Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:53:01 GMT

روابط تل آویو - اسلام آباد در کانون توجه رسانه ای

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۰۹۵

روابط تل آویو - اسلام آباد در کانون توجه رسانه ای

اسلام آباد - ایرنا - از زمان انتشار خبر فرود یک فروند هواپیمای رژیم صهیونیستی در فرودگاه اسلام آباد و توقف چند ساعته آن واظهار نظرهای جنجالی «عاصمه حدید» نماینده مجلس ملی پاکستان، روابط تل آویو و اسلام آباد در کانون توجه رسانه ای قرار گرفت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا پایگاه «میدل ایست آی» پنجشنبه هفدهم آبانماه به نقل از کارکنان پایگاه هوایی «نورخان» پاکستان مدعی شد که حدود دو هفته پیش یک فروند هواپیمای اسرائیلی در این پایگاه هوایی نزدیک اسلام‌آباد فرود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هفته پیش از آن، «آوی شارف» خبرنگار روزنامه «هاآرتص» با استناد به اطلاعات پایگاه رصد پرواز «فلایت ۲۴» در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که یک فروند هواپیمای شرکت «بیزجت» حوالی روزی که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به عمان سفر کرد، در اسلام‌آباد فرود آمد.
این روزنامه نگار در توییتر خود نوشت که این پرواز، بیست و چهارم ماه اکتبر (دوم آبانماه) به اسلام آباد انجام شده است.
این ادعا و انتشار خبر ورود یک فروند هواپیمای اسرائیلی به فرودگاه بین المللی اسلام آباد پاکستان، جنجال خبری زیادی به پا کرد و مقام‌های این کشور را به واکنش واداشت و موجی از شایعات و واکنش های کاربران را در فضای مجازی این کشور به همراه داشت.
مقام‌های دولت پاکستان این ادعا را رد و اعلام کرده که هیچ هواپیمای اسرائیلی در این کشور فرود نیامده است.
«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان، پنجم آبانماه در شهر مولتان، اخبار منتشر شده در فضای مجازی این کشور مبنی بر ورود هواپیمای رژیم اسرائیل را در فرودگاه اسلام آباد رد کرد.
قریشی در نشست خبری در شهر مولتان گفت:موضوعی که حتی واقعیت نیز ندارد، پاسخی نیز ندارد.
«فواد حسین چودری» وزیر اطلاع رسانی، میراث ملی و رسانه های پاکستان نیز با انتشار پیامی در توییتر در پاسخ به «احسن اقبال» وزیر پیشین امور داخلی (کشور) نوشت:دولت جدید پاکستان، هیچ مذاکره پنهانی با هند و اسرائیل ندارد.
با این وجود، میدل ایست آی به نقل از یک خلبان که خواسته نامش فاش نشود، نوشت این هواپیما را بیست و چهارم اکتبر ( دوم آبان) در آسمان دیده است و به ادعای این خلبان، این هواپیما در پایگاه نظامی «نور خان» واقع در «راولپندی» در جنوب اسلام‌آباد فرود آمد.
نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد نیز اخیرا با انتشار بیانیه ای با اعلام ادامه حمایت از مردم مظلوم فلسطینی گفت:دولت پاکستان رژیم صهیونیستی را به رسمت نخواهد شناخت.
«ملیحه لودهی» با رد خبرهای منتشر شده در رسانه های غربی و محلی پاکستان مبنی بر زمینه سازی دولت پاکستان برای روابط با رژیم غاصب اسرائیل گفت:دولت پاکستان نه تنها به فکر رابطه با رژیم صهیونیستی نیست، بلکه حمایت های مادی و مالی از آوارگان فلسطینی را نیز افزایش داده است.
وی ضمن اشاره به تعهد پاکستان در قبال حقوق مردم فلسطین گفت : دولت و ملت پاکستان همچنان از برادران و خواهران فلسطینی حمایت می کند.
دیپلمات ارشد پاکستان با محکومیت قتل عام مردم فلسطین توسط ارتش رژیم صهیونیستی گفت:صدها نفر از ساکنان غزه در راهپیمایی صلح آمیز در حمایت از آوارگان فلسطینی از سوی رژیم اسرائیل کشته یا زخمی شده اند.
از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز با انتشار بیانیه ای روابط پنهانی پاکستان با رژیم صهیونیستی را رد کرد.
«محمد فیصل»گفت:هر نوع خبر منتشر شده مبنی بر روابط بین پاکستان و رژیم صهیویستی دروغ و بی پایه و اساس است.
البته پس از انتشار خبر فرود هواپیمای رژیم صهیونیستی در اسلام آباد، «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان نیز این خبر را بی پایه و اساس دانست.
وی با بیان وضعیت بغرنج و اسفناک در نوار غزه در نتیجه محاصره اقتصادی رژیم صهیونستی گفت:پاکستان هیچ گاه در پی رابطه با رژیم صهیونیستی نبوده است.
«شیرین مزاری» از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف حزب حاکم و وزیر حقوق انسانی نیز فرود هواپیمای رژیم صهیونیستی در فرودگاه اسلام آباد را رد کرد.
وی گفت : جالب است که اسرائیلی ها با جعل این خبر توانستند توجه افکار عمومی در منطقه بابت پیامدهای سفر نتانیاهو نخست وزیر این رژیم به عمان را منحرف کنند.
با وجود اعلام موضع روشن از سوی دولت پاکستان مبنی بر عدم رابطه با رژیم صهیونیستی با این حال احزاب مخالف خواهان شفاف سازی دولت در قبال این موضوع هستند.
پاکستان از بدو استقلال در سال 1947 میلادی تاکنون ضمن حمایت از حقوق مردم فلسطینی از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی خودداری کرده است.
محمد علی جناح بنیانگذار پاکستان نیز پس از اعلام موجودیت رژیم صیهونیستی تا زمان مرگش از مردم فلسطین حمایت کرد.
سراج الحق نماینده مجلس سنا و رهبر جماعت اسلامی پاکستان سخنان برخی از نمایندگان تحریک انصاف در مجلس ملی مبنی بر ضرورت شناسایی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.
وی خواهان شفافیت دولت پاکستان در قبال عدم شناسایی رژیم صهیوینستی شد.
رهبر جماعت اسلامی پاکستان با بیان اینکه بیت المقدس در 1400 سال گذشته مکانی مقدس برای مسلمانان بوده است گفت : هر نوع اظهار نظر درباره ضرورت شناسایی رژیم صهیونیستی بازی خطرناک با احساسات مردم مسلمان پاکستان است.
سراج الحق گفت:بیت المقدس از سوی صهیونیست ها به زور اسلحه از فلسطینی ها اشغال شده است و یک سرزمین اشغالی است.
آساق**6125**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان اسرائيل تل آويو رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، در دیدار خانم «مریم نواز شریف» سروزیر ایالت پنجاب، با بیان اینکه روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روندی رو به رشد و ارتقا داشته است، اراده سران دو کشور برای گسترش همکاری‌ها را باعث بی‌اثر شدن تلاش‌های برخی کشورها برای خدشه واردکردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد عنوان کرد.

