Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:13:58 GMT

کانون فرهنگی، مرکز تقویت مهارت ورزی

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۱۷۴

کانون فرهنگی، مرکز تقویت مهارت ورزی

تهران-ایرنا- مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش ‌و پرورش با بیان این که کانون ها، مرکز تقویت مهارت ورزی هستند، گفت: در این راستا، ضروری است ارتباط کانون‌ها با سازمان فنی حرفه‌ای بیش ‌از پیش توسعه یابد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، علی رمضانی در آیین اختتامیه سومین جشنواره دوسالانه دستاوردهای کانون‌های فرهنگی تربیتی سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین تنها جایی که ساحت تربیتی در آن اجرایی می‌شود کانون‌های فرهنگی تربیتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این مطلب که بر اساس دستور وزیر آموزش‌وپرورش، مشکل پست‌های سازمانی کانون‌ها مرتفع خواهد شد، گفت: در این خصوص، رایزنی‌های لازم با مرکز نیروی انسانی و هم‌چنین اداره کل امور اداری صورت گرفته است.
رمضانی تصریح کرد: در راستای تقویت مهارت‌آموزی ضروری است ارتباط کانون‌ها با سازمان فنی حرفه‌ای بیش ‌از پیش توسعه یابد.
وی از تشکیل دبیرخانه مسابقات فرهنگی هنری در کانون‌ها خبر داد و افزود: باید ارتباط مدرسه با کانون‌ها بیش‌ازپیش تقویت شود و مدارس از ظرفیت کانون‌ها بیش از گذشته بهره‌مند شوند.
مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: بر اساس شعار وزیرآموزش و پرورش که عنوان کردند هر دانش‌آموز یک مهارت است و این امر در کانون‌ها محقق شود؛ تعطیلی کانون ها فراموش شده و امروز بر توسعه و تقویت کانون‌ها تأکید می‌شود.
وی یادآور شد: امسال تلاش شد تا جشنواره به بهترین شکل برگزار شود لذا کارگاه‌های آموزشی با بهره‌گیری از مدیران حوزه ستادی و موضوعات موردنیاز کانون‌ها با جدیت برگزار شد.
«مسعود شکوهی» مدیرکل امور تربیتی و مشاوره نیز در این جلسه، ضمن تاکید بر این که کانون‌ها ظرفیت‌های ارزشمندی دارند که در کمتر دستگاه و سازمانی وجود دارد، تصریح کرد: مشکل نیروی انسانی کانون‌ها تقریباً رفع شده است لذا روند اداری پست‌های سازمانی کانون‌ها در حال انجام است بنابراین نیروهای کانون که هویت اداری‌شان بین آموزشی و یا اداری بودنشان مبهم بود به‌زودی مشخص خواهد شد.
وی از مدیران کانون خواست اگر مشکلی درزمینه جذب نیروی انسانی دارند از طریق استان‌ها پیگیری کنند.
در این مراسم، برنامه‌های متنوعی ازجمله سرود، کلیپ و.. اجرا شد و از برگزیدگان نمایشگاه هم تجلیل شد.

علمی*9294*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش كانون هاي فرهنگي تربيتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس از تمامی همکاران فرهنگی و همچنین فعالان تعلیم و تربیت استان برای ثبت نام و مشارکت در دومین رویداد ملی الف‌تا دعوت کرد.

فرشید قاسمی امروز، ۲۷ فروردین در نشست هفتگی برخط با رؤسا و اعضای شورای معاونین ادارات آموزش و پرورش سراسر استان با بیان اهداف رویداد ملی الف‌تا افزود: الف‌تا ساز و کاری است که با زمینه‌سازی خلق روایت‌های تربیتی، قله‌سازی از قهرمانان تربیتی و ایجاد بستر تعامل و هم‌افزایی معلمان، مدیران و فعالان تربیتی سراسر کشور به‌دنبال زمینه‌سازی برای حرکت و کنش جمعی معلمان در سطح مدرسه است.

وی گفت: قبلا جشنواره‌های مختلفی از قبیل جشنواره‌های یاددهی _ یادگیری معاونت ابتدایی، الگوها و روش‌های تدریس معاونت متوسطه و تربیت بدنی و سلامت و تجارب برتر تربیتی معاونت پرورشی برگزار می‌شد که از سال جاری همه این جشنواره‌ها تجمیع و تحت عنوان الف‌تا برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بیان کرد: تمامی معلمان و عوامل آموزشی و تربیتی مدارس با مراجعه در وبگاه alefta.ir، تجربه خود را تا تاریخ ۲۰ اردیبهشت، در محور مدنظر خود ثبت کنند.

وی تصریح کرد: آثار ارسالی به این رویداد ملی در دو سطح استانی و ملی ارزیابی و انتخاب خواهند شد که آثار برگزیده ملی در نمایشگاهی در تهران به نمایش عموم قرار داده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یادآور شد: قرار است در استان و کشور نیز از آثار و تجارب برتر نیز فیلم مستند تهیه شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • استخدام ۷۷۷ معلم و مربی امور تربیتی در چهارمحال و بختیاری
  • دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در رویداد ملی الف‌تا
  • تقویت مهارت‌های پزشکی با کتاب‌های لاتین پزشکی
  • ‌دعوت از فرهنگیان فارس برای شرکت در دومین رویداد ملی الف‌تا
  • افزایش آموزشهای فنی و حرفه ای دانش آموزان در گناباد
  • کارآفرینی برای ۲ هزار زندانی در خوزستان
  • کار و مهارت‌آموزی ۲ هزار زندانی در زندان‌های خوزستان
  • کارآفرینی و درآمدزایی برای ۲ هزار زندانی در خوزستان
  • ۲۵۱ هزار و ۹۹۳ نفر ساعت مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در دلیجان ارائه شد