Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:22:42 GMT

115 روستای آذربایجان غربی به نسل 4 اینترنت متصل می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۰۸۲

115 روستای آذربایجان غربی به نسل 4 اینترنت متصل می شود

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: 115 روستای بالای 70 خانوار این استان به نسل چهارم اینترنت همراه متصل می شود که این امر نقش بسیار زیادی در توسعه مناطق روستایی دارد.

قاسم جلیلی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت های ارتباطی در روستاها یکی از مهمترین برنامه های ادراه کل ارتباطات و فناوری اطلاعات است، افزود: این زیرساخت ها در تمامی شهرستان های آذربایجان غربی به جز اشنویه و شوط اجرایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: 200 کیلومتر از جاده های آذربایجان غربی نیز فاقد پوشش مناسب ارتباطی است که برای بهبود پوشش در این مناطق باید تا پایان امسال برنامه ریزی ها با توجه به اعتبار مناسب انجام شود.
وی بیان کرد: زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اضافه کرد: تاکنون بستر اینترنت در بیش از یکهزار و 400 روستای این استان فراهم شده است.
جلیلی نژاد ادامه داد: توسعه زیرساخت های ارتباطی جهت بهره مندی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت پرسرعت تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 200 دفتر پیشخوان دولت در آذربایجان غربی فعال است، گفت: در راستای خدمات دهی هرچه بهتر به شهروندان و تحقق دولت الکترونیک، 14 دفتر پیشخوان خدمات دولت در شهرهای این استان راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا در سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.
تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و در همین راستا وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.
ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به عنوان نماینده عالی بخش حاکمیت با هدف ایجاد هماهنگی در اجرای برنامه ها و سیاست های بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بین کلیه واحدهای تابعه در استان تشکیل و مدیران کل استانی به عنوان نماینده ارشد وزارت متبوع وظیفه پاسخگویی به مقام محترم وزارت و مقامات ارشد استان را عهده دار است.
9918/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ارتباطات و فناوري اينترنت پر سرعت آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری ارتباطات و تداوم خدمات فناوری ارتباطات استان یزد در ایام نوروز ۱۴۰۳

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، پاکدل با تبریک و شاد باش فرارسیدن سال نو، بهار طبیعت و ضیافت معنوی ماه مبارک رمضان گفت: برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای پایداری ارتباطات و ارایه خدمات فناوری اطلاعات به شهروندان، کسب و کار‌ها و مسافران نوروزی انجام شده و جدول تلفن‌های پاسخ گویی به خدمات مورد نیاز در آدرس https://yazd.ict.gov.ir/ICTContent/media/image/۲۰۲۴/۰۳/۳۰۷۸۰۹_orig.pdf?random=۶۳۸۴۶۲۸۴۸۶۵۷۰۵۲۲۵۵ اطلاع رسانی شده است.
پاکدل افزود: کاربران در صورت مشاهده هرگونه مشکل احتمالی از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان شامل سرویس‌های ارتباطی، اینترنت، تلفن ثابت و همراه، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان دولت، با مراجعه به سامانه https://۱۹۵.cra.ir یا تلفن گویای ۱۹۵ شکایت خود را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • با راه‌اندازی ۱۹ سایت، ۴۳ روستای دیگر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • با راه اندازی ۱۹ سایت ۴۳ روستا به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • پایداری ارتباطات و تداوم خدمات فناوری ارتباطات استان یزد در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • تصویب بیش از ۱۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی تبصره ۱۸ در حوزه ارتباطات
  • نقش موثر پروژه فیبر نوری در توسعه اقتصاد دیجیتال و تحقق عدالت ارتباطی
  • وزارت ارتباطات میزبان آخرین جلسه شورای اطلاع رسانی دولت
  • ۶ روستای خوزستان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند
  • تجهیز ۶ روستای خوزستان به اینترنت پرسرعت
  • دسترسی ۲۰۵ خانوار از مناطق روستایی بروجرد به شبکه ملی اطلاعات
  • روستای تنگ پل مسجدسلیمان زیر پوشش شبکه و اینترنت پرسرعت