Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@03:18:38 GMT

محاصره خوزستان در چنگال باران و طوفان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۲۶۳۳۲

محاصره خوزستان در چنگال باران و طوفان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، براساس اعلام اداره کل هواشناسی خوزستان بررسی نقشه های پیش یابی از امروز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده نشان دهنده ورود سامانه ناپایدار همراه با بارندگی، رعد و برق و تندباد به استان را نشان می دهد.

براساس این اطلاعیه این سامانه بتدریج سبب افزایش ابر و از اواسط وقت باعث بارندگی گسترده به شکل رگبار، رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ و وزش تندباد لحظه ای به ویژه در نیمه جنوبی، شرقی و ارتفاعات استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش ها از ظهر چهارشنبه تا ظهر جمعه است و بارش تگرگ و برق در ارتفاعات پیش بینی می شود و در این مدت شمال خلیج فارس مواج است.

انتظار می رود به علت حجم بارش ها، آبگرفتگی معابر و طغیان مسیل ها در استان رخ دهد.

گفتنی است؛ در 24 ساعت گذشته ماهشهر و شوشتر با 25 و دهدز با 8 درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز به 25 و حداقل به 14 درجه سانتیگراد رسید.

براساس این گزارش بیش ترین میزان بارندگی در سال زراعی جاری تا کنون در حسینیه اندیمشک 156، هندیجان 132.6، ماهشهر 120.1 و اهواز 110.9 میلیمتر گزارش شده است.

انتهای پیام/گ

گزارش هواشناسی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی اب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۲۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بارندگی در تهران از دوشنبه تا چهارشنبه ، روز اول عید

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی استان تهران اعلام کرد: بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران امروز (۲۶ اسفند) نیمه ابری تا ابری، گاهی رگبار باران و وزش باد، با احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

روزهای یکشنبه (۲۷ اسفند) و و دوشنبه (۲۸ اسفند)، آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد به‌ویژه بخش‌های غربی و جنوبی و ارتفاعات استان در بعضی ساعات وزش باد شدید مورد انتظار است.

از بعد از ظهر روز دوشنبه تا روز چهارشنبه (اول فروردین ۱۴۰۳) با ورود و فعالیت سامانه بارشی به استان به‌تدریج افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش باران و برف و رخداد مه و در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

از فردا تا روز دوشنبه افزایش نسبی دما و روز سه شنبه (۲۹ اسفند) و چهارشنبه (اول فروردین ماه ۱۴۰۳) کاهش محسوس دما مورد انتظار است.

بر اساس این گزارش، آسمان تهران فردا (۲۷ اسفند) نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه (۲۸ اسفند) نیمه ابری و غبار صبحگاهی، به‌تدریج ابری، در بعضی ساعت‌ها رگبار باران، گاهی وزش باد باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته، ایستگاه‌های میگون ۷.۱ میلیمتر، آبعلی ۵ میلیمتر، دماوند ۳.۱ میلیمتر، شمیرانات-اقدسیه ۲.۴ میلیمتر، ژئوفیزیک تهران ۱.۸ میلیمتر، لواسان ۱.۷ میلیمتر، شرق تهران ۱.۴ میلیمتر، فیروزکوه ۱.۱ میلیمتر و چیتگر ۰.۲ میلیمتر بارش ثبت کرده‌اند.

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه توچال با کمینه دمای ۳ - درجه سانتیگراد، سردترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

کد خبر 839538 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • ثبت بارندگی در ۴ شهر خوزستان
  • باران در راه خوزستان
  • باران و طوفان در راه کرمان
  • وضعیت بارندگی در تهران از دوشنبه تا چهارشنبه ، روز اول عید
  • استفاده از پنج خودروی مجهز برای تخلیه آب‌های سطحی اهواز
  • ثبت بیشترین میزان بارندگی در ایستگاه کشاورزی اهواز
  • فعالیت غیرحضوری مدارس مناطق دچار آبگرفتگی در اهواز و کارون
  • دانشکده نفت کارون رکورددار بیشترین میزان بارش باران
  • احتمال بارشهای خفیف پراکنده در ارتفاعات مازندران
  • بارش شدید باران در اهواز / آب‌گرفتگی برخی معابر شهری