رییس‌جمهور تبادل ظرفیت‌های متنوع متقابل را زمینه تأمین منافع دو ملت و افزایش قدرت دو کشور دانست و با بیان اینکه مانعی بر سر راه گسترش روابط فی‌مابین نیست، گفت: هدف از سفر بنده به لاهور ادای احترام به مرحوم اقبال لاهوری و تقویت روابط فرهنگی دو کشور است چرا که لاهور نماد فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود.

آیت‌الله رییسی افزود: ایالت پنجاب و شهر لاهور صرفاً یک منطقه فرهنگی نیست، بلکه به سرعت در حال پیشرفت است و امیدوارم در دوره مدیریت سرکار عالی در این منطقه شاهد شتاب بیشتر توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن باشیم.

وی شخصیت مرحوم اقبال لاهوری را در بین ایرانیان شناخته شده و محترم توصیف و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان شخصیتی فرهنگی و فرهنگ‌دوست، از مرحوم اقبال لاهوری تحت عنوان «ستاره آسمان شرق» یاد کرده‌اند. همچنین دلدادگی و علاقه مردم پاکستان به امام رضا(ع) کم‌نظیر و مثال‌زدنی است.

در این دیدار «مریم نواز شریف» نیز با ابراز تشکر و خرسندی از سفر آیت‌الله رییسی به ایالت پنجاب و حضور در مزار مرحوم اقبال لاهوری و نیز حضور در دانشگاه «جی‌سی‌یو» این شهر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جنوب آسیا که در سال ۱۸۶۴ تأسیس شده است، گفت که تمام تلاش خود را برای گسترش بیش از پیش روابط ایران و پاکستان به کار خواهد گرفت.

همچنین دو طرف با توجه به پیشینه فرهنگی مشترک و توجه به زبان فارسی در پاکستان، برای گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان توافق کردند و رییس جمهور ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در این زمینه، به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مأموریت داد برای تمهید زمینه‌ها و مقدمات این مساله با مسوولان پاکستانی مربوطه همکاری لازم را داشته باشد.

کد خبر 6086486

دیگر خبرها

  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد
  • کریدور امن از تهران تا اسلام‌آباد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • خیالمان از مرزهای شرقی راحت باشد؟!
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی