محمد باغبان با همکاری انتشارات مهر نوروز آن را رونمایی می‌کند.

حمید شانس، سهراب هادی، نظام‌الدین امامی‌فر، بهنام زنگی، بابک بهاری و منوچهر موغاری از اساتید سخنران این مراسم هستند.

«سمفونی رنگ هارمونی خط ۲»، دومین کتاب گروه هنر معاصر است که با هدف شناساندن قابلیت‌های هنرمندان جوان در انواع گرایش‌ها و رویکردها از سنتی تا مدرن،عرضه شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در برج آزادی تهران برگزار می شود.

کد خبر 6087355 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه خودرو پکن
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